Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Joe Blow fietspomp rubber

krommenek
Forum-lid
Berichten: 193
Lid geworden op: 29 okt 2005 00:49

krommenek 07 aug 2010 14:14

Hoi,

vraag, ik heb dus een Joe Blow fietspomp (gele uitvoering met manometer).

Heeft altijd goed gewerkt, echter nu werkt deze niet meer. Beide zijde van de pomp aansluiting ( voor frans en gewoon ventiel) weigeren dienst. De kraan om de lucht naar een van beide aansluitingen te sturen is oke.

Als ik probeer te pompen en druk de pompstang van de pomp omlaag dan vliegt de manometer netjes omhoog richting 8 bar. Alleen ipv dat er nu lucht in de band gaat hoor ik een kleine tik. Deze tik klink voor mij als dat het 'pennetje' van het ventiel even opengaat om lucht door te laten richting binnenband. Dan weer een tik deze meteen erachteraan, net alsof het ventiel zich weer sluit.

Ik heb wel eens gehoord dat er een rubbertje in de Joe BLow pomp kapot kan gaan, klopt dit?

Zo ja, wie weet welke rubbertje of onderdeel vervangen moet worden. Vindt dat de pomp trouwens snel defect is na 2 jaar en dat voor 35 Euro!!

Wie heeft er een paar hints,
Greetz,
---- Think ahead, Cycling forward. ----

rubenio
Forum-lid
Berichten: 1148
Lid geworden op: 17 apr 2006 16:28

rubenio 07 aug 2010 14:28

Hoi,

Ik werk zelf bij een FM waar we een speciale topeak koffer hebben met ontzettend veel kunststof ringen/rubbertjes etc. voor pompen. Die voor de blow joe zitten er ook bij.
Ga dus even langs je FM want die heeft het misschien al, of kan er makkelijk aan komen ;)

Plaats reactie