Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Assos broeken en waszak

bandiet
Forum-lid
Berichten: 532
Lid geworden op: 17 feb 2010 12:08

bandiet 14 apr 2015 13:44

Beste allemaal,

Ik heb een aantal Assos broeken en deze stop ik netjes in de bijgeleverde waszak tijdens het wassen. Alleen tijdens het wassen komen de broeken uit de waszak, wat heeft het dan nog voor nut? Hoe doen jullie dit? Gebruiken jullie de waszak wel?

Gebruikersavatar
mrcoffee
Forum-lid
Berichten: 2726
Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59

Gebruikersavatar mrcoffee 14 apr 2015 13:50

Waardeloze waszak. Koop gewoon een setje met fatsoenlijke rits bij de Action, Marskramer of Blokker
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27551
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 14 apr 2015 14:15

Ik doe die dingen nooit in een waszak. Gaat prima.

Avado
Forum-lid
Berichten: 197
Lid geworden op: 22 jul 2013 15:33
Locatie: Bommelerwaard

Avado 14 apr 2015 14:27

Ik ook niet. Mijn broeken (mille 5)zijn na twee jaar nog net zo zwart als een nieuwe.
M.vr.gr. André

JoostG
Forum-lid
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 okt 2013 21:38

JoostG 14 apr 2015 14:33

Mooi onderwerp :lol:

Misschien de titel nog te wijzigen in "hoe de koerschbroek te wasschen"..

Mijn vrouw heeft zich de waszakjes van Assos al in een vroegtijdig stadium toegeëigend voor haar panty's e.d. Mijn koersbroeken hebben daar niet onder geleden.
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4224
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 14 apr 2015 14:49

Totdat je je koersbroek een keer samen wast met een beugel BH ofzo. Dan weet je weer wat het nut van zo'n zakje is........

Gerboon
Forum-lid
Berichten: 1436
Lid geworden op: 28 jul 2013 19:56

Gerboon 14 apr 2015 15:30

Ik was altijd al mijn fietsspullen van een weekend in 1 keer en draai dan een losse was. Dus geen last van andere kledingstukken. Gaat prima, temperatuur kan mooi laag en weinig wasmiddel nodig zodat niet alle stinkt naar wasmiddel op de fiets.

Gebruikersavatar
mrcoffee
Forum-lid
Berichten: 2726
Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59

Gebruikersavatar mrcoffee 14 apr 2015 15:40

Ik was ook mijn fietsspul los van de rest. Ik stop altijd braaf de broeken in een zakje. Dat zakje kost echt geen moer en ik vind het jammer wanneer bijvoobeeld de klitteband van een handschoen aan je zeem gaat hangen oid.

Het staat iedereen vrij om het op zij/haar manier te doen.
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16216
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 14 apr 2015 16:22

Hanz Bé schreef:Totdat je je koersbroek een keer samen wast met een beugel BH ofzo. Dan weet je weer wat het nut van zo'n zakje is........
Vrouwlief moet de beugel bh's maar in een waszakje doen. Ik ben het in ieder geval goed beu dat ik iedere keer de wasmachine open kan schroeven om die krengen eruit te pulken :evil: .
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15953
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 14 apr 2015 16:24

mrcoffee schreef:Ik was ook mijn fietsspul los van de rest. Ik stop altijd braaf de broeken in een zakje. Dat zakje kost echt geen moer en ik vind het jammer wanneer bijvoobeeld de klitteband van een handschoen aan je zeem gaat hangen oid.

Het staat iedereen vrij om het op zij/haar manier te doen.
Mijn echtgenote wast mijn fietsspullen ook altijd apart.
- Geen zakjes of wat dan ook :)
- Lage temperatuur
- Weinig wasmiddel
- Geen wasverzachter

En ik zorg er voor dat ik geen fietskledij met klitteband koop, dan kan zij verder niet zo veel verkeerd doen :)
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3235
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 14 apr 2015 17:48

Wat ik begrepen heb is het waszakje vooral bedoelt om te voorkomen dat een broek zich om een bal van wasgoed heen draait en overstretched kan raken.
Kleding slijt het snelst in de wasmachine zegt men en uitrekken in een wasmachine versneld het slijtageproces.

Gebruikersavatar
plantagenet
Forum-lid
Berichten: 2227
Lid geworden op: 20 apr 2008 00:08
Locatie: Purmerend

Gebruikersavatar plantagenet 14 apr 2015 18:19

Ik heb een keer een kapotte halterband/bretels (hoe noem je zoiets) gehad na een wasbeurt zonder waszak. Blijkbaar was de band ergens tussen de trommel vast komen te zitten. Gelukkig kon de lokale kledingmaker het repareren.
Ik gebruik de waszak nu soms wel, soms niet.
Stomme vraag misschien, maar gebruik je zo'n zak met koordje of met een flap die je over de opening heen moet vouwen. Ik heb de laatste en nog nooit is de broek eruit gekomen tijdens de wasbeurt.
Weer of geen weer....één van twee is er altijd

Plaats reactie