Voor alle discussies en vragen over mountainbiken in het algemeen.

Mountainbikers Heuvelrug hebben vergunning nodig

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8926
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 13 dec 2020 19:44

Waar was dat? Ik ben in 5 jaar tijd nog nooit een controleur tegen gekomen. Vandaag ook niet. (heb altijd standaard 4 vignetten bij me, maar niemand wil ze zien ;-) )
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
Philippos
Forum-lid
Berichten: 2850
Lid geworden op: 08 jun 2018 23:40
Locatie: Castricum
Contact

Gebruikersavatar Philippos 13 dec 2020 22:43

MarcFaFo schreef: 13 dec 2020 19:29 Vandaag op de UHR gereden. Het was zoals altijd weer heerlijk. Wat ik super vond is dat er gecontroleerd werd of je een vignet had. Zo niet dan kon je deze kopen bij de controleurs. Heel slim en goed gedaan.
Bij ons (Noordhollands Duinreservaat) staan ze ook altijd naast een betaalzuil. Je mag kiezen, omdraaien of kaartje kopen (kan ook via je mobiel en dan even laten zien). Boetes geven ze niet, wel slim deze manier, scheelt gezeur en agressie.

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5072
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 14 dec 2020 07:54

Philippos schreef: 13 dec 2020 22:43 Bij ons (Noordhollands Duinreservaat) staan ze ook altijd naast een betaalzuil. Je mag kiezen, omdraaien of kaartje kopen (kan ook via je mobiel en dan even laten zien). Boetes geven ze niet, wel slim deze manier, scheelt gezeur en agressie.
De paar keer dat ik ze gezien heb stonden ze echt boetes uit te delen op plekken waar je allang in de duinen was.
Laatste keer alweer 2 jaar geleden.
Ze doen het veel te weinig, genoeg mensen die de 'gok' nemen dus...

Gebruikersavatar
Philippos
Forum-lid
Berichten: 2850
Lid geworden op: 08 jun 2018 23:40
Locatie: Castricum
Contact

Gebruikersavatar Philippos 14 dec 2020 08:04

Oké. Ik heb ze beide keren getroffen bij Egmond (Woudweg), onderaan bij de ingang. Mee eens, ze zouden het vaker moeten doen.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27461
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 14 dec 2020 08:27

Op de UHR is het ook gewoon onwetendheid van alle nieuwe "Decathlon/COVID fietsers". Vandaar dat niet meteen beboeten. Ik vermoed overigens dat ze op Amerongen stonden, dat was in ieder geval aangekondigd.

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 4454
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 14 dec 2020 08:32

havana schreef: 14 dec 2020 08:27 Op de UHR is het ook gewoon onwetendheid van alle nieuwe "Decathlon/COVID fietsers".
De meesten denken dat het een dringend advies is,..

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 14 dec 2020 09:23

Nederlands zijn doorgaans slim genoeg om te weten of iets verplicht is of niet. Ze zijn vaak ook slim genoeg om zich dom voor te doen wanneer het om geld draait.

Toevallig sprak ik afgelopen weekend nog iemand bij m'n club die dit noemde. Ik gaf aan het onbegrijpelijk te vinden dat 1/3e van de fietsers te beroerd is om een donatie te doen van €7,50, terwijl een dagje bios/Efteling een veelvoud kost (om over de fietsen zelf maar te zwijgen). Hij gaf zelf ook aan geen vignet te hebben, want vaak is het al november/december en komt hij er maar 1-2x per jaar (we zijn allemaal categorie boswielrenner). Ook beslist hij vaak last-minute en zijn die vignetten dan nergens te krijgen.

Op de Veluwezoom pakken ze het anders aan trouwens. Daar kun je online een dagkaart kopen voor ik meen €5, en een vignet voor een jaar kost iets van €12,50. Misschien werkt dat wel beter? (al blijf ik erbij dat €7,50 al goedkoop is).

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6058
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 14 dec 2020 12:00

Als kabinet inderdaad aankondigd vanavond alles dicht te gaan gooien.., Dan zal het wel weer druk worden in de bossen de komende weken ;-)
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

MTB Heuvelrug
Forum-lid
Berichten: 108
Lid geworden op: 29 jan 2015 12:03
Locatie: Utrechtse Heuvelrug
Contact

MTB Heuvelrug 24 dec 2020 11:50

Hoge Ginkel
Vanwege de toegenomen recreatiedruk zijn we met de terreineigenaren in gesprek over de toekomst van de route Hoge Ginkel. De druk is in zo’n korte tijd dusdanig toegenomen dat niemand hierop heeft kunnen anticiperen. Afsluiten van de route was de enige optie om de rust terug te laten keren. We kijken of we een oplossing kunnen vinden.
link: Website

MTB Heuvelrug
Forum-lid
Berichten: 108
Lid geworden op: 29 jan 2015 12:03
Locatie: Utrechtse Heuvelrug
Contact

MTB Heuvelrug 08 jan 2021 20:02

We gaan iets nieuws beginnen
Dit keer geen nieuwe route, maar een schaapskudde. Samen met het Nationaal Park Utrechtse Heuvelrug, Staatsbosbeheer en Utrechts Landschap gaan we twee schaapskuddes op de Utrechtse Heuvelrug sponsoren. De financiële bijdrage daarvoor komt uit opgebouwde reserves van de vignetten, giften en donaties.

We doen dit, mede namens jullie, omdat we het belangrijk vinden aan de natuur op de Heuvelrug bij te dragen. En we willen aan de samenleving laten zien dat we een daadwerkelijke bijdrage aan de natuur willen leveren.
De schaapskuddes houden heideterreinen vrij van begroeiing, waardoor de Heuvelrug een mooie afwisseling houdt van open heideterreinen en bospercelen.

Dus als je de volgende keer een schaapskudde tegenkomt, besef dan dat je daar een bijdrage aangeleverd hebt.
Waar mogelijk gaan we meer natuurprojecten ondersteunen. Hoe groener, hoe beter. Gericht op versterking van ecologische diversiteit en uitbreiding van de natuurlijke omgeving. "Zonder bos immers geen bosfietsers"

Afbeelding

https://www.gelderlander.nl/rhenen/moun ... ~aefcd95c/
link: Website

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6058
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 08 jan 2021 20:07

Mooi werk! :like:
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

bakboord1
Forum-lid
Berichten: 2019
Lid geworden op: 01 sep 2006 15:30

bakboord1 08 jan 2021 20:28

Leuk initiatief!

Het zou mooi zijn als “wij” als fietsers gezien gaan worden als natuurliefhebbers in plaats van natuurverpesters.
Door in de natuur te zijn leer je haar ook waarderen.

En ik vraag me af of er ook een significant verband is tussen mensen die fietsen als woon-werkverkeer en mensen die wielrennen/mountainbiken. Ik vermoed van wel.

In plaats van de groter natuurvernielers (zoals wandelaars ons soms zien) zouden we per saldo wel eens meer bij kunnen dragen aan het milieu dan andere natuurrecreanten.

Plaats reactie