Zou kunnen inderdaad.. die set ligt iig klaarWoefdram schreef: ↑08 apr 2022 20:36 Ik gok dat de carbon specialist jouw liners er direct uitrost als hij het frame gaat bakken. Als je er tegenop ziet om zelf liners in een leeg frame te trekken, kun je mss de reparateur vragen dat voor jou te doen. Dat gezegd hebbende, met zo’n kabeltrekset van Park of lookalike is het echt een peulenschil.
Vandaag geklust aan de fiets
Bij de gravel fiets liep de laatste tijd de ketting niet meer helemaal lekker door de (GRX) achterderailleur. Met name bij achteruit trappen liep de ketting dan snel naast de wieltjes. Deze oogden ook aardig versleten. Nieuwe besteld en net gemonteerd. De ketting houdt zich nu weer aan de afspraak, nl. over de derailleurwieltjes lopen!
- razenderoeland
- Forum-lid
- Berichten: 1313
- Lid geworden op: 28 jul 2006 21:30
- Locatie: Dronryp
Heb gisteren de fiets onder handen genomen. Heb daar al een paar items op het frum aan geweid. Er moeten 2 kettingbladen voor worden vervangen en de velgrand van het achterwiel is zodanig ingesleten dat daar een ander wiel voor moet komen. Uiteraard ook de cassette verwijderd en schoongemaakt. Daarna alles weer gemonteerd in omgekeerde volgorde van de demontage.
Daarna een ritje gemaakt waarbij ik diverse keren stiol heb gestaan. Er was behoorlijk wat gerammel te horen, en in eerste instantie geen idee waar het vandaan kwam. Bleek er speling te zitten bij de 10 speed cassette.Geen idee hoe dat mogelijk was, heb dezelfde opvulring gebruit die er af was gekomen. Thuis gekomen heb ik een dikkere opvulring gebruikt en is het gerammel weer verleden tijd.
Daarna een ritje gemaakt waarbij ik diverse keren stiol heb gestaan. Er was behoorlijk wat gerammel te horen, en in eerste instantie geen idee waar het vandaan kwam. Bleek er speling te zitten bij de 10 speed cassette.Geen idee hoe dat mogelijk was, heb dezelfde opvulring gebruit die er af was gekomen. Thuis gekomen heb ik een dikkere opvulring gebruikt en is het gerammel weer verleden tijd.
Hoe sterk is de eenzame fietser...
Wellicht ten overvloede: als je een 10 speed cassette op een 11 speed body zet, dan heb je twee vulringen nodig. Als je nu één enkele dikkere ring hebt gebruikt, dan zou dat er op kunnen duiden dat je bij de (de)montage één van de ringen bent vergeten of kwijtgeraakt. De eerste ring is van 1,85mm zoals deze: https://www.mantel.com/shimano-spacer-cassette-body.
Wel leuk dubbelzinnig opgemerkt: weiden — (fig.) zijne oogen weiden, laten rondgaan ; — zijne oogen aan iets weiden, verlustigen.razenderoeland schreef: ↑15 apr 2022 07:42 Heb gisteren de fiets onder handen genomen. Heb daar al een paar items op het frum aan geweid. Er moeten 2 kettingbladen voor worden vervangen en de velgrand van het achterwiel is zodanig ingesleten dat daar een ander wiel voor moet komen. Uiteraard ook de cassette verwijderd en schoongemaakt. Daarna alles weer gemonteerd in omgekeerde volgorde van de demontage.
Daarna een ritje gemaakt waarbij ik diverse keren stiol heb gestaan. Er was behoorlijk wat gerammel te horen, en in eerste instantie geen idee waar het vandaan kwam. Bleek er speling te zitten bij de 10 speed cassette.Geen idee hoe dat mogelijk was, heb dezelfde opvulring gebruit die er af was gekomen. Thuis gekomen heb ik een dikkere opvulring gebruikt en is het gerammel weer verleden tijd.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Niet helemaal aan de fiets….. Maar vanmiddag tijdens koers kijken de bandjes van de rolstoel van mw. Bé vervangen.
Conti draadbandjes, wat een crime!!!! Met behulp van een bandenknecht wel gelukt, maar was daarna wel toe aan een Affligem tripel!
(Dat viel dan wel weer mooi samen met het vieren van Dylans overwinning )
Conti draadbandjes, wat een crime!!!! Met behulp van een bandenknecht wel gelukt, maar was daarna wel toe aan een Affligem tripel!
(Dat viel dan wel weer mooi samen met het vieren van Dylans overwinning )
Tijd voor een mooie, niet Conti, tubeless set up!Hanz Bé schreef: ↑17 apr 2022 20:12 Niet helemaal aan de fiets….. Maar vanmiddag tijdens koers kijken de bandjes van de rolstoel van mw. Bé vervangen.
Conti draadbandjes, wat een crime!!!! Met behulp van een bandenknecht wel gelukt, maar was daarna wel toe aan een Affligem tripel!
(Dat viel dan wel weer mooi samen met het vieren van Dylans overwinning )
En vandaag heb ik , na de paasbrunch, de fulcrum racing zero wieltjes die ik laatst van Livio Livius heb overgenomen, rijklaar gemaakt voor in de Gazelle Champion Mondial. En natuurlijk in de fiets gezet! Fiets is meteen een pond afgevallen (nu ik nog!)
Zo staat de Gazelle ook weer klaar voor data-vrije zomeravond ritjes!
Zo staat de Gazelle ook weer klaar voor data-vrije zomeravond ritjes!
Ketting gewisseld en de schijven schoongemaakt. Tevens de blokjes even licht opgeschuurd. De boel piepte de laatste tijd een beetje bij remmen op lage snelheid. En dat is gewoon ronduit irritant. Alleen vergeet je dat iedere keer weer totdat je weer op pad bent...
Ride bikes, not tanks!
Nieuw lintje
-
- Moderator
- Berichten: 3077
- Lid geworden op: 10 mar 2008 16:48
Zo goedkoop omdat de vorige eigenaar had geprobeerd de vastgecorrodeerde C-Record zadelpen in een bankschroef te verwijderen. Die gegoten pennen zijn wat bros en zoals te verwachten, brak de pen vlak boven de zadelpen klem. Als kers op de taart heeft hij daarna op de resten gehamerd zodat ook die afbraken. Inzagen en met een tang samenknijpen was dus onmogelijk.
Tijdje laten staan en besloten te proberen het frame toch te redden. Een prachtig frame van Columbus SL dat, afgaande op de Golden Arrow headset, niet of nauwelijks was gebruikt. Vanmorgen dus de ruimers uit de kast gehaald en aan de slag gegaan.
Begonnen op 19.3mm en geëindigd op 27.0mm. De resten van de zadelpen naast de ruimer zijn dus zo'n 0.1mm dik. Corrosie in de zitbuis ook meteen meegenomen zodat een nieuwe zadelpen goed zal passen
Never argue with a fool; onlookers may not be able to tell the difference.