Vandaag geklust aan de fiets
Knap stukje werk @mackersv2.0 en niet iedereen heeft een setje ruimers om dat te bewerkstelligen. Ik vraag mij alleen af of je niet het restant van 0,1 mm ook moet verwijderen omdat anders een 'standaard' zadelpen van 27,2 mm niet zal passen.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
- thestudent
- Forum-lid HC
- Berichten: 5385
- Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
- Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn
27.0 is tegenwoordig ongebruikelijk, maar voor die tijd was het een redelijk normale maat.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
-
- Moderator
- Berichten: 3077
- Lid geworden op: 10 mar 2008 16:48
Het restant van de zadelpen kwam eindelijk los met de ruimer ingesteld op 27.0mm.
Het is nog steeds een cylinder met ID ~27.0 en OD ~27.2 en een wanddikte van ~0.1mm.
Een 27.2mm zadelpen past nu perfect.
Het is overigens wel monnikenwerk. Heb er bijna twee uur aan besteed en vier ruimers gebruikt.
Het is nog steeds een cylinder met ID ~27.0 en OD ~27.2 en een wanddikte van ~0.1mm.
Een 27.2mm zadelpen past nu perfect.
Het is overigens wel monnikenwerk. Heb er bijna twee uur aan besteed en vier ruimers gebruikt.
Never argue with a fool; onlookers may not be able to tell the difference.
Gisteren een look x track pedaal vervangen nu er na 30.000km onverhard wat speling op as kwam. Gelijktijdig de expander in de vorkbuis vervangen door een andere waardoor de spacer en endcap netter op elkaar passen (details ).
Er zit nog wel een kleine tik in de crank bij de armen op 6 en 12 uur. Daar moet ik nog induiken.
Er zit nog wel een kleine tik in de crank bij de armen op 6 en 12 uur. Daar moet ik nog induiken.
insta #gravelgremmen
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Vandaag maar even de balhoofdlagers schoon gemaakt. De bovenste was nog in goede staat, de onderste zat onder de troep/smurrie waardoor het draaien niet meer zo soepel ging. Enfin, na passingen in het frame en de fork te hebben schoongemaakt en weer voorzien van waterbestendig vet de rubber afdichtingen van het onderste lager verwijderd, inwendige van het lager goed schoongemaakt met wasbenzine, met perslucht gedroogd en weer voorzien van hoogwaardig dun kogellagervet, de afdichtingen er weer op en draait weer als een tierelier. Gelijk maar weer een setje balhoofdlagers op Ali besteld.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 37674
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Wie dat ook ooit bedacht heeft…..
Less is bore
Ritchey
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
Deze morgen nieuwe banden (Vredestein Aventura) op mijn gravelfiets geinstalleerd. Maar het ging niet echt vlot. Vooraleer de banden eindelijk op de velg wilden, was ik al wat zweet kwijt. Nochtans wat zeepsop gebruikt, maar met mijn gewone pomp was het een hele klus. Ik ga toch eens kijken voor een compressor. Aangezien je dit voor veel meer taken kan gebruiken (luchtdruk om zaken schoon of droog te blazen, bouten van autobanden losmaken, enz ...) , lijkt me dat een goede aankoop.
Nu maar hopen dat het goede banden zijn.
Nu maar hopen dat het goede banden zijn.