Alles over vakanties op én met de fiets

Trentino/Caldonazzo 2 t/m 15 augustus

dickygiovanni
Forum-lid
Berichten: 1791
Lid geworden op: 04 aug 2010 01:20

dickygiovanni 08 jun 2015 10:25

Wij zitten de eerste 2 weken van augustus aan het meer van Caldonazzo, op camping San Cristoforo. Zitten er in deze periode nog meer forumleden hier in de buurt, of beter nog, op deze camping? Het lijkt mij leuk om eens samen te fietsen. Ik fiets graag in de relaxmodus met oog voor de omgeving (zeker op vakantie). Eventuele vrouwelijke liefhebbers kan ik trouwens koppelen aan mijn vrouw. wij zijn beiden 35 en omdat we 3 kleine kindjes hebben rijden we om en om. Tips qua beklimmingen / routes / restaurants zijn overigens ook welkom.. Ciao!

dicksol
Forum-lid
Berichten: 56
Lid geworden op: 12 sep 2011 16:10

dicksol 08 jun 2015 11:22

Ik ben net terug van 2 weken vakantie aan het daarnaast gelegen meer van Levico. Zie mijn Strava voor routes (https://www.strava.com/athletes/128266). Top fietsen daar als je van beklimmingen houdt. Vlak kan ook langs de meren of door de valei richting Borgo.

Beklimmingen:
Kaiserjagerstrasse
Panarotta (meerdere kanten)
Bondone
Manghen
Redebus

Meer info staat ook op:
http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php?f=26&t=53660

Veel plezier toegewenst.

Gebruikersavatar
Herman_N
Forum-lid
Berichten: 1680
Lid geworden op: 24 jun 2011 13:54
Locatie: Purmerend
Contact

Gebruikersavatar Herman_N 08 jun 2015 12:41

Ik zit daar deze zomer 3 weken vanaf 8 juli, camping Lago di Levico. De routes liggen al klaar, maar de Kaiserjagerstrasse kende ik nog niet. Die ga ik dus nog even toevoegen. Bovendien wordt er vanuit Trento La Leggandaria Charly Gaul georganiseerd, een grote Italiaanse granfondo met finish op de Monte Bondone. Omdat ik dan toch in de buurt ben heb ik me gelijk ingeschreven.
Iemand anders schreef het ook al, maar de zuidkant van de Passo Manghen is fabelachtig mooi. Die heb ik al eens eerder gereden en heeft een onuitwisbare indruk achtergelaten. Je kunt dan doorrijden en terug over de Passo del Redubus. Mooi rondje van ongeveer 115 km.
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP

dickygiovanni
Forum-lid
Berichten: 1791
Lid geworden op: 04 aug 2010 01:20

dickygiovanni 08 jun 2015 13:01

Dan lossen we elkaar net af helaas Herman. En hoe heb je het qua weer getroffen Dick? De Manghen en Panarotta stonden al dik geschreven in de agenda. Bedankt verder voor de inbreng tot dusver..

dicksol
Forum-lid
Berichten: 56
Lid geworden op: 12 sep 2011 16:10

dicksol 08 jun 2015 16:37

Werd steeds beter. Alles droog kunnen fietsen. Eerste dagen wel wat fris (toch wel 18 graden max) en af en toe een bui. De laatste dagen 30 graden plus. Voor de Manghen zelfs vroeg vertrokken om geen last van de hitte te hebben. Alleen op de Monte Grappa mistig een windjack aangetrokken voor de afdaling ivm met de mist. Verder alles in korte broek en korte mouwen kunnen fietsen. Wel af en toe donkere wolken waarvan je niet weet wat ze gaan brengen. Maar dat hoort denk ik bij de bergen.

Gebruikersavatar
Herman_N
Forum-lid
Berichten: 1680
Lid geworden op: 24 jun 2011 13:54
Locatie: Purmerend
Contact

Gebruikersavatar Herman_N 09 jun 2015 20:23

Ook nog een tip, maar dan van een iets andere orde. In Fonzaso, vlakbij Fetre, is een grote Sportful/Castelli outletstore. Altijd leuk om tegen gereduceerde prijzen wat Italiaanse wielerkleding te scoren.
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP

dickygiovanni
Forum-lid
Berichten: 1791
Lid geworden op: 04 aug 2010 01:20

dickygiovanni 09 jun 2015 22:43

Oke. Leuk! Ga daar zeker even kijken. De kindjes krijgen altijd een souvenir, maar pappa komt er ook wel uit dit jaar dan.

Wellicht een aardig idee om dadelijk in dit topic wat foto' s en verhalen te delen van je vakantie Herman, om de vakantiekriebels nog iets extra aan te wakkeren.

Alvast een fijne reis..

Triple A
Forum-lid
Berichten: 314
Lid geworden op: 23 nov 2011 20:19
Locatie: arnhem

Triple A 10 jun 2015 07:32

Als je toch langs de castelli sportful outlet gaat kun je ook wel de route fietsen van de granfondo sportful www.gfsportful.it. De granfondo wordt zelf al op 21 juni verreden.

Zelf ben ik vanaf 16 augustus in caldonazzo
Specialized S-works Tarmac Etap
Specialized Crux X1

Gebruikersavatar
Herman_N
Forum-lid
Berichten: 1680
Lid geworden op: 24 jun 2011 13:54
Locatie: Purmerend
Contact

Gebruikersavatar Herman_N 10 jun 2015 08:21

Die heb ik al 2 keer gedaan. Inderdaad, een schitterende rit. Eén van de allermooiste cyclo's die ik ooit gereden heb. Ik kan hem iedereen aanbevelen, maar om een rit van 204 km en 4900 hms nou als toeristisch tochtje in de vakantie te gaan rijden? Het is toch niveau Marmotte.
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP

dickygiovanni
Forum-lid
Berichten: 1791
Lid geworden op: 04 aug 2010 01:20

dickygiovanni 10 jun 2015 10:02

Ik heb 8 maanden amper gefietst door verbouwing/verhuizing, veel werken en een sterfgeval. De granfondo route gaat er dus vet over zijn voor mij. Maar het brengt me wel op ideeen, met de fiets richting outlet via de Croce D`aune bijvoorbeeld. Wil me eens over een kaartje buigen voor een mooie route.

Jammer, "Triple A" lost mij dan dus net weer af (al vraag ik me af of ik wel eens wil fietsen met mannen als jullie :) )

Gebruikersavatar
Herman_N
Forum-lid
Berichten: 1680
Lid geworden op: 24 jun 2011 13:54
Locatie: Purmerend
Contact

Gebruikersavatar Herman_N 10 jun 2015 10:47

dickygiovanni schreef:Ik heb 8 maanden amper gefietst door verbouwing/verhuizing, veel werken en een sterfgeval. De granfondo route gaat er dus vet over zijn voor mij. Maar het brengt me wel op ideeen, met de fiets richting outlet via de Croce D`aune bijvoorbeeld. Wil me eens over een kaartje buigen voor een mooie route.

Jammer, "Triple A" lost mij dan dus net weer af (al vraag ik me af of ik wel eens wil fietsen met mannen als jullie :) )
Croce d'AU!ne :evil:
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP

dickygiovanni
Forum-lid
Berichten: 1791
Lid geworden op: 04 aug 2010 01:20

dickygiovanni 10 jun 2015 11:04

Is het zo erg Herman? :D

Plaats reactie