Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Di2 D-Fly unit wordt niet gezien door Edge 510 (opgelost)

DeletedUser05
Forum-lid
Berichten: 2285
Lid geworden op: 20 jan 2011 23:40
Locatie: barcelona
Contact

DeletedUser05 24 feb 2015 12:11

Gisteren heb ik mijn Di2 D-fly unit binnen gekregen maar ik krijg hem niet aan de praat.

De Edge 510 heeft de laatste software en de Di2 sensor velden kan ik selecteren.

Afbeelding

Afbeelding

Mijn Ultegra Di2 heeft de laatste firmware

Afbeelding

En met de sensor er tussen worden alle onderdelen gedetecteerd behalve de sensor.

Afbeelding

De sensor staat enabled op mijn Edge 510

Afbeelding

Maar knipperd niet (waarschijnlijk omdat er nog geen initiele pairing is geweest?)

Afbeelding

Zoeken naar de sensor (ook met het loskoppelen van de kabels en aansluiten zodra je gaat zoeken. Echter doe ik niet niet graag gezien je de kabels moet aansluiten en niet meer aan moet raken i.v.m. vocht/water dichtheid)

Afbeelding

Maar ik blijf, wat ik ook probeer, deze melding krijgen:

Afbeelding

Inmiddels al een email naar Garmin US en Garmin NL gestuurd, op het Garmin forum geplaatst maar nog geen reactie/oplossing.

Wellicht iemand hier die het weet gezien het zou moeten werken of kan het zijn dat de sensor DOA is?

Alvast bedankt! :P :P :P
Laatst gewijzigd door DeletedUser05 op 27 feb 2015 11:51, 1 keer totaal gewijzigd.

prinsken
Forum-lid
Berichten: 40
Lid geworden op: 04 aug 2011 15:27

prinsken 24 feb 2015 13:21

De di2 software die een update nodig heeft ?
Felt z2 disc di2 / Principia rex pro - record - cosmic

prinsken
Forum-lid
Berichten: 40
Lid geworden op: 04 aug 2011 15:27

prinsken 24 feb 2015 13:51

Zie net dat je di2 laatse software heeft, over gelezen
Felt z2 disc di2 / Principia rex pro - record - cosmic

DeletedUser05
Forum-lid
Berichten: 2285
Lid geworden op: 20 jan 2011 23:40
Locatie: barcelona
Contact

DeletedUser05 24 feb 2015 19:00

Na nogmaals 1,5 uur prutsen en proberen gaat de sensor terug gezien het gewoon niet werkt.
Garmin en Shimano geven elkaar de schuld voor het niet werken. en ik ga niet upgraden naar een Edge 1000 enkel voor dit.

Jammer.

rien
Forum-lid
Berichten: 507
Lid geworden op: 12 jan 2005 22:48

rien 24 feb 2015 20:33

Heb je tijdens 'searching' al een keer de shifter bediend? Misschien helpt dat om de fly unit wakker te maken.

arzeg0
Forum-lid
Berichten: 188
Lid geworden op: 19 aug 2007 19:17
Locatie: Loenen

arzeg0 24 feb 2015 20:41

Ik denk dat de problemen zitten in de d-fly eww01 module.
Deze module heeft waarschijnlijk niet de laatste firmware.
Had het zelfde probleem met mijn setup.
Uiteindelijk bij de FM de eww01 via de diagnose tool rechtstreeks aan de software gehangen en daarna werd de module wel herkend door de di2 software en uiteindelijk ook door mijn Garmin edge 1000.
Succes

P.s. er is zelfs contact geweest met Shimano. Zij adviseerden om eerst 500m te gaan Fietsen. Moest er een beetje om lachen. Zonder te schakelen zal er niets geactiveerd worden. Het verbaast me alleen dat wanneer de di2 software de module niet ziet, zij niet het advies geven om de firmware te checken. Ook de handleiding van de eww module schiet daarin te kort.
FM098 van Dengfu
FM056A van Dengfu MTB
Pinarello Dogma 65.1 Think2 DA DI2

DeletedUser05
Forum-lid
Berichten: 2285
Lid geworden op: 20 jan 2011 23:40
Locatie: barcelona
Contact

DeletedUser05 24 feb 2015 21:05

rien schreef:Heb je tijdens 'searching' al een keer de shifter bediend? Misschien helpt dat om de fly unit wakker te maken.
Heb ik ook gedaan. Ook kabels los halen en dan aansluiten nadatje op de "search" knop drukt.
arzeg0 schreef:Ik denk dat de problemen zitten in de d-fly eww01 module.
Deze module heeft waarschijnlijk niet de laatste firmware.
Had het zelfde probleem met mijn setup.
Uiteindelijk bij de FM de eww01 via de diagnose tool rechtstreeks aan de software gehangen en daarna werd de module wel herkend door de di2 software en uiteindelijk ook door mijn Garmin edge 1000.
Ik heb geprobeerd van de SM-EWW01 module de firmware to actualiseren maar zonder success.
Ik heb zelfs de derailleurs en shifters los gekoppeld, maar de SM-EWW01 sensor komt niet naar voren in de Shimano E-tube software. Graag zou ik willen weten (als laatste poging) hoe ik de SM-EWW01 zichtbaar kan maken in de E-tube software om deze te kunnen updaten. Zo niet dan gaat de doel terug naar Bike-components die de verzending betalen (top service trouwens!!). Als het allemaal zo moeilijk is dan hoeft het van mij ook niet meer trouwens.
arzeg0 schreef:P.s. er is zelfs contact geweest met Shimano. Zij adviseerden om eerst 500m te gaan Fietsen. Moest er een beetje om lachen. Zonder te schakelen zal er niets geactiveerd worden.
En wat zou het effectieve nut hier van zijn? je kunt ook de crank rond draaien gezien de Di2 module niet weet je nu stilstaand of beweegd.
arzeg0 schreef:Het verbaast me alleen dat wanneer de di2 software de module niet ziet, zij niet het advies geven om de firmware te checken. Ook de handleiding van de eww module schiet daarin te kort.
Zeker weten, er is niks fatsoenlijks te vinden dan op fora online waar je ook verschillende verhalen leest.

Nogmaals bedankt!

arzeg0
Forum-lid
Berichten: 188
Lid geworden op: 19 aug 2007 19:17
Locatie: Loenen

arzeg0 24 feb 2015 21:23

Ik heb eerst ook zelf geprobeerd om de firmware bij te werken dmv de usb lader(SM-BTR2A). Dit werkte voor alle componenten behalve de em -ww01 module. Bij de FM werd de module eerst ook niet herkend, maar mbv de diagnose tool SM-PCE 1. Kwam er een melding dat de EM-WW01 alleen via de SM-PCE 1 tool aan de e-tube software gehangen moest worden. Er was dus verder niks aangesloten. Dit heeft bij mij het probleem opgelost.
Hoop dat dit het iets duidelijker maakt.
Laatst gewijzigd door arzeg0 op 24 feb 2015 21:32, 1 keer totaal gewijzigd.
FM098 van Dengfu
FM056A van Dengfu MTB
Pinarello Dogma 65.1 Think2 DA DI2

DeletedUser05
Forum-lid
Berichten: 2285
Lid geworden op: 20 jan 2011 23:40
Locatie: barcelona
Contact

DeletedUser05 24 feb 2015 21:32

arzeg0 schreef:Ik heb eerst ook zelf geprobeerd om de firmware bij te werken dmv de usb lader. Dit werkte voor alle componenten behalve de em -ww01 module. Bij de FM werd de module eerst ook niet herkend, maar mbv de diagnose tool SM-PCE 1. Kwam er een melding dat de EM-WW01 alleen via de SM-PCE 1 tool aan de e-tube software gehangen moest worden. Er was dus verder niks aangesloten. Dit heeft bij mij het probleem opgelost.
Hoop dat dit het iets duidelijker maakt.
Oké, dat kan nog een laatste mogelijkheid zijn. Dus eenmaal aan die module kan de firmware dus wel nagekeken worden? Fijn dat Shimano dat ook meld.... :?
Ik ga hier eens navragen wie zo'n apparaat heeft liggen in de winkel.

Bedankt!

arzeg0
Forum-lid
Berichten: 188
Lid geworden op: 19 aug 2007 19:17
Locatie: Loenen

arzeg0 24 feb 2015 21:42

Zoals ik heb aangegeven was dat mijn redding. Was er zelf ook verbaasd over. Je koopt een nieuwe module, dan verwacht je dat het direct werkt.
Het was bij mij nog vervelender. Ze hadden de module in het frame gebouwd en niet goed getest. Dus ik bij thuiskomst direct testen. Daarna ook de tips van internet gevolgd en de firmware bijgewerkt, maar nog steeds geen em-ww01 module die herkend werd. Dus terug naar de FM die is vervolgens 2 uur bezig geweest, mede door de beperkte handleiding en telefonische hulp van Shimano. Uiteindelijk zijn de FM en ik eruit gekomen.
Hopelijk lukt het jouw ook.
FM098 van Dengfu
FM056A van Dengfu MTB
Pinarello Dogma 65.1 Think2 DA DI2

DeletedUser05
Forum-lid
Berichten: 2285
Lid geworden op: 20 jan 2011 23:40
Locatie: barcelona
Contact

DeletedUser05 24 feb 2015 21:45

M.b.t de informatie voorziening denk ik dat de bedrijven naar Youtube toe moeten en tutorials beschikbaar moeten stellen. In 1 filmpje kun je alle vragen tekkelen en meer informatie dan een schraal papiertje kwijt.

Nogmaals bedankt!

arzeg0
Forum-lid
Berichten: 188
Lid geworden op: 19 aug 2007 19:17
Locatie: Loenen

arzeg0 24 feb 2015 21:51

Heb even gegoogled en weet dus niet of dit ook een fysieke shop betreft.
Bij onderstaande shop verkopen ze de module dus misschien kun ze je daar eenmalig verder helpen.
http://www.probike.com/recambios/maneta ... o-di2.html
FM098 van Dengfu
FM056A van Dengfu MTB
Pinarello Dogma 65.1 Think2 DA DI2

Plaats reactie