Technisch gezien nog geen fiets, maar alvast het één-en-ander geknutseld aan wat m'n nieuwe fiets moet worden:
- Vorkbuis op maat gezaagd.
- Zadelpen, zadel en Di2 batterij tot één deel gemaakt.
- Rotor crankstel in elkaar gezet.
Vandaag geklust aan de fiets
Ik moest een moer met gekartelde buitenkant (de “knurled edge nut”) in het buitenblad persen waar je vervolgens een bout vanaf het binnenblad (inbus 5) indraait, zie plaatje. Die moer heeft geen inbus kern, wat logisch is omdat er geen ruimte voor een inbussleutel is tussen het buitenblad en de crankarm. Kennelijk toch net wat anders dan bij jou?JoostG schreef: ↑06 feb 2022 19:22 Hoe zit die hidden bolt van jou dan vast? In mijn geval duw je een bus met schroefdraad (inbus 6) door binnen- en buitenblad, en de bout (inbus 5) tussen crank en buitenblad. Andersom past niet. Dat boutje kan je niet vastzetten met de inbus 5, aangezien je niet meer dan 5-7mm tuisen blad en crank hebt. Met een platte schroevendraaier probeer ik dat boutje zo als mogelijk te klemmen. Vast krijgen lukt nog wel, maar los… Overigens zat het buitenblad er maar een jaar op (versleten na 11.000km).
Mijn Campa cranks kennen ook een hidden bolt maar die schroef je in de crank.
t.a.f.k.a.e.h.
Stuur draaide niet zo zoepel meer en lager zat soms vast . Vandaag maar even vervangen en weer goed voorzien van
Vervolgens dacht ik nog even snel de tubeless achterband te vervangen van de Duke velg . De Hutchinson fusion ging er redelijk op, wel strak maar te doen. Vervolgens krijg ik hem nooit meer geplopt. Alles geprobeerd , ingesopt, voetpomp, co2, compressor met verschillende aansluitingen, krijg het niet goed passend. Los slangetje past nog het beste, maar helaas nog niet gelukt . Morgen een pompkop op de compressor maken en dan hopen dat het lukt. Het is altijd nog gelukt dus zal wel goed komen.
Vervolgens dacht ik nog even snel de tubeless achterband te vervangen van de Duke velg . De Hutchinson fusion ging er redelijk op, wel strak maar te doen. Vervolgens krijg ik hem nooit meer geplopt. Alles geprobeerd , ingesopt, voetpomp, co2, compressor met verschillende aansluitingen, krijg het niet goed passend. Los slangetje past nog het beste, maar helaas nog niet gelukt . Morgen een pompkop op de compressor maken en dan hopen dat het lukt. Het is altijd nog gelukt dus zal wel goed komen.
Laatst gewijzigd door Jac op 06 feb 2022 20:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Blauw
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Grijs
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Grijs
Heb je ook al geprobeerd zonder het ventiel inzetstuk, de luchtstroom heeft dan minder weerstand.Jac schreef: ↑06 feb 2022 20:43 Stuur draaide niet zo zoepel meer en lager zat soms vast . Vandaag maar even vervangen en weer goed voorzien van
20220206_140240.jpg
Vervolgens dacht ik nog even snel de tubeless achterband te vervangen van de Duke velg . De Hutchinson fusion ging er redelijk op, wel strak maar te doen. Vervolgens krijg ik hem nooit meer geplopt. Alles geprobeerd , ingesopt, voetpomp, co2, compressor met verschillende aansluitingen, krijg het niet goed passend. Los slangetje past nog het beste, maar helaas nog niet gelukt . Morgen een pompkop op de compressor maken en dan hopen dat het lukt. Het is altijd nog gelukt dus zal wel goed komen.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Ja zeker , heb echt al van alles geprobeerd .
Alleen nog geen 2de laag tubeless lint gelegd .
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Blauw
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Grijs
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Grijs
Het is gelukt een 2de laag tubeless lint was de oplossing
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Blauw
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Grijs
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Grijs
Vanavond ook nog maar even het stuurlint vervangen. Van boven naar beneden gewikkeld, heeft een voordeel dat de bovenkant mooi zit zonder tape.
Alleen krijg ik de onderkant niet zo makkelijk goed . Lukt uiteindelijk wel.
Alleen krijg ik de onderkant niet zo makkelijk goed . Lukt uiteindelijk wel.
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Blauw
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Grijs
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Grijs
Nou vanavond merkte ik dat remblokken voor op waren. (2400km mee gehaald)
Dat is het nadeel van schijfremmen, niet zo snel te zien dat ze (bijna) op zijn.
Nieuwe blokken erin maar toen paste wiel er niet meer in, oude blokken er weer in en met schroevendraaier poging gedaan maar na half uur klooien en proberen maar even remblokken uit strandfiets getrokken die al half versleten waren en toen paste het wel. (en nieuwe blokken ging bij strandfiets ook prima zonder gedoe)
Binnenkort maar even wat meer tijd aan besteden en fiets op montagestandaard zetten.
Zo op grond is het teveel geklooi.
Schijfremmen is leuk, maar vaak ook best wel gedoe.
Dat is het nadeel van schijfremmen, niet zo snel te zien dat ze (bijna) op zijn.
Nieuwe blokken erin maar toen paste wiel er niet meer in, oude blokken er weer in en met schroevendraaier poging gedaan maar na half uur klooien en proberen maar even remblokken uit strandfiets getrokken die al half versleten waren en toen paste het wel. (en nieuwe blokken ging bij strandfiets ook prima zonder gedoe)
Binnenkort maar even wat meer tijd aan besteden en fiets op montagestandaard zetten.
Zo op grond is het teveel geklooi.
Schijfremmen is leuk, maar vaak ook best wel gedoe.
Van boven naar beneden wikkelen heeft een groot nadeel en dat is dat het gaat rafelen.
Dat is onzin, ik doe doe dit al 15 jaar zo en het gaat nooit rafelen. Nooit.
Ik doe altijd van boven naar beneden en het stuurlint is al lang versleten voordat er iets gaat rafelen.
Je moet het strak genoeg aantrekken en dan geeft het absoluut geen problemen (zelfs niet met goedkoop stuurlint van de Decathlon)
Je moet het strak genoeg aantrekken en dan geeft het absoluut geen problemen (zelfs niet met goedkoop stuurlint van de Decathlon)