Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

toiletbezoek vòòr het fietsen

wdfl
Forum-lid
Berichten: 710
Lid geworden op: 02 mar 2015 16:27

wdfl 03 jun 2015 12:21

meestal geen last van, eerder na het fietsen.
vroeg genoeg opstaan lijkt de boodschap, zelf weet je ook wel een beetje als ik dit of dat eet schuift het zeker.
desnoods de dag voordien al eten.
laxeermiddel zeker niet doen, kan dat je er de dag zelf nog last van hebt is reëel
And if it's fast or slow
All I really know is I'm gonna enjoy the ride (Krewella- Enjoy the ride)

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5562
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 03 jun 2015 12:26

Bij mij ligt er altijd een rol toiiletpapier in de auto voor het geval er sprake van dwang is voor inschrijving van tocht of cyclo, en duik dan ergens het struikgewas in, dan heb je geen last van rijen wachtende of doordringende geurtjes. ;)
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

Gebruikersavatar
TumTumTum
Forum-lid
Berichten: 3224
Lid geworden op: 26 jul 2012 23:19
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar TumTumTum 03 jun 2015 12:26

Absoluut niet je ontbijt overslaan of afraffelen tot één droog toastje. De tijd ervoor nemen. Waarschijnlijk dat je dan tegen de tijd dat je bij de inschrijftafel staat moet.
Veni. Vidi. Fietsie.

Gebruikersavatar
Soap
Forum-lid
Berichten: 2351
Lid geworden op: 28 aug 2013 16:01
Locatie: Pijnacker

Gebruikersavatar Soap 03 jun 2015 12:52

Bij mij altijd inderdaad ook een twijfel punt, al vroeg weg gaan voor en onderweg ergens moeten (meestal komt het trouwens helemaal niet...) of wachten tot ik wel moet......

Dilemma :lol:
Afbeelding
Canyon Ultimate CF SL team (2015)
Pinnacle Arkose 2 (2015)

Gebruikersavatar
Schrijnie
Forum-lid
Berichten: 130
Lid geworden op: 07 dec 2013 15:58
Contact

Gebruikersavatar Schrijnie 03 jun 2015 12:54

Om de een of andere vreemde reden voel ik geen drang als ik op vreemde plekken ben. De vele festivalbezoeken met bijbehorende smerige Dixi's zal mijn lichaam zo getraind hebben dat ik het uit kan stellen.

Record was een bezoekje aan Solar Weekend in Roermond ; aankomst Donderdag avond, 1ste x toiletbezoek op Zondag tijdens de overtocht met de boot van camping naar festivalterrein ; de schoonmaakster kwam net van de pot af en ik ben naar binnen gesneld en heb mij op een maagdelijk witte pot genesteld. De mensen die na mij kwamen waren niet zo blij :)

Wat je kunt proberen is om enkele dagen voor de tocht je toiletbezoek iedere keer een beetje te vervroegen zodat je je lichaam traint om op de dag zelf ook vroeg te kunnen gaan. Kwijt = kwijt zeggen we dan maar :)

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5873
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 03 jun 2015 13:00

Wat bij het beste werk (en waarschijnlijk ook voor velen anderen):
- Rustig de tijd nemen voor een ruim ontbijt met 2 koppen koffie en daarna nog 1-2 koppen thee
- Twee uur voor de start ontbijten
- Aandrang voor een grote boodschap heb je wellicht niet direct maar ga er gewoon even voor zitten. Het komt echt wel. En als er echt niets komt, dan zit er ook niets en kun je met een gerust hart op pad.

Het probleem is nooit het vroege tijdstip. Het probleem wordt veroorzaakt door teveel gehaast.
Live fast; die young. mijn blog

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 03 jun 2015 13:04

Bij mij werkt 't volgens mij net zo als bij de meeste wielrenners. Voor een koers weet 't lichaam dat 't handig is als de darmen van te voren geleegd zijn. De damestoiletten moeten er dan ook aangeloven, want heren toiletten zijn er nooit voldoende.

Onbewust zijn het misschien zenuwen. Maar voor een lange training is het ook geen probleem en zit ik niet met onzinnige ballast op de fiets.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
Soap
Forum-lid
Berichten: 2351
Lid geworden op: 28 aug 2013 16:01
Locatie: Pijnacker

Gebruikersavatar Soap 03 jun 2015 13:20

amclassic-fan schreef:Bij mij werkt 't volgens mij net zo als bij de meeste wielrenners. Voor een koers weet 't lichaam dat 't handig is als de darmen van te voren geleegd zijn. De damestoiletten moeten er dan ook aangeloven, want heren toiletten zijn er nooit voldoende.

Onbewust zijn het misschien zenuwen. Maar voor een lange training is het ook geen probleem en zit ik niet met onzinnige ballast op de fiets.
Ik herken dat wel van mijn voetbal tijd, standaard voor de wedstrijd een keer of 2....
Afbeelding
Canyon Ultimate CF SL team (2015)
Pinnacle Arkose 2 (2015)

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8926
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 03 jun 2015 14:04

Tracing_NL schreef:Thanks voor de over het algemeen serieuze reacties. Het risico bestaat altijd dat dit soort discussie verzand in onzin reacties.

Heeft één van jullie al eens geprobeerd om de dag van te voren iets in te nemen (laxeermiddel) waardoor je het probleem een dag eerder al "oplost"?
NEEEEE!!!
Lichte roeiers willen dat nog wel eens doen. Heb meegemaakt dat een ploeggenootje toevlucht zocht tot zoiets omdat hij moeite had om "op gewicht te komen" (<72,5 kg), om vervolgens tijdens het warmroeien (NA de weging dus) overboord moest gaan hangen om....(details zal ik jullie besparen, maar laten we zeggen dat ik blij was dat ik heel wat plekken van hem af zat in de boot...)

Stevige koppen koffie helpen bij mij altijd. Voor een wedstrijd of cyclo moet ik alleen altijd onwijs nodig pissen (vast zenuwen). Dat kan gelukkig wat makkelijker tegen een boompje :-)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 03 jun 2015 14:06

Het wegen van lichte roeiers op de Bosbaan. Daar kan ik nog wel boeken over volschrijven. Ioe hikemalaya.

Gebruikersavatar
Tracing_NL
Forum-lid
Berichten: 655
Lid geworden op: 28 nov 2013 16:32

Gebruikersavatar Tracing_NL 03 jun 2015 14:09

OK, OK slecht idee ;)

Koffie moet ik inderdaad ook altijd enorm van p..ssen, maar dan hebben wij inderdaad het grote voordeel dat we ons eigen tuinslang(etje) hebben. Ga van de week nog wel wat experimenteren met ontbijt, koffie ,kiwi en lauw water ?! :o

Thanks for feed back allen
Ouder worden is verplicht, volwassen worden is een keuze.

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8926
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 03 jun 2015 14:12

Nee Nee schreef:Het wegen van lichte roeiers op de Bosbaan. Daar kan ik nog wel boeken over volschrijven. Ioe hikemalaya.
Liever niet op zondag vooral
(maar stiekum toch)

Mooi waren die tijden van lekker een extra rondje rennen in je regenpakkie, na een week dieeten op rozijntjes en rijstkorrels
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Plaats reactie