Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Kapotte ritssluiting

kvhulle
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 feb 2015 21:33

kvhulle 02 feb 2015 21:50

Hallo fietsliefhebbers!

Mijn man fietst sinds 2014 dagelijks van en naar zijn werk (traject enkel ongeveer 25km). Hij heeft vorig jaar een volledige outfit gekocht van het merk Gore Bikewear. Niet goedkoop!

De kledij doet wat ze moet doen, MAAR de ritssluitingen begeven het stuk voor stuk! Het zijn fijne, dunne ritsen (winddicht). Meestal sluiten ze na een tijdje niet meer. Of breekt het ijzertje af.

In de winkel (Chamizo Mechelen, België) reageren ze steeds correct en sturen ze de kledij naar de fabrikant in Duitsland. Na een week krijg je dan wel antwoord en wordt het vervangen. De verkoopster reageerde laatst wel: "je bent de klant die wel al het meest problemen heeft gehad...!". Het feit is dat de kledij zeer frequent gebruikt wordt...

Klinkt dit bekend in de oren van dagelijkse fietspendelaars?

Heb je tips - merken die het goed doen qua stevigheid?

tommeke14
Forum-lid
Berichten: 1992
Lid geworden op: 24 okt 2008 22:57

tommeke14 02 feb 2015 22:04

Ik heb zelf goede ervaringen met Castelli.

ottorongo
Forum-lid
Berichten: 2514
Lid geworden op: 27 aug 2011 00:58
Locatie: België

ottorongo 02 feb 2015 23:17

Ik heb ook wel eens dat probleem gehad. In een super lichte uitrusting met een heel fijn ritsje, maar deze ging om de haverklap openstaan tijdens het rijden. Thuis gekomen wat naaimachineolie gesmeerd en de zaak was opgelost.

pauld
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 sep 2013 14:31

pauld 03 feb 2015 17:19

Met kaarsvet insmeren doet wonderen .

Gebruikersavatar
Arjan
Forum-lid
Berichten: 771
Lid geworden op: 09 apr 2004 19:55

Gebruikersavatar Arjan 08 feb 2015 14:44

Heb een dergelijk probleem ook gehad met ritsjes in de pijpen van een lange fietsbroek. Deze sprongen na verloop van tijd steeds open. Heb deze naar de plaatselijke kleermaker gebracht en die heeft er een paar nieuwe ritsjes ingezet. Opgelost.

Plaats reactie