Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Mathieu van der Poel

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3229
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 26 sep 2022 11:19

Ernie C. schreef: 26 sep 2022 09:30 Als je 1500€ boete moet betalen voor een beetje "aanmanen", is er iets goed mis in dat land.

Het kan natuurlijk zijn dat hij ervoor kiest zich niet te verdedigen omdat hij geen zin heeft in gedoe maar dan kun je je niet neer op je onschuld beroepen.
Precies dit, de boete aannemen is bekennen dat je geweld hebt gebruikt en dan heb je jezelf veroordeeld voor geweld.
Dat heeft consequenties voor het reizen, niet alleen naar Australie.

Hier is de enige oplossing, keihard er tegenin zodat de bal weer bij de politie ligt die gedwongen wordt nader onderzoek te doen.
Door flink tegengas te geven blijft de deur open om straks claims tegen de ouders en bij Novotel meer te leggen om aan te tonen dat het niet aan jou lag.
Want een medewerker van Novotel die wel de politie belt maar niets aan de situatie zelf deed, het ontbreken van actie door hotelmedewerkers maakt het verwijtbaar. Zij hebben het laten escaleren.
Het is onveilig in het hotel en waarom heeft de burgemeester het hotel niet direct gesloten?

Door het gezin voor de hekken te krijgen gaan ze onderzoek doen naar het gezin en geloof mij, daar gaat van alles naar boven komen dat niet in het voordeel van ouders en klein gespuis gaat zijn.

ottorongo
Forum-lid
Berichten: 2514
Lid geworden op: 27 aug 2011 00:58
Locatie: België

ottorongo 26 sep 2022 11:25

Ik zou, zeker weten, ook zo gereageerd hebben dit was voor hem een zeer frustrerende situatie.
Ik zeg al meer dan 30jaar dat er onder de jeugd veel te veel eieren worden gelegd. Ik heb vroeger ook wel eens een pak rammel gekregen van mijn vader (mijn broer veel meer) maar daar hebben we geen enkel trauma aan overgehouden.
Oververheerlijking van je kinderen is de mode van de tijd en ze kennen allemaal hun rechten maar de plichten, ho maar.

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6059
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 26 sep 2022 11:42

Wat ik begrijp van het NOS artikel is dat hij een boete gekregen heeft en het land uit mag.
Er staat vervolgens bij dat zijn advocaat de boete wél gaat aanvechten. Ze gaan dus in hoger beroep, en aanvaarden die boete dus juist niet.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 26 sep 2022 12:10

Er was een tijd waarin misdadigers juist Australie in moesten :-), waarmee ik niet zeg dat MvdP dader is, of onschuldig is (ik weet het namelijk niet).
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Klein_Verzet
Forum-lid
Berichten: 759
Lid geworden op: 20 okt 2018 10:53

Klein_Verzet 26 sep 2022 12:28

Wat de hel? Waar gaat dit over? Een schaafwondje ! Ja, een schaafwondje. De eerste gedachte die bij me opkwam toen ik dit voorval hoorde, was: “En waar waren de ouders van die lieve kindertjes?” Of, hun voogd, of wie dan ook, die in dat hotel verantwoordelijk is voor die meisjes. Zij waren toch niet op eigen houtje in dat hotel terecht gekomen? Dat MvdP hun mislukte opvoeding enigszins trachtte te corrigeren, vind ik gepast: een duw, een stevig beetpakken.

Zoals wijlen Jeroen van Merwijk eens prachtig tijdens zijn voorstelling tegen ouders van een losgeslagen puber zei: “U kunt ze ook opvoeden!”

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5698
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 26 sep 2022 12:41

53x11 schreef: 26 sep 2022 11:14 Hij leeft zoals hij koerst blijkbaar (en andersom): Op gevoel, impulsief, zonder echt vooropgezet plan, en soms wat fel.

Maakt hem (op en naast de fiets) wel een interessant figuur...
+1

Zo vond ik dat ook van Sagan in zijn goede jaren.
Dat zie ik liever dan de door de wetenschap gesteunde renners.
Dat wil trouwens niet zeggen dat ik hun prestaties niet waardeer.
Maar als ze allemaal conform de Sky-ploeg zouden rijden was het plezier er voor mij snel af.
(wat ben ik blij dat Ineos tegenwoordig die filosofie (gedeeltelijk) heeft laten varen)

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16065
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 26 sep 2022 13:04

Klein_Verzet schreef: 26 sep 2022 12:28 Wat de hel? Waar gaat dit over? Een schaafwondje ! Ja, een schaafwondje. De eerste gedachte die bij me opkwam toen ik dit voorval hoorde, was: “En waar waren de ouders van die lieve kindertjes?” Of, hun voogd, of wie dan ook, die in dat hotel verantwoordelijk is voor die meisjes. Zij waren toch niet op eigen houtje in dat hotel terecht gekomen? Dat MvdP hun mislukte opvoeding enigszins trachtte te corrigeren, vind ik gepast: een duw, een stevig beetpakken.

Zoals wijlen Jeroen van Merwijk eens prachtig tijdens zijn voorstelling tegen ouders van een losgeslagen puber zei: “U kunt ze ook opvoeden!”
Je kunt pubers toch moeilijk de hele dag aan zo'n hondenriempje hebben lopen.
En zelf nooit kattekwaad uitgehaald?
Campagnolo Ultra Dork

ottorongo
Forum-lid
Berichten: 2514
Lid geworden op: 27 aug 2011 00:58
Locatie: België

ottorongo 26 sep 2022 13:10

[quote="Ernie C." post_id=155
[/quote]

Je kunt pubers toch moeilijk de hele dag aan zo'n hondenriempje hebben lopen.
En zelf nooit kattekwaad uitgehaald?
[/quote]
De hele dag.? Het was al dik over 22 uur hé.

Klein_Verzet
Forum-lid
Berichten: 759
Lid geworden op: 20 okt 2018 10:53

Klein_Verzet 26 sep 2022 13:19

Ernie C. schreef: 26 sep 2022 13:04
Klein_Verzet schreef: 26 sep 2022 12:28 Wat de hel? Waar gaat dit over? Een schaafwondje ! Ja, een schaafwondje. De eerste gedachte die bij me opkwam toen ik dit voorval hoorde, was: “En waar waren de ouders van die lieve kindertjes?” Of, hun voogd, of wie dan ook, die in dat hotel verantwoordelijk is voor die meisjes. Zij waren toch niet op eigen houtje in dat hotel terecht gekomen? Dat MvdP hun mislukte opvoeding enigszins trachtte te corrigeren, vind ik gepast: een duw, een stevig beetpakken.

Zoals wijlen Jeroen van Merwijk eens prachtig tijdens zijn voorstelling tegen ouders van een losgeslagen puber zei: “U kunt ze ook opvoeden!”
Je kunt pubers toch moeilijk de hele dag aan zo'n hondenriempje hebben lopen.
En zelf nooit kattekwaad uitgehaald?
Als ik vroeger thuis kwam en vertelde dat ik een klap van een man had gekregen zei mijn vader droogjes: "Dan zal je dat wel verdiend hebben."

Snap je mijn bericht eigenlijk wel?

EvertVdB
Forum-lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 27 sep 2013 15:43

EvertVdB 26 sep 2022 13:23

Klein_Verzet schreef: 26 sep 2022 13:19
Ernie C. schreef: 26 sep 2022 13:04
Klein_Verzet schreef: 26 sep 2022 12:28 Wat de hel? Waar gaat dit over? Een schaafwondje ! Ja, een schaafwondje. De eerste gedachte die bij me opkwam toen ik dit voorval hoorde, was: “En waar waren de ouders van die lieve kindertjes?” Of, hun voogd, of wie dan ook, die in dat hotel verantwoordelijk is voor die meisjes. Zij waren toch niet op eigen houtje in dat hotel terecht gekomen? Dat MvdP hun mislukte opvoeding enigszins trachtte te corrigeren, vind ik gepast: een duw, een stevig beetpakken.

Zoals wijlen Jeroen van Merwijk eens prachtig tijdens zijn voorstelling tegen ouders van een losgeslagen puber zei: “U kunt ze ook opvoeden!”
Je kunt pubers toch moeilijk de hele dag aan zo'n hondenriempje hebben lopen.
En zelf nooit kattekwaad uitgehaald?
Als ik vroeger thuis kwam en vertelde dat ik een klap van een man had gekregen zei mijn vader droogjes: "Dan zal je dat wel verdiend hebben."

Snap je mijn bericht eigenlijk wel?
En daar heb je nu precies nog last van

Nog niet zo heel lang geleden mochten leerkrachten ook kinderen straffen door met een regel op hun handen te tikken of gewoon zelfs een oorveeg te geven. Ik mag hopen dat dat allemaal niet als normaal wordt beschouwd.

Dat een volwassene een kind terechtwijst, 100% akkoord, maar je blijft er af.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16065
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 26 sep 2022 13:28

Nee, dat snap ik inderdaad niet. Dat je vroeger (andermans) kinderen kon slaan, wil niet zeggen dat dat nu ook nog kan. Daar kun je van alles van vinden maar de publieke moraal is dat je (kinderen) niet mag slaan en daarom kom je in de problemen als je het wel doet.
Ik mag dagelijks andermans kinderen aanmanen en daar heb ik ook echt geen geweld voor nodig.

Dik over 22:00u op vakantie in een niet al te duur hotel dat zich redelijk profileert als familiehotel. Dan zou ik mijn kinderen nog niet op de kamer opsluiten.
Campagnolo Ultra Dork

Klein_Verzet
Forum-lid
Berichten: 759
Lid geworden op: 20 okt 2018 10:53

Klein_Verzet 26 sep 2022 13:30

Ik mis een vraagteken geloof ik. Hoop ik.

Plaats reactie