Vandaag geklust aan de fiets
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 37638
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Less is bore
Vittoria Corsa Next 24mm gemonteerd op de Fulcrum Wind 40. Aangezien de Schwalbe Pro One Tle in 25mm te hoog waren voor de C50, en dan met name de ruimte onder de achterrem.
Morgen even passen onder de C50 maar ziet er goed uit in eerste instantie. Past het goed dan bestel ik een 2e band.
Morgen even passen onder de C50 maar ziet er goed uit in eerste instantie. Past het goed dan bestel ik een 2e band.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
Ik heb de 26mm. Heel fijn bandje voor z'n prijs!
23mm, geen idee van de interne breedte eigenlijk. Toen ik die wielen destijds bestelde was ik nogal een noob.
Ik heb de band nog niet opgemeten (ga ik morgen eens doen) maar de band valt quasi even breed als het wiel, dus zal toch een 23-25 zijn.
Maar ik rij al een tijd 28mm en quasi altijd tubeless. Ik vond de 26mm Corsa Next heel soepel en comfortabel rijden op 6(,5) bar. Een veel beter gevoel dan de Rubino Pro die ik altijd op die fiets reed.
Ik heb eens nagevraagd of er een skinwall versie komt van de Corsa Next TLE.
"If you want to have the tyres with the para side, you should use the Corsa or the Corsa Control (tubular or with inner tube), but if you want to try a tubeless tire with para side, you must wait... great news are coming in the next months! "
Als dat zo zou zijn, dan wordt dit m'n standaard bandje denk ik.
Ik heb de band nog niet opgemeten (ga ik morgen eens doen) maar de band valt quasi even breed als het wiel, dus zal toch een 23-25 zijn.
Maar ik rij al een tijd 28mm en quasi altijd tubeless. Ik vond de 26mm Corsa Next heel soepel en comfortabel rijden op 6(,5) bar. Een veel beter gevoel dan de Rubino Pro die ik altijd op die fiets reed.
Ik heb eens nagevraagd of er een skinwall versie komt van de Corsa Next TLE.
"If you want to have the tyres with the para side, you should use the Corsa or the Corsa Control (tubular or with inner tube), but if you want to try a tubeless tire with para side, you must wait... great news are coming in the next months! "
Als dat zo zou zijn, dan wordt dit m'n standaard bandje denk ik.
Gisteren en vandaag weer even aan mijn “nieuwe” racefiets geklust ook al fiets ik daar nu niet op. Nieuwe omdat ik de fiets al een half jaar heb maar nog niet helemaal klaar ben met de kleine personaliasaties en door een lelijke valpartij de laatste maanden maar 1 keer heb gefietst op deze fiets.
Vandaag is mijn Trek Émonda SL5 weer 117 gram lichter geworden door de montage van een carbon seatmast. Ik schrok wel een beetje dat mijn seatmast en de seatmastcap maar 3 cm overlappen. Dat vind ik echt weinig.
Helaas heeft de nieuwe zilveren boutjes terwijl de oude nog zwarte boutjes had. Het is een ander systeem dus ik kan de oude boutjes niet over zetten. Hetzelfde euvel heb ik bij mijn stuur. Daar zitten ook glanzende boutjes in een mat carbon stuur. Trek gebruikt zelf verder zwarte boutjes zoals bij de steekassen.
Na het vervangen van de seatmast, stuur en wielen is mijn fiets iets meer dan 750 gram lichter en daar gaat het bij blijven.
Een beetje trots ben ik wel op het afvijlen van een spacer.
Het carbonstuur dat ik op Ali had gekocht heeft een 1 graden andere hoek dan Trek heeft. Hierdoor drukte mijn stuur de aerospacers naar achter en was er aan de voorkant een kier van 2,5 millimeter. Los van het esthetische aspect wordt het balhoofd dan ook verkeerd belast.
De Trekdealer wilde me wel helpen met een extra spacer voor mijn projectje en gisteravond kon ik dus gaan prutsen.
De aerospacer is ongeveer 4 cm lang en heeft op 2,5cm een knik. Gewoon schuin afvijlen kan dus niet. De spacer is deelbaar, bestaat dus uit twee stukken en heeft nokjes om in elkaar te grijpen wat het ook nog ietsje lastiger maakt. Maar na drie kwartier mindful vijlen, passen en meten was het resultaat boven mijn verwachting.
De spacer zorgt er nu voor dat de spleet die er altijd is bij het balhoofd mooi gelijk is.
Sowieso voelde ik de gelukshormonen door mijn bloed stromen toen ik mijn fiets pakte en het aanpassen van de spacer gaf erg veel voldoening.
Vandaag is mijn Trek Émonda SL5 weer 117 gram lichter geworden door de montage van een carbon seatmast. Ik schrok wel een beetje dat mijn seatmast en de seatmastcap maar 3 cm overlappen. Dat vind ik echt weinig.
Helaas heeft de nieuwe zilveren boutjes terwijl de oude nog zwarte boutjes had. Het is een ander systeem dus ik kan de oude boutjes niet over zetten. Hetzelfde euvel heb ik bij mijn stuur. Daar zitten ook glanzende boutjes in een mat carbon stuur. Trek gebruikt zelf verder zwarte boutjes zoals bij de steekassen.
Na het vervangen van de seatmast, stuur en wielen is mijn fiets iets meer dan 750 gram lichter en daar gaat het bij blijven.
Een beetje trots ben ik wel op het afvijlen van een spacer.
Het carbonstuur dat ik op Ali had gekocht heeft een 1 graden andere hoek dan Trek heeft. Hierdoor drukte mijn stuur de aerospacers naar achter en was er aan de voorkant een kier van 2,5 millimeter. Los van het esthetische aspect wordt het balhoofd dan ook verkeerd belast.
De Trekdealer wilde me wel helpen met een extra spacer voor mijn projectje en gisteravond kon ik dus gaan prutsen.
De aerospacer is ongeveer 4 cm lang en heeft op 2,5cm een knik. Gewoon schuin afvijlen kan dus niet. De spacer is deelbaar, bestaat dus uit twee stukken en heeft nokjes om in elkaar te grijpen wat het ook nog ietsje lastiger maakt. Maar na drie kwartier mindful vijlen, passen en meten was het resultaat boven mijn verwachting.
De spacer zorgt er nu voor dat de spleet die er altijd is bij het balhoofd mooi gelijk is.
Sowieso voelde ik de gelukshormonen door mijn bloed stromen toen ik mijn fiets pakte en het aanpassen van de spacer gaf erg veel voldoening.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 15946
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
3 Cm vind ik ook wel heel weinig.bakboord1 schreef: ↑17 dec 2022 13:34 .............. Ik schrok wel een beetje dat mijn seatmast en de seatmastcap maar 3 cm overlappen. Dat vind ik echt weinig.
............
De spacer zorgt er nu voor dat de spleet die er altijd is bij het balhoofd mooi gelijk is.
Sowieso voelde ik de gelukshormonen door mijn bloed stromen toen ik mijn fiets pakte en het aanpassen van de spacer gaf erg veel voldoening.
Misschien eens opzoeken wat je minimum moet hebben.
Als je fiets er dan perfect uitziet is alle moeite en zweet rap vergeten.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Thanks. Vanavond maar eens kijken of dit bij mij ook zo is.
Edit: mijn overlap was 4,2 cm en de streep zit op 4cm. Nog steeds erg weinig naar mijn gevoel maar blijkbaar genoeg.
Mijn zadel stond na montage van de nieuwe seatmast een halve cm hoger dus dat verschil komt er nog bij.
Edit: mijn overlap was 4,2 cm en de streep zit op 4cm. Nog steeds erg weinig naar mijn gevoel maar blijkbaar genoeg.
Mijn zadel stond na montage van de nieuwe seatmast een halve cm hoger dus dat verschil komt er nog bij.
Laatst gewijzigd door bakboord1 op 17 dec 2022 19:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Oa de vorkkroonring (crown race) op de 170mm Zeb gemonteerd. Tooltje daarvoor kost zo 60 euro. Nu blijkt dat een 50mm PVC buis EXACT de juiste binnendiameter heeft voor een 1.5" tapered vork. Voor 2 euro klaar dus
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Humm, fluitje van een cent als je de vorkkroonring met een dremel had ingezaagd.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless