Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Gevallen in 2015

Gebruikersavatar
ProTon
Forum-lid
Berichten: 424
Lid geworden op: 20 jul 2015 21:02
Locatie: Hillegom

Gebruikersavatar ProTon 26 sep 2015 10:56

Soap schreef:Ook hier vorige week helaas kleine schuiver gemaakt en en linker heup en linker ribben zwaar gekneusd helaas. :(

Beterschap ProTon!
Bedankt, jij ook, rustig aan daar ;-)

Gebruikersavatar
Sweety2008
Forum-lid
Berichten: 3098
Lid geworden op: 26 sep 2014 23:11

Gebruikersavatar Sweety2008 26 sep 2015 11:00

Aan allen beterschap zoiets is nooit leuk als men valt en meteen ook nog iets breekt.

Daar ben ik ja altijd bang voor dat ik iets breek als ik met mijn racefiets onderweg ben. Ben bijna 54 en dan zijn de botten niet meer zo heel stabiel.
Ghost Nivolet 6LC

Gebruikersavatar
ProTon
Forum-lid
Berichten: 424
Lid geworden op: 20 jul 2015 21:02
Locatie: Hillegom

Gebruikersavatar ProTon 27 sep 2015 11:40

rob74 schreef:Inmiddels ben ik 10 weken verder en het is nu 9 weken geleden dat ik geopereerd ben. In mijn bekken zitten nu 2 metalen platen en een stuk of 10 schroeven. Die dingen waar zeker in de aanbieding of zo :?

En ik kan nu weer LOPEN!!! :D Fietsen lukt ook al maar ik ga nog niet op een racer zitten.

Voor een bekkenbreuk is het nog relatief snel. Ik loop nu dus zonder krukken 9 weken na de operatie. Doorgaans mag dat pas na 3 maanden. Nu mag ik nog een tijdje naar de fysio om alle beweeglijkheid en kracht terug te krijgen. Mijn linkerpoot is 2-3 cm in been omvang geslonken tov rechts.

Koersen zit er dit jaar niet meer in; wielrennen ga ik pas over een paar weekjes weer doen. Volgend jaar een nieuwe cyclo uitzoeken. Maar eerst in december op fietsvakantie, hoogstwaarschijnlijk naar Vietnam.
Hoe gaat het nu met je Rob?

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5894
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 27 sep 2015 16:51

@Proton,
Allereerste sterkt gewenst met je herstel. Die rontgen foto zag er uit als een aardig bouwpakket.

Mijn herstel gaat eigenlijk wonderbaarlijk goed. De chirurg vertelde me dat revalidatie trajecten van een half jaar tot een jaar redelijk normaal zijn. Zie ook:
http://robgemen.blogspot.nl/2015/09/hon ... meter.html

Helaas is er ook wat 'collateral damage'. Ik ben een spier in mijn bovenbeen kwijt:
http://robgemen.blogspot.nl/2015/09/col ... amage.html
Live fast; die young. mijn blog

Gebruikersavatar
TumTumTum
Forum-lid
Berichten: 3224
Lid geworden op: 26 jul 2012 23:19
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar TumTumTum 27 sep 2015 17:30

Dat is niet iets dat je wil horen als sporter; een spier kwijt...
Heb net je blog gelezen. Maar wie weet komt het op den duur wel goed.
Veni. Vidi. Fietsie.

Gebruikersavatar
Sweety2008
Forum-lid
Berichten: 3098
Lid geworden op: 26 sep 2014 23:11

Gebruikersavatar Sweety2008 27 sep 2015 18:12

Ik hoop voor jouw dat het allemaal meevalt en misschien nemen de anderen spieren dat dan over van de ene ontbrekende spier.
Ghost Nivolet 6LC

Gebruikersavatar
ProTon
Forum-lid
Berichten: 424
Lid geworden op: 20 jul 2015 21:02
Locatie: Hillegom

Gebruikersavatar ProTon 27 sep 2015 20:03

rob74 schreef:@Proton,
Allereerste sterkt gewenst met je herstel. Die rontgen foto zag er uit als een aardig bouwpakket.

Mijn herstel gaat eigenlijk wonderbaarlijk goed. De chirurg vertelde me dat revalidatie trajecten van een half jaar tot een jaar redelijk normaal zijn. Zie ook:
http://robgemen.blogspot.nl/2015/09/hon ... meter.html

Helaas is er ook wat 'collateral damage'. Ik ben een spier in mijn bovenbeen kwijt:
http://robgemen.blogspot.nl/2015/09/col ... amage.html
Ook hier je blog gelezen, de ene met een goed bericht en de andere minder, maar je kan weer fietsen, ik kan me goed voorstellen hoe je je hebt gevoeld om weken niet te mogen bewegen (lees fietsen), ik zit nu zeg maar op dag 12 van het bankhangen en baal als een stekker, maar dat is dan weer pinuts vergeleken bij jou.

Ik troost mezelf door te zeggen dan het erger had kunnen aflopen..........soms helpt het ;-)

Gebruikersavatar
de zwarten
Forum-lid HC
Berichten: 4222
Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17

Gebruikersavatar de zwarten 02 okt 2015 13:39

hier een gebroken sleutelbeen, schouderblad en spierscheur in de rug. Plaat en 6 bouten in het sleutelbeen. revalidatie 6-8 weken #eindelijkechtcoureur. :|
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

Gebruikersavatar
JM_H
Forum-lid
Berichten: 1234
Lid geworden op: 25 jul 2013 13:17
Locatie: Betuwe

Gebruikersavatar JM_H 02 okt 2015 13:41

Oeps! Dat is niet zo leuk. Tijdens de koers?
Afbeelding

Gebruikersavatar
de zwarten
Forum-lid HC
Berichten: 4222
Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17

Gebruikersavatar de zwarten 02 okt 2015 16:50

snelle training van een grote groep. ordinair gevalletje touching wheels... maar met dit topic te lezen, besef ik tegelijk hoeveel erger het nog allemaal kan, m.a.w. hoeveel geluk ik nog had. mijn helm heeft een grote klap gevangen, en ben niet geraakt in gezicht en aan de benen.

dus hopelijk binnen paar weken weer op de rollen en binnen een dikke maand op de fiets.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 02 okt 2015 17:15

de zwarten schreef:snelle training van een grote groep. ordinair gevalletje touching wheels... maar met dit topic te lezen, besef ik tegelijk hoeveel erger het nog allemaal kan, m.a.w. hoeveel geluk ik nog had. mijn helm heeft een grote klap gevangen, en ben niet geraakt in gezicht en aan de benen.

dus hopelijk binnen paar weken weer op de rollen en binnen een dikke maand op de fiets.
de zwarten schreef:hier een gebroken sleutelbeen, schouderblad en spierscheur in de rug. Plaat en 6 bouten in het sleutelbeen.
Ja, het kan altijd erger maar je ligt dus erg in de kreukels. Je kunt het bagatelliseren maar dat is niet reeel.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

Gebruikersavatar
Le Grimpeur
Forum-lid
Berichten: 2623
Lid geworden op: 24 nov 2009 14:37

Gebruikersavatar Le Grimpeur 02 okt 2015 17:38

Doorgaans lees ik 'enge' topics als deze niet. Misschien een beetje 'struisvogelpolitiek', maar als ik over wat ik hier nu toch allemaal gelezen heb teveel na ga denken, zit ik misschien niet meer met plezier op de fiets...

Voor de slachtoffers van al die, soms haast onvoorstelbare, valpartijen vind ik het uiteraard heel beroerd dat dit hun weg gekruist heeft en hen voor een poos 'vleugellam' heeft gemaakt. Ik hoop van harte dat het uiteindelijk toch weer in orde komt en jullie straks weer met plezier op de fiets kunnen zitten. Als ik daarbij denk aan de knaap die ik onlangs met een onderbeenprothese de Ventoux op zag fietsen (en die mij ook nog voorbij ging!), moet er met doorzettingsvermogen en geduld toch veel mogelijk zijn.

Sterkte allemaal bij het herstel en vooral de moed niet verliezen, al zal dat wellicht soms even moeilijk zijn!
Kop op!
60 x Ventoux

Plaats reactie