Vandaag geklust aan de fiets
-
- Forum-lid
- Berichten: 1218
- Lid geworden op: 11 mei 2006 21:25
Dat is toch al het verfijndere kluswerk, iets repareren waarvan de fietsenmaker zou zeggen, jammer maar dat is dan een nieuwe shifter.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 12661
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Dat zijn altijd echte feel good reparaties!
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 6334
- Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
- Locatie: Omgeving Eindhoven
Zodadelijk even latex bijvullen, lek gereden met de gravelracer maar door kunnen rijden met ong. 1 bar doordat het lekken stopte.
Fiets onder de latex uiteraard.
Net even opgepompt naar 3 bar om te kijken waar lek zit, maar band blijft gewoon hard, niks te zien dus....
Fiets onder de latex uiteraard.
Net even opgepompt naar 3 bar om te kijken waar lek zit, maar band blijft gewoon hard, niks te zien dus....
.....niets doen.!scottpch schreef: ↑05 nov 2022 13:54 Zodadelijk even latex bijvullen, lek gereden met de gravelracer maar door kunnen rijden met ong. 1 bar doordat het lekken stopte.
Fiets onder de latex uiteraard.
Net even opgepompt naar 3 bar om te kijken waar lek zit, maar band blijft gewoon hard, niks te zien dus....
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Vanmorgen een onderhoudsbeurt aan de luchtcompressor gedaan, schoonmaken luchtfilter, condenswater afvoeren, oliepeil controleren.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Topklus ! respect van een mechanieker.havana schreef: ↑05 nov 2022 12:22 Membraan van mijn Shimano GRX shifter vervangen. Er zat een gaatje in, door mijn eigen toedoen. Ik dacht ik blaas de boel even goed door met mijn compressor, maar 10 bar erdoorheen jagen is niet handig. Membraan is maar van dun rubber gemaakt.
Officieel is dit onderdeel niet los te krijgen en zou je dus de hele shifter moeten vervangen . Maar via het grijze circuit (Ali, eBay) gelukkig wel. Voor 12 dollar had ik een nieuwe in huis via Ali. Geleverd binnen 10 dagen. Monteren stelt weinig voor, al heb je wel een hele kleine Torx nodig. Die eerder al bij HMB gekocht in een set.
Systeem gevuld en ontlucht. Alles werkt weer zoals het zou moeten...
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
Ik gebruik mijn MTB voornamelijk in de ‘natte’ maanden, dus najaar en winter. Dan slijt alles toch wat sneller dus vanmiddag na het fietsen de complete aandrijving maar eens vervangen.
Crankstel, lagers, ketting, cassette en gelijk ook maar de derrie wieltjes meegenomen. Kunnen we er weer even tegenaan.
Crankstel, lagers, ketting, cassette en gelijk ook maar de derrie wieltjes meegenomen. Kunnen we er weer even tegenaan.
Cannondale CAAD10 | FSA PowerBox
Cannondale Trail SL3
Orbea Terra H30
Cannondale Trail SL3
Orbea Terra H30
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 6334
- Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
- Locatie: Omgeving Eindhoven
Zat nog wat latex in, zo'n 40ml bijgevuld. Staat nu na 3uurtjes nog steeds goed op druk.Orlok schreef: ↑05 nov 2022 14:55.....niets doen.!scottpch schreef: ↑05 nov 2022 13:54 Zodadelijk even latex bijvullen, lek gereden met de gravelracer maar door kunnen rijden met ong. 1 bar doordat het lekken stopte.
Fiets onder de latex uiteraard.
Net even opgepompt naar 3 bar om te kijken waar lek zit, maar band blijft gewoon hard, niks te zien dus....
Ik heb het weleens gehad dat ik onderweg met de racefiets een lekje had wat niet wilde dichten, dus een binnenband gemonteerd - zonder restant latex te verwijderen - en het lekje met een krijtje gemarkeerd om het later terug te kunnen vinden om te repareren. Eenmaal thuis was het krijtstreepje verdwenen dus waar zit nou het lekje, dus binnenband eruit en weer als tubeless opgepompt maar de band bleef gewoon hard, kon het lek niet vinden dus de volgende dag maar weer gewoon gaan rijden, geen probleem meer gehad.scottpch schreef: ↑05 nov 2022 17:32Zat nog wat latex in, zo'n 40ml bijgevuld. Staat nu na 3uurtjes nog steeds goed op druk.Orlok schreef: ↑05 nov 2022 14:55.....niets doen.!scottpch schreef: ↑05 nov 2022 13:54 Zodadelijk even latex bijvullen, lek gereden met de gravelracer maar door kunnen rijden met ong. 1 bar doordat het lekken stopte.
Fiets onder de latex uiteraard.
Net even opgepompt naar 3 bar om te kijken waar lek zit, maar band blijft gewoon hard, niks te zien dus....
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Gravelbike begon ineens bijgeluiden te geven met trappen. BB30 lager naar zijn grootje. Vreemd, want die zaten er pas kort in. Was wel een cheapo setje, maar toch snel overleden. Heb ooit eens set van 10 lagers besteld via AliExpress met de gedachte "hoe slecht kan het zijn?" en die lagers reed ik in 2-3 ritten aan gort. Nu SKF lagers erin, buiten- en binnenkant goed afgesmeerd met marine vet.
Gek genoeg was 1 lager slecht, het andere nog oké maar toch beide vervangen. Het kapotte lager liep ook in de hand slecht, en toch geen vocht erin.
Na mijn rit vandaag ook ketting gecontroleerd.....die zit ruim boven .75. En niet eerder gemerkt. Jammer dat ik de ketting al schoon gemaakt heb. Nog 1 rit rijden ermee, of toch maar wisselen?
Gek genoeg was 1 lager slecht, het andere nog oké maar toch beide vervangen. Het kapotte lager liep ook in de hand slecht, en toch geen vocht erin.
Na mijn rit vandaag ook ketting gecontroleerd.....die zit ruim boven .75. En niet eerder gemerkt. Jammer dat ik de ketting al schoon gemaakt heb. Nog 1 rit rijden ermee, of toch maar wisselen?
Dogma F
wanneer je meting klopt verniel je met de versleten ketting je cassette en daarna de tandwielen. Het is maar net hoe erg je dat vindt of hoe kostbaar die slijtage onderdelen zijn