kraken bij aanzetten
Hallo allemaal.
Mijn Scott (3 jaar oud en niet teveel km's) kraakt (sinds kort) bij het aanzetten/trappen.
Cilinderbouten om crancks vast te zetten ziten vast.
De gekartelde moer aan de andere kant dan de tandbladen zit ook goed vast. Ketting niet versleten, derailleur wieltjes ook OK.
Tandbladen (triple) zitten vast (5 boutjes met soort moertjes).
Het trappen voelt ook niet goed, onregelmatig
Wat zou het probleem kunnen zijn?
Mijn Scott (3 jaar oud en niet teveel km's) kraakt (sinds kort) bij het aanzetten/trappen.
Cilinderbouten om crancks vast te zetten ziten vast.
De gekartelde moer aan de andere kant dan de tandbladen zit ook goed vast. Ketting niet versleten, derailleur wieltjes ook OK.
Tandbladen (triple) zitten vast (5 boutjes met soort moertjes).
Het trappen voelt ook niet goed, onregelmatig
Wat zou het probleem kunnen zijn?
-
- Forum-lid
Zit je cassette wel goed vast?
Snelspanner van het achterwiel ietsje strakker zetten.
zelf ook gehad....
alles geprobeerd, bracket vervangen, schoenplaatjes, stuur en stuurnok gedemonteerd, shifters, etc.
en nu komt ie....... bleek de meniscus van mijn linkerknie te zijn.
scheurtje in de meniscus, door de irritatie vocht in de knie, en bij aanzetten werd dat vocht met kracht uit het gewricht geperst. klonk als kraken.
als ik nu een kraakje hoor, denk ik, och, zal de meniscus wel zijn.
alles geprobeerd, bracket vervangen, schoenplaatjes, stuur en stuurnok gedemonteerd, shifters, etc.
en nu komt ie....... bleek de meniscus van mijn linkerknie te zijn.
scheurtje in de meniscus, door de irritatie vocht in de knie, en bij aanzetten werd dat vocht met kracht uit het gewricht geperst. klonk als kraken.
als ik nu een kraakje hoor, denk ik, och, zal de meniscus wel zijn.

- Wiliertoerist
- Forum-lid
+1 na een paar weken zoeken, pedaaltjes wisselen van de andere fiets, bleek het een van de schoenplaatjes te zijn. Sindsdien monteer ik die met wat montagepasta ertussen en het gekraak is weg.kristofvs schreef:ik gok uit ervaring op de schoenplaatjes.
Veertjes uit de snelspanners halen. Dingen hebben nauwelijks nut en zijn een bekende bron van kraakproblemen.
-
- Forum-lid HC
Inderdaad heb je helemaal niets aan eruit ermee!havana schreef:Veertjes uit de snelspanners halen. Dingen hebben nauwelijks nut en zijn een bekende bron van kraakproblemen.
Voor de rest als ik een hardnekkig kraakje heb gaat nagenoeg de hele fiets uit elkaar kost een uurtje of twee, maar dan is het vaak wel weg en dat getop met elke keer 1 dingetje veroorzaakt vaak alleen maar irritatie.