Natuurlijk niet. Maar bij een mtb ben je (ik) meestal toch op zoek naar iets anders.
Zelf heb ik mijn zinnen gezet op de nieuwe hightower. Nog interesse in een V3 tallboy?
Vandaag geklust aan de fiets
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 37674
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Mwa….jaartje geleden zou ik zonder twijfel JA hebben gezegd. Zit nu toch ook wel te twijfelen over een Blur frame oid.
Less is bore
Ik heb een Inpeak PM, in de linker crank. Ooit een keer met Black Friday gekocht voor vrij weinig, ik meen €175.
Waarom upgrade… wilde graag moderne geo, lichtere wielen en 1x12 (Scott was nog een triple).
Tel daarbij op dat mijn dempers onderhoud nodig hadden en dat ik m goed kon doorverkopen en de beslissing was gevallen.
Waarom upgrade… wilde graag moderne geo, lichtere wielen en 1x12 (Scott was nog een triple).
Tel daarbij op dat mijn dempers onderhoud nodig hadden en dat ik m goed kon doorverkopen en de beslissing was gevallen.
Ik snap 'em wel. De nieuwste XC fietsen zijn super capabel. Ga je veel plezier van hebben denk ik!
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Niet best weer voor een ritje dus maar even een klusje aan de fiets gedaan dat ik al een tijdje in mijn hoofd had, het bleeden van de remschijven.
Had ik al een tijdje in mijn hoofd omdat ik de remhendels bijna helemaal naar het stuur moet knijpen om reactie te krijgen.
Op YouTube filmpjes bekeken, ziet er niet moeilijk uit. Spulletjes besteld en gaan met die banaan.
Zo makkelijk ging het allemaal helaas niet
Slang op nippel aangesloten, maar het slangetje blijft gewoon niet zitten als ik er olie doorheen spuit (ook als dat met beleid gedaan wordt). Je kunt je voorstellen wat een kliederboel dat is geworden.
Uiteindelijk er maar mee gestopt toen de hendel lekker stevig aanvoelde (met het bleed block erin).
Alles schoongemaakt en weer geïnstalleerd. Wiel erin en wat denk je, nog steeds moet ik het hendel bijna tot aan het stuur knijpen.
Remblokken zijn ook nog prima dus volgens mij kan het daar niet aan liggen. Dus als iemand een suggestie heeft?
Al met al een hele ochtend bezig geweest zonder het gewenste resultaat
Had ik al een tijdje in mijn hoofd omdat ik de remhendels bijna helemaal naar het stuur moet knijpen om reactie te krijgen.
Op YouTube filmpjes bekeken, ziet er niet moeilijk uit. Spulletjes besteld en gaan met die banaan.
Zo makkelijk ging het allemaal helaas niet
Slang op nippel aangesloten, maar het slangetje blijft gewoon niet zitten als ik er olie doorheen spuit (ook als dat met beleid gedaan wordt). Je kunt je voorstellen wat een kliederboel dat is geworden.
Uiteindelijk er maar mee gestopt toen de hendel lekker stevig aanvoelde (met het bleed block erin).
Alles schoongemaakt en weer geïnstalleerd. Wiel erin en wat denk je, nog steeds moet ik het hendel bijna tot aan het stuur knijpen.
Remblokken zijn ook nog prima dus volgens mij kan het daar niet aan liggen. Dus als iemand een suggestie heeft?
Al met al een hele ochtend bezig geweest zonder het gewenste resultaat
- thestudent
- Forum-lid HC
- Berichten: 5385
- Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
- Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn
Je kan beter andersom bleeden. Ten minste bij shimano. Die nippelaansluiting is gewoon niks en olie erdoor duwen wil totaal niet. Behalve als het systeem helemaal leeg is. Dus ik laat olie eruit via het slangetje en dan zorg ik dat het trechtertje vol blijft. Wel eerst even de lucht uit het reservoir bij de remhendel halen.
Dat lukt meestal al door allleen het trechtertje aan te sluiten en een beetje te spelen met de remhendel en de hoek van t stuur. Als je zeker weet dat het reservoir luchtvrij is dan pas de bleed port open zetten en via het slangetje een paar keer door aan de rem te pompen olie doorvoeren. Goed zorgen dat de trechter vol genoeg is. De luchtbellen uit de remklauw komen er dan met oude olie mee uit. Gedurende het doorvoeren gaat de hendel helemaal tegen het stuur uiteraard. Als je de bleed port sluit en nog een keer pompt is het gewoon weer hard. En als het goed is gewoon zonder lucht.
Is ook logischer omdat eventuele vervuiling en rommel in de olie veelal onderin zit.
Dat lukt meestal al door allleen het trechtertje aan te sluiten en een beetje te spelen met de remhendel en de hoek van t stuur. Als je zeker weet dat het reservoir luchtvrij is dan pas de bleed port open zetten en via het slangetje een paar keer door aan de rem te pompen olie doorvoeren. Goed zorgen dat de trechter vol genoeg is. De luchtbellen uit de remklauw komen er dan met oude olie mee uit. Gedurende het doorvoeren gaat de hendel helemaal tegen het stuur uiteraard. Als je de bleed port sluit en nog een keer pompt is het gewoon weer hard. En als het goed is gewoon zonder lucht.
Is ook logischer omdat eventuele vervuiling en rommel in de olie veelal onderin zit.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
Je kunt ook eens een “lever-bleed” proberen. Dan doe je helemaal niks met de nippel op de remklauw. Zie bijv.
https://youtu.be/5-9G1i9T268
https://youtu.be/5-9G1i9T268
Zou ik in dit geval niet doen. Grote kans dat er lucht verderop in het systeem is gekomen, als het er niet al zat. Dus het hele systeem flushen. Die goedkope bleedkits zijn soms drama. Sinds ik een profi setje heb (SRAM in mijn geval) is bleeden ineens een eenvoudig klusje geworden.
Mocht je DOT vloeistof gebruikt hebben, dan even goed afspoelen, anders heb je straks een fiets waar de lak afvalt.
Mocht je DOT vloeistof gebruikt hebben, dan even goed afspoelen, anders heb je straks een fiets waar de lak afvalt.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?