Alles over vakanties op én met de fiets

Les Vans - Frankrijk

brander
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 feb 2006 12:24

brander 04 jun 2015 18:10

Iemand een idee voor toertochten in de omgeving van Les Vans, Frankrijk. Dank bij voorbaat.
Wat is een mensenleven in het universum.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 04 jun 2015 18:20

Voor diegene die net als mij ook niet ieder dorp met 500 inwoners kennen, het ligt in het zuiden van de Ardeche.

http://www.viamichelin.nl/web/Kaarten-P ... 16STVNdz09

Zo'n beetje alle weggetjes hebben een groene streep gekregen. Lelijke rondjes maken zal lastig zijn, een grote stad die je moet ontwijken is er ook niet. Als je niet een grote hekel hebt aan veel toeristen dan zijn de Gorges van de Ardeche een aanrader. Wel vanaf Pont d'Arc rijden, anders rij je aan de verkeerde kant van de weg en mis je veel uitzicht.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

janthemaster
Forum-lid
Berichten: 241
Lid geworden op: 19 okt 2011 00:03
Locatie: Almere

janthemaster 04 jun 2015 23:47

Ik ben er een keer op vakantie geweest. Een erg leuk dorp.

pinarello
Forum-lid
Berichten: 2671
Lid geworden op: 13 sep 2005 22:09

pinarello 08 jun 2015 21:27

Paar keer geweest: Col de Mas Air is een mooie klim vanuit Les Vans. Vanuit Genolhac is de Col de Pre de la Dame een erg mooie. Als je van steile muur (>20%) houd is de Mont Bouquet niet vanuit Bouquet maar de andere kant) vlakbij St Ambroix een aanrader.

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5650
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 01 mar 2023 14:28

Iemand die weet van een hotel in de buurt van les vans (Ardèche) waar 8 personen terecht kunnen in 4 eenpersoonskamers en 2 2 persoonskamers
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

fietsvriend
Forum-lid
Berichten: 775
Lid geworden op: 15 okt 2008 23:17

fietsvriend 01 mar 2023 14:33

Ben er twee keer met de fietsclub geweest. Prachtig gebied met heel veel mooie weggetjes en een hoop kloneert. Wij sliepen in een vakantiehuis voor 8 man met zwembad. In september; lekker weer en niet meer te druk of te heet. Als je routes wilt, stuur maar een PB.
Michiel

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3340
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 01 mar 2023 14:43

Ik heb er vorige zomer 1 nacht verbleven op bike packing vakantie met de madame. Prachtige streek, heel leuk dorpje met gezellig marktje 's avonds. Als Belg moet je zeker gaan dineren bij de zoon van Piet Huysentruyt he :) - resto heet Likoké. Duur maar zeer lekker en een leuke belevenis ook.

Het hotel waar we verbleven kan jouw gezelschap wel aan denk ik. 't Was basic, niks speciaals maar gewoon ok. Het was bij ons ook maar voor 1 nacht, ik denk dat ik voor een langer verblijf de catering en ook de kamer te min zou vinden. De eigenaars waren wel erg vriendelijk en hebben voor ons bvb een vroeg ontbijt georganiseerd, omdat we een stevige dagtocht op de planning hadden staan. Hotel heet Le Vanseen.

De beperkende factor voor ons was dat we vlak bij het resto (Likoké dus) wilden slapen, omdat we daar een diner gepland hadden. In de ruimere omgeving zijn er zeker betere verblijfplaatsen te vinden.
Afbeelding

Plaats reactie