Alles over vakanties op én met de fiets

Ervaringen met fietsen in Frankrijk regio Saône-et-Loi

Gebruikersavatar
Soap
Forum-lid
Berichten: 2351
Lid geworden op: 28 aug 2013 16:01
Locatie: Pijnacker

Gebruikersavatar Soap 07 mei 2015 12:43

Wij gaan waarschijnlijk in september richting Autun Frankrijk met vakantie en ik was benieuwd naar eventuele fiets forum ervaringen in deze regio. Uiteraard wil ik dan de fiets meenemen en daar wat leuke ritjes maken en wat leuke klim meters maken.

Ik kon eigenlijk niet zo snel iets vinden op het forum, dus ik heb er even een apart topic over gestart. Mocht ik ergens over heen lezen dan mag mijn vraag richting het betreffende topic.

Via gpsies alvast wel wat ritjes gevonden in de regio en zitten wel wat leuke hoogtemeters bij.
Zo te zien zelfs beste pittige ;-)

Nu mijn vraag dus, zijn er ervaringen aldaar? Misschien eventuele mensen die er ook in de buurt zitten in deze perioden? Zijn er lokale fietsclubs welke interessant zijn om te contacten? Etc.
Afbeelding
Canyon Ultimate CF SL team (2015)
Pinnacle Arkose 2 (2015)

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 07 mei 2015 13:22

http://ffct.org

Erg mooie omgeving op het randje van de Morvan en de Bourgogne. Als je gewoon je neus achterna gaat en de gele weggetjes volgt, kan het niet fout gaan.

lnnrtlnnrt
Forum-lid
Berichten: 317
Lid geworden op: 28 nov 2011 14:48

lnnrtlnnrt 07 mei 2015 16:16

Ben vorig jaar een weekje in de Morvan geweest, Autun ligt op de rand daarvan. Prachtig gebied, mooie ronde groene bergjes, met weinig verkeer. We hadden wel de hele week regen (in mei). Als je in de buurt komt moet je de Mont Beuvray eens proberen, en niet te hard beginnen, want dan wordt het afstappen.

Gebruikersavatar
Soap
Forum-lid
Berichten: 2351
Lid geworden op: 28 aug 2013 16:01
Locatie: Pijnacker

Gebruikersavatar Soap 07 mei 2015 22:57

lnnrtlnnrt schreef:Ben vorig jaar een weekje in de Morvan geweest, Autun ligt op de rand daarvan. Prachtig gebied, mooie ronde groene bergjes, met weinig verkeer. We hadden wel de hele week regen (in mei). Als je in de buurt komt moet je de Mont Beuvray eens proberen, en niet te hard beginnen, want dan wordt het afstappen.
Dank voor de tip. Zal eens kijken of ik die kan mee pakken.

Cote du Mont Beuvray - Bibracte
Afbeelding
Canyon Ultimate CF SL team (2015)
Pinnacle Arkose 2 (2015)

lnnrtlnnrt
Forum-lid
Berichten: 317
Lid geworden op: 28 nov 2011 14:48

lnnrtlnnrt 08 mei 2015 14:43

Is echt wel een leuk ding, en ik zie dat Autun zo'n 30 kilometer er vanaf is, dus prima te doen. Je moet wel even goed google-maps bestuderen hoe je moet rijden, je moet de grote weg af richting ingang van Bribacte (ofzoiets, is een oude vesting) en dan vlak voor die ingang links het smalle weggetje in, daar beginnen de percentages flink op te lopen. Die 1,6 km. leek veeeeeel langer ;)

De route ernaar toe is ook mooi denk ik, ik zat zelf in Villapourcone, dus kwam van de andere kant, maar het was mooi glooiend allemaal, echt een mooie omgeving om te fietsen, de Morvan, als het niet zeikt van de regen...

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 08 mei 2015 15:31

Morvan is altijd verdacht groen. Net als de Ardennen. Wel erg mooi. Maar als het nat is, kun je gewoon naar het oosten. De Côte d'Or, de wijngaarden van de Bourgogne, prachtig om doorheen te fietsen. Gewoon de plaatsnamen volgen die je eigenlijk alleen van de wijnetiketten kent.

erwind14
Forum-lid
Berichten: 116
Lid geworden op: 01 mar 2008 14:02
Locatie: Le Mont-Dore, Puy de Dôme, Auvergne, Frankrijjk
Contact

erwind14 09 mei 2015 14:08

Voor grote gedeeltes van Frankrijk is september vaak een van de drogere maanden (en mei juist een van de natste). Dus qua seizoen kies je iig al goed.

Plaats reactie