Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Bloedverdunners = doping ?

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3105
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 01 jun 2015 20:08

Kun je daar geen attest voor krijgen dan?

Wat de Bètablokkers betreft zit ik op 50mg metoprololsuccinaat. Een maand geleden een 24 uurs meting van bloeddruk en hartslag gedaan. Hierbij worden die waarden elk half uur of drie kwartier gemeten. Laagst gemeten hartslag 's nachts zat bij mij op 44. Op zich heb ik nu een betere conditie opgebouwd dan dat ik jaren heb gehad. Echt vergelijken kan ik daarom niet. Zoals ik al eerder schreef, waren de eerste maanden het lastigst. De eerste dagen leek het als of ik tegen een muur opliep. Daarnaast snel vermoeid etc. Daar ben ik nu vrijwel vanaf.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8342
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 01 jun 2015 23:08

Maar hoe was het met je bloeddruk dan? Was die misschien ook niet veel lager dan wat de dokter altijd meet?

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3105
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 02 jun 2015 06:43

's nachts sowieso en overdag was de bloeddruk bij rust ook goed. Dat was vorig jaar, voordat ik bètablokkers ging gebruiken, wel anders. Toen was het de hele dag te hoog.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8342
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 02 jun 2015 08:18

Heb je vorig jaar, voordat je betablokker gebruikte ook een 24-uurs meting gehad? Bij mij vallen de 24-uursmetingen heel veel lger uit dan de metingen door een arts/verpleegkundige. Met als resulataat dat ik wel medicijnen gebruik, maar bij een operatie, ruim 2 jaar geleden, is mijn bloeddruk heel ver weggezakt. Dat was dan een bijwerking waar zeop dat moment ook niet blij mee waren.

Plaats reactie