Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Mathieu van der Poel

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5683
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 26 sep 2022 20:40

Pelep schreef: 26 sep 2022 19:05
RobertvD schreef: 26 sep 2022 17:40 Ach ja, volgend jaar nieuwe kans in Glasgow. Parcours moet hem ook wel liggen.
Maar een jaar gemist is een kans minder. De kansen blijven niet eindeloos, ongeacht het talent.

Vraag me af of hij er eigenlijk nog plezier in heeft. Hij heeft al een fantastisch palmares en er komt nog altijd bij, maar de gemiste kansen beginnen toch ook stilaan op te stapelen. Hoop oprecht dat hij een mooie doorstart maakt in 2023.
Bwa, fantastisch? Mooi palmares maar zeker voor hem toch nog niet fantastisch te noemen.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37641
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 26 sep 2022 21:14

Schijnt dat hij ook een 3 jaar inreisverbod heeft gekregen voor Australie.
Less is bore

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5732
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 26 sep 2022 21:16

daniel1975 schreef: 26 sep 2022 21:14 Schijnt dat hij ook een 3 jaar inreisverbod heeft gekregen voor Australie.
Dat is volgens mij standaard bij een veroordeling.
Misschien is het beroep om dat van tafel te krijgen.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16203
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 26 sep 2022 21:21

Dat is in ieder geval goed nieuws voor de crossliefhebbers. Voorlopig geen Tour Down Under.
Campagnolo Ultra Dork

bikerke
Forum-lid
Berichten: 620
Lid geworden op: 02 okt 2004 18:11

bikerke 26 sep 2022 21:31

Theo V schreef: 26 sep 2022 21:16
daniel1975 schreef: 26 sep 2022 21:14 Schijnt dat hij ook een 3 jaar inreisverbod heeft gekregen voor Australie.
Dat is volgens mij standaard bij een veroordeling.
Misschien is het beroep om dat van tafel te krijgen.
En te beseffen dat je vroeger een enkele reis naar Australië kreeg als je iets uitstak....

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4526
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 26 sep 2022 21:50

daniel1975 schreef: 26 sep 2022 21:14 Schijnt dat hij ook een 3 jaar inreisverbod heeft gekregen voor Australie.
Ik vermoed dat Mathieu helemaal klaar is met Australië,… die gaat daar echt nooit meer naar toe.

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4526
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 26 sep 2022 22:00

Tja je kan ook Jan Maas op een andere kamer laten slapen…….

Mathieu arriveerde hier en was verkouden. Hij zou eerst bij Jan Maas op de kamer liggen, maar we besloten dat niet te doen. Dan krijg je een andere kamer en toevallig was dat op een andere verdieping." De bondscoach werd na het incident ingelicht, waardoor hij de situatie niet meer kon oplossen: "Mathieu komt ermee op het moment dat het kwaad al is geschied. Als wij het weten, dan regelen we iets."

https://www.knwu.nl/nieuws/samenvatting ... wollongong

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37641
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 26 sep 2022 22:05

Normaal gesproken was dit totaal geen probleem geweest. Ik slaap voor werk best wel eens in hotels, maar dit soort fratsen zijn redelijk zeldzaam.
Qua knwu knulligheid vind ik de sokken+kleur pak stommiteit bij Van Vleuten erger.
Dit verhaal heeft vdp toch echt hoofdzakelijk aan zichzelf te danken.
Less is bore

Pelep
Forum-lid
Berichten: 1041
Lid geworden op: 08 okt 2013 21:05

Pelep 26 sep 2022 22:15

Zou het niet zo zijn dat zijn vriendin daar al een kamer had en hij daar dan gaan slapen is? Jan Maas bij haar leggen was waarschijnlijk geen optie 😀

Je kan je ook afvragen waarom die vriendin daar moest zijn, het is wel de andere kant van de wereld mar hij was hoop en al een week weg van huis.

Enfin, het doet er niet meer toe. Cross!

gede
Forum-lid
Berichten: 1037
Lid geworden op: 21 mar 2010 01:38

gede 26 sep 2022 22:22

Pelep schreef: 26 sep 2022 22:15 Zou het niet zo zijn dat zijn vriendin daar al een kamer had en hij daar dan gaan slapen is? Jan Maas bij haar leggen was waarschijnlijk geen optie 😀

Je kan je ook afvragen waarom die vriendin daar moest zijn, het is wel de andere kant van de wereld mar hij was hoop en al een week weg van huis.

Enfin, het doet er niet meer toe. Cross!
Dat kan soms in een klein hoekje zitten dat je niet kent. Wie weet heeft ze er een vrienden of familie die ze meteen even wou bezoeken. Voor de wedstrijd alleen zal ze niet de halve wereld zijn afgereist. In dat oogpunt zou ik het dan ook wel snappen dat hij bij haar slaapt.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16203
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 26 sep 2022 23:18

Pelep schreef: 26 sep 2022 22:15 Zou het niet zo zijn dat zijn vriendin daar al een kamer had en hij daar dan gaan slapen is? Jan Maas bij haar leggen was waarschijnlijk geen optie 😀

Je kan je ook afvragen waarom die vriendin daar moest zijn, het is wel de andere kant van de wereld mar hij was hoop en al een week weg van huis.

Enfin, het doet er niet meer toe. Cross!
"Jan, ik ben verkouden dus je mag bij mijn vriendin op de kamer gaan slapen".
Ik had dat gezicht wel willen zien.

Ik vraag me af wat eraan verloren zou zijn gegaan als Maas ook verkouden was geworden. Nooit van gehoord voor het WK en niks van gezien.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 27 sep 2022 01:10

Sinds Ottenbros in 1969 wereldkampioen werd hou ik van deze sport. Niets laat ik sindsdien voorbij gaan. Lees, kijk en verbaas, erger en welke emotie komt niet voorbij. Wielersport als perfecte metafoor voor het echte leven.

Dus gaat het ook wel eens fout......

We kennen de feiten niet maar als Mathieu aan de meisjes heeft gezeten kon hij wat mij betreft een andere ploeg zoeken.
Misschien heb ik persoonlijk iets te moverende redenen maar van kinderen blijf je af. Punt.

En dat geleuter over die ouders. Kom op zeg.
Toen onze dochter 12 was nam ze een vriendin mee op vakantie, Zijn mijn vrouw en ik ook een keer luxe uit eten geweest zonder die meiden. Die haalde een pizza voor bij de tent.
De meiden hadden even te veel lol toen we terug bij de tent waren. Gelukkig maar want op die leeftijd hoor je kattekwaad uit te halen. Niks mooier voor meiden van die leeftijd als jongens/mannen dan heftig reageren.

Dat neemt niet weg dat ik niet snap dat team Nl in zo'n familie-hotel zat. In dat hotel was helaas een situatie ontstaan waar Mathieu heel onhandige keuzes heeft gemaakt.
Als ik onhandige keuzes maak moet ik mij verantwoorden en Matje moet ook op het matje komen.

Dat alles neemt niet weg dat ik dol ben op kleurrijke types als Matje en hoop dat hij zijn handen thuis heeft gehouden en het vooral verbaal was.....(dat kan al genoeg reden voor aanhouding in dat soort landen zijn)

Ik hoop dat Mathieu het vooral niet kleiner gaat maken want ik kots van het weglopen van verantwoordelijkheden.

Verder is het simpel : triest, triest en nog eens triest

Plaats reactie