Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Mathieu van der Poel

gede
Forum-lid
Berichten: 1037
Lid geworden op: 21 mar 2010 01:38

gede 26 sep 2022 17:41

Ernie C. schreef: 26 sep 2022 17:17 Als hij het in België voor de rechter laat komen zal die vaststellen dat de kans op de wereldtitel 0% was :mrgreen: .
Lijkt me een erg accurate schatting. :-).

arnold
Forum-lid
Berichten: 289
Lid geworden op: 01 mar 2014 15:30
Locatie: Haarlem

arnold 26 sep 2022 17:49

Het is heel simpel; van andermans kinderen blijf je met je poten af.
CaadX Ultegra
Super Six Evo Hi Mod Disc Ultegra DI2

pino
Forum-lid
Berichten: 3291
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 26 sep 2022 17:56

arnold schreef: 26 sep 2022 17:49 Het is heel simpel; van andermans kinderen blijf je met je poten af.
Huiselijkgeweld komt het vaakst voor. Ik begrijp nu waarom.
Niet zijken maar reiden !

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 26 sep 2022 18:17

arnold schreef: 26 sep 2022 17:49 Het is heel simpel; van andermans kinderen blijf je met je poten af.
Ander sturen wij gewoon Gladis Grace op je af. :lol:
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3229
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 26 sep 2022 18:47

gede schreef: 26 sep 2022 16:06
Sorry hoor, maar op welke planeet leeft u?

1) Een boete aannemen is niet hetzelfde als bekennen. Overigens, het is al lang in de media bekend dat zijn advocaat in beroep gaat.

2) Keihard tegenaan gaan zodat de politie gedwongen wordt?? Dacht jij dat echt, dat je politie kan dwingen tot onderzoek? De politie heeft in dit geval de verklaringen van de 2 partijen genoteerd en daar zal het wel bij blijven. Denk je nou echt dat voor wat schrammen een onderzoek wordt gevoerd, tot aan het ondervragen van ouders toe?

3) Alsof jij weet wat er bij de ouders naar boven zou komen. Hier wordt een flink pakje overdreven hoor. Als we elke 13-jarige die belletje-trek is gaan spelen, moeten gaan ondervragen... succes dan.

4) Nu is het hotel ook al schuldig. Was je erbij ofzo. Zij worden op de hoogte gebracht van een akkefietje en bellen de politie. Punt.

5) Een hotel waarin een ruzie plaatsvindt, sluiten?? EUUUUUM...
Ik leef op een planeet waar wetteloosheid geen dagelijkse realiteit is, en u?

1. Ja, dat de advocaat beroep aangetekend heeft was mij al bekend maar dat is niet mijn punt, lees de discussie nog eens.

Verder, u zou zich eens moeten laten informeren door een advocaat over de juridische consequenties die het accepteren van een boete opgelegd door een rechter voor een strafbaar feit met een gevangenisstraf van maximaal x jaar en of een boete met een maximale hoogte van x $ kunnen hebben voor de veroordeelde.

Weet u wat het verschil is tussen een overtreding en een strafbaar feit?


2. Ja, als er heel vervelende vragen komen tijdens de zitting van de advocaat in de richting van de OvJ waardoor de indruk ontstaat dat er mogelijk niet voldoende onderzoek is gedaan cq zaken onderbelicht zijn gebleven dan moet je wat he.
De OvJ kan dat alleen voorkomen door van te voren het dossier op en top in orde te hebben, procedures gevolgd etc etc.
Zonder in detail het australische systeem te kennen vermoed ik dat de rechter tijdens een proces de OvJ die tijd niet gaat geven om alsnog haar/zijn huiswerk te doen.
Het gaat immers niet om een zwaar geweldsmisdrijf met blijvend lichamelijk letsel bij het slachtoffer
De verdachte is immers niet makkelijk beschikbaar, de feiten zijn lastiger te achterhalen en of getuigenissen beginnen eklkaar tegen te spreken, eventuele getuigen zijn mogelijk ook niet meer te bereiken, de procedure is niet goed gevolgd enz enz.
De rechter gaat daarom dan over tot sepot. Snapt u het nog?

3. U moest eens weten.

4 & 5 Is vooral iets voor de mensen die ingewijd zijn in de advocatuur en bekend zijn met zaken als procesrecht, processtrategie enz.
Uit uw reactie is mij duidelijk dat u op deze terreinen het moet hebben van borrelpraat op verjaardagen.

Als ik u een advies mag geven, als u ooit in een situatie komt waarbij juridische ondersteuning gewenst is, laat u ondersteunen door advocaten die thuis zijn specifiek op het juridische domein waar de ondersteuning nodig is.
Zelf advocaatje gaan spelen kon u wel eens duur komen te staan.
Door de jaren heen heb ik teveel voorbeelden gezien van mensen die eerst zelf denken het op te kunnen lossen en vervolgens door de advocaat erop gewezen worden dat ze de verkeerde stappen hebben genomen en de zaak al verloren is.
Overblijft dan vaak alleen nog maar damage control.

Pelep
Forum-lid
Berichten: 1041
Lid geworden op: 08 okt 2013 21:05

Pelep 26 sep 2022 19:05

RobertvD schreef: 26 sep 2022 17:40 Ach ja, volgend jaar nieuwe kans in Glasgow. Parcours moet hem ook wel liggen.
Maar een jaar gemist is een kans minder. De kansen blijven niet eindeloos, ongeacht het talent.

Vraag me af of hij er eigenlijk nog plezier in heeft. Hij heeft al een fantastisch palmares en er komt nog altijd bij, maar de gemiste kansen beginnen toch ook stilaan op te stapelen. Hoop oprecht dat hij een mooie doorstart maakt in 2023.

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 26 sep 2022 20:02

Volgens mij moet hij komende winter eerst maar eens lekker gaan crossen, en op die manier weer wat van zijn plezier (en explosiviteit) terugvinden.
In Italië spatte het plezier er trouwens nog vanaf!

el_loco
Forum-lid
Berichten: 953
Lid geworden op: 29 apr 2009 10:50

el_loco 26 sep 2022 20:05

robbebopper schreef: 26 sep 2022 20:02 Volgens mij moet hij komende winter eerst maar eens lekker gaan crossen, en op die manier weer wat van zijn plezier (en explosiviteit) terugvinden.
In Italië spatte het plezier er trouwens nog vanaf!
Inderdaad. Ik denk dat een winter met een mooi aantal crossen en zonder fysieke problemen hem al flink veel gaat opleveren in het voorjaar.

gede
Forum-lid
Berichten: 1037
Lid geworden op: 21 mar 2010 01:38

gede 26 sep 2022 20:08

NicoNB schreef:
Als ik u een advies mag geven, als u ooit in een situatie komt waarbij juridische ondersteuning gewenst is, laat u ondersteunen door advocaten die thuis zijn specifiek op het juridische domein waar de ondersteuning nodig is.
Zelf advocaatje gaan spelen kon u wel eens duur komen te staan.
Door de jaren heen heb ik teveel voorbeelden gezien van mensen die eerst zelf denken het op te kunnen lossen en vervolgens door de advocaat erop gewezen worden dat ze de verkeerde stappen hebben genomen en de zaak al verloren is.
Overblijft dan vaak alleen nog maar damage control.
Heel erg grappig dat u dat uitgerekend tegen mij komt vertellen. Ik zou zeggen: Mis poes. :-)

Ik zat al in 2 juridische procedures: 1x iemand die mij beschuldigde van schade aan zijn eigendom (claim: 7.000 E), 1x vanwege een uitdrijving van huurders. Ik heb gezegd: Geen kosten aan een advocaat. Ik heb mij juridisch ingelezen, mijzelf vertegenwoordigd als raadsman en 2x probleemloos gewonnen. De 2de keer riep de rechter mij bij hem om nog wat na te kaarten en verder advies over de uitdrijving te geven.

Grappig dus dat je dat tegen mij zegt...

Dus ik herhaal: Het betalen van een boete is niet equivalent aan een schuldbekentenis.
Laatst gewijzigd door gede op 26 sep 2022 20:14, 4 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8453
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 26 sep 2022 20:10

:oops:
arnold schreef: 26 sep 2022 17:49 Het is heel simpel; van andermans kinderen blijf je met je poten af.
En van je eigen kinderen ook trouwens.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

Pelep
Forum-lid
Berichten: 1041
Lid geworden op: 08 okt 2013 21:05

Pelep 26 sep 2022 20:23

el_loco schreef: 26 sep 2022 20:05
robbebopper schreef: 26 sep 2022 20:02 Volgens mij moet hij komende winter eerst maar eens lekker gaan crossen, en op die manier weer wat van zijn plezier (en explosiviteit) terugvinden.
In Italië spatte het plezier er trouwens nog vanaf!
Inderdaad. Ik denk dat een winter met een mooi aantal crossen en zonder fysieke problemen hem al flink veel gaat opleveren in het voorjaar.
Da's inderdaad waar - in Italë ging het hem goed af. Duimen dat die tijd terugkomt en hij idd in het veld terug een boost krijgt.

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5650
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 26 sep 2022 20:33

@gede: natuurlijk is het betalen van een boete geen schuldbekentenis, nogal wiedes dat, maar de perceptie naar het "gewone" volk toe zal wel zo zijn. En dat is nog erger.
Laatst gewijzigd door fiedoo op 26 sep 2022 20:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Plaats reactie