Nu dat we de exacte maten van je huidige fiets kennen moet ik Bikerke bijtreden.
Heb je al eens de volledige berekening gedaan op de fit calculator? Kijk vervolgens in de kolom van de competitiv fit.
Last van nek tijdens rit
Mocht je in de buurt van Barneveld wonen doe dan een dynamische meting bij Velometric je wordt eerst onderzocht qua lenigheid etc etc .
Maar nogmaals je hebt ook een tijdje pijnloos gereden op deze fiets dus voor mijn gevoel met een goede meting en kleine veranderingen moet het goed komen.
Maar nogmaals je hebt ook een tijdje pijnloos gereden op deze fiets dus voor mijn gevoel met een goede meting en kleine veranderingen moet het goed komen.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4
Ik heb na pagina 4 niet meer alle reacties gelezen, dus mijn excuses als ik iets dubbel post.
Om te beginnen heb je gewoon de foute fiets. Merida heeft de race lite en de ride lite. Het is de bedoeling van de race lite om zeer diep en sportief en te zitten, dus gaat het erg moeilijk te worden om dit te compenseren, zeker met jouw lichaamsbouw. De ride lite is iets korter en heeft een hogere balhoofdbuis, deze zou voor jou zeker beter geweest zijn.
Ik denk in jouw specifieke geval dat een maat groter, de ride lite, met een korte stuurpen ideaal had geweest.
Volgens mij (maar ik ben al vaker in mijn leven fout geweest hoor ) zou je het beste af zijn om deze fiets te verkopen en een waardige vervanger te zoeken, meer in het comfort segment....
Om te beginnen heb je gewoon de foute fiets. Merida heeft de race lite en de ride lite. Het is de bedoeling van de race lite om zeer diep en sportief en te zitten, dus gaat het erg moeilijk te worden om dit te compenseren, zeker met jouw lichaamsbouw. De ride lite is iets korter en heeft een hogere balhoofdbuis, deze zou voor jou zeker beter geweest zijn.
Ik denk in jouw specifieke geval dat een maat groter, de ride lite, met een korte stuurpen ideaal had geweest.
Volgens mij (maar ik ben al vaker in mijn leven fout geweest hoor ) zou je het beste af zijn om deze fiets te verkopen en een waardige vervanger te zoeken, meer in het comfort segment....
Ik ga het buiten nog wel een paar ritjes maken om te kijken of het met de huidige aanpassingen beter gaat. Voor de toekomst weet ik in ieder geval zeker dat mijn volgende racefiets op maat gemaakt gaat worden. Voor mensen die van plan zijn een racefiets aan te schaffen is dit een belangrijke les. Koop dus niet zomaar een racefiets bij de plaatselijke fietsenmaker.
Verder wil ik iedereen bedanken die de moeite heeft genomen om te reageren. Ik ben stukken wijzer geworden dankzij dit topic.
Verder wil ik iedereen bedanken die de moeite heeft genomen om te reageren. Ik ben stukken wijzer geworden dankzij dit topic.
Misschien heb je wel zoveel geleerd dat je niet meer aan een gemakzuchtige of onkundige verkoper bent overgeleverd. Maat 575 bovenbuis is immers niet zo gek als je alleen van die 184 uitgaat.
Je hebt met je huidige fiets een uitstekend referentiekader. De volgende keer weet je echt wel hoe lang bovenhuis en balhoofd moeten zijn. .
Je hebt met je huidige fiets een uitstekend referentiekader. De volgende keer weet je echt wel hoe lang bovenhuis en balhoofd moeten zijn. .
Dat is nu ook weer niet echt nodig zulle. Gewoon je meetlatje meenemen en je stuurpenlengte laten aanpassen.Joostje schreef: Voor de toekomst weet ik in ieder geval zeker dat mijn volgende racefiets op maat gemaakt gaat worden.
En op voorhand je "huiswerk" maken zodat je weet welke kunnen passen en in welke maat, en hou je daar aan (en NIET luisteren naar de verkopers)......
Er is veel advies t.a.v. je houding op je fiets. Wat mij verbaasd , als manueel therapeut, dat je voor de operaties 1,5 jaar gereden hebt zonder problemen. Nu ga allerlei veranderingen doen aan je fiets terwijl de oorzaak misschien wel gezocht moet worden in de nek zelf. Ik neem aan dat er een reden was voor de schouderoperaties ? Dus dat de schouderklachten al geruime tijd aanwezig waren ?Joostje schreef:nijkie schreef:nijkie schreef:[quote="JoostjeScherp opgemerkt. Ik heb 1,5 jaar in deze positie gereden omdat ik niet beter wist. Vorig jaar heb ik bijna geen kilometers kunnen maken ivm een zware schouderblessure en operaties etc. Vanaf dit jaar wil ik weer volop aan de bak. Daarom ben ik ook kritischer naar mijn houding gaan kijken. Vandaar dit topic, omdat ik al het vermoeden had dat er iets niet klopte.
Dan zouden er namelijk ook veranderingen kunnen ontstaan in de nekwervelkolom. Vaak gebruik je dan de verkeerde spieren die tot snellere vermoeidheid en klachten kunnen leiden.
Misschien moeten die eerst onderzocht en behandeld worden alvorens aan je fiets te gaan sleutelen.
Geef graag toe als ik ongelijk heb, maar dat komt eigenlijk nooit voor.