Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Garmin Edge 520

matthiav
Forum-lid
Berichten: 603
Lid geworden op: 02 sep 2015 18:28

matthiav 21 feb 2016 21:58

Als je van je route afwijkt krijg je een melding 'off course', de route blijft nog steeds als een lijn aanwezig op je scherm maar je hebt geen navigatie terug naar de route, je moet zelf het tussenstuk zien uit te stippelen (zo is het bij mij toch, ik gebruik geen turn by turn navigatie maar aangezien de edge 520 niet kan routeren gaat dit ook mét turn by turn aangeschakeld niet denk ik).

Hier staat een goede uitleg voor hoe je een kaart groter dan 50 MB kan downloaden en installeren:

http://www.dcrainmaker.com/2013/05/down ... structions

Gebruikersavatar
monsieurpinot
Moderator
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar monsieurpinot 28 feb 2016 23:36

loos schreef:
monsieurpinot schreef:maar ik heb nog steeds geen antwoord op mijn vraag :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
De 520 kan niet turn by turn navigeren van A naar B.
Vermoedelijk kunnen wel routable tracks geladen worden.
sorry beetje laat, maar thanks hiervoor!

Gebruikersavatar
bigfloor
Forum-lid
Berichten: 1118
Lid geworden op: 14 apr 2008 19:16
Locatie: Hengelo

Gebruikersavatar bigfloor 29 feb 2016 00:33

Maar als je cue-points maakt in je route (tcx file), dan laat ie dat wel zien. Ik maak routes die ik dan via gpsies.com voorzien van cue-points. Vadaag getest, werkt
Canyon Aeroad in 2XL: 2022 CF SLX, Ultimate in 3XL: CF SL 2018 EL & AL SLX (Tacx NEO)

matthiav
Forum-lid
Berichten: 603
Lid geworden op: 02 sep 2015 18:28

matthiav 29 feb 2016 10:18

monsieurpinot schreef:
loos schreef:
monsieurpinot schreef:maar ik heb nog steeds geen antwoord op mijn vraag :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
De 520 kan niet turn by turn navigeren van A naar B.
Vermoedelijk kunnen wel routable tracks geladen worden.
sorry beetje laat, maar thanks hiervoor!
Toch nogmaals benadrukken dat turn-by-turn navigatie niet hetzelfde is als 'routable'. Turn-by-turn wil zeggen dat je Edge je actief route-aanwijzingen gaat geven (zoals in een auto-gps). Dit kan de Edge 520 wél met een vooraf ingelaadde gpx of tcx file met route-aanwijzingen (en turn by turn geactiveerd op het toestel). 'Routable' wil zeggen dat je een bestemming kan ingeven, waarna je gps dan door een kaart te lezen je via de kortste of snelste weg naar je bestemming kan leiden. Dit kan de Edge 520 NIET.

luukr
Forum-lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 26 mar 2008 21:29

luukr 29 feb 2016 15:13

weet iemand welke stand het beste is; smart recording of interval van 1s (mbt tot de sensoren)

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 29 feb 2016 15:51

1 seconde zonder twijfel. Bij de 705 was op extreme ritten bestandsgrote nog wel eens een issue, maar dat is al lang verleden tijd.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

luukr
Forum-lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 26 mar 2008 21:29

luukr 29 feb 2016 16:17

amclassic-fan schreef:1 seconde zonder twijfel. Bij de 705 was op extreme ritten bestandsgrote nog wel eens een issue, maar dat is al lang verleden tijd.
thx

mtb-trek
Forum-lid
Berichten: 113
Lid geworden op: 26 jul 2010 15:47

mtb-trek 02 mar 2016 14:30

Sinds een paar dagen in het bezit van de Edge 520. Inmiddels via Garmin OSM heb ik er een nieuwe basemap op gezet. Het is even zoeken hoe het moet maar werkt daarna prima en is veel gedetailleerder.

Ik kom er alleen niet uit hoe het werkt met de gratis 3 maanden Strava-premium. Ik heb er met Garmin zelf ook contact over gehad maar kom niet verder. Het apparaat is geregistreerd, zowel op Garminconnect en Express als Strava. Het systeem blijft maar vragen om te betalen (maandelijks en via ideal). Volgens Garmin zou je hier het proces kunnen afbreken waarna je alsnog premium-member wordt. Helaas 'gaat deze vlieger niet op'. Heeft iemand dezelfde ervaringen en eventueel een oplossing?
Cube Agree GTC SL - 2014
Canyon Grand Canyon AL SLX 8.0 - 2018

Gally1
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 sep 2014 16:16

Gally1 04 mar 2016 16:20

mtb-trek schreef:Sinds een paar dagen in het bezit van de Edge 520. Inmiddels via Garmin OSM heb ik er een nieuwe basemap op gezet. Het is even zoeken hoe het moet maar werkt daarna prima en is veel gedetailleerder.

Ik kom er alleen niet uit hoe het werkt met de gratis 3 maanden Strava-premium. Ik heb er met Garmin zelf ook contact over gehad maar kom niet verder. Het apparaat is geregistreerd, zowel op Garminconnect en Express als Strava. Het systeem blijft maar vragen om te betalen (maandelijks en via ideal). Volgens Garmin zou je hier het proces kunnen afbreken waarna je alsnog premium-member wordt. Helaas 'gaat deze vlieger niet op'. Heeft iemand dezelfde ervaringen en eventueel een oplossing?
Ik had exact hetzelfde probleem. Opgelost door een mailtje te sturen naar Strava. Zij hebben de 90 dagen handmatig opgevoerd.
Kreeg ze zelfs zover dat ze het geprogrammeerd hebben op 1 maart omdat ik aangaf in de wintermaanden niet zoveel belang te hebben bij een premiumabonnement :D

felipe07
Forum-lid
Berichten: 296
Lid geworden op: 20 sep 2009 10:57

felipe07 06 mar 2016 20:29

Hoe zit het met de hoogtemeters gemeten via de Garmin Edge 520?
Iemand die exact dezelfde ritjes gereden heeft met een Edge 520 en met een ander toestel (vb via vrienden) zoals Edge 800 / 810 / 1000 / Touring?
Kloppen de hoogtemeters van de Edge 520 een beetje?
En hoe goed werkt het weergeven van het stijgingspercentage van een helling tijdens het klimmen? Is dit relatief correct?

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4526
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 06 mar 2016 22:47

Hoogte meters altijd indicatief, er word, gemeten dmv luchtdruk. Maar ga er maar vanuit dat het aardig klopt.
% klopt aardig, verschil kleiner dan 0,5

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8942
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 07 mar 2016 07:52

mao schreef:Hoogte meters altijd indicatief, er word, gemeten dmv luchtdruk. Maar ga er maar vanuit dat het aardig klopt.
% klopt aardig, verschil kleiner dan 0,5
Bij een flink hogedruk of juist lagedruk gebied kan de hoogtemeter er soms aardig naast zitten (dat is onafhankelijk van het model, ze werken namelijk bij mijn weten allemaal met luchtdruk). In smalle schaduwrijke dalletjes met koude riviertjes (Ardennen!) raakt mijn hoogtemeter ook vaak van slag. Omdat het % altijd gemeten wordt adhv verschil in luchtdruk over kleine intervallen gaat dat altijd wel goed.

De opvolger van mijn 705 wordt denk ik toch ook een 520 (1000 vind ik toch te groot). Nadeel blijft die beperkte kaartruimte. Paar vraagjes nog daarover:
1. kunnen in principe alle ("unlockable" gemaakte) kaarten erop, of alleen die kaarten die je via die garmin site kunt downloaden?
2. wat is het verschil tussen openfietsmap en openfietsmap light?
3. is er ergens een goede tutorial te vinden om kaarten te wisselen via je mobiele telefoon? Of is dat gewoon een kwestie van de juiste kabel en copy-paste (via een app? Welke dan?)

Dank vast! ;)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Plaats reactie