Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Mathieu van der Poel

metor
Forum-lid
Berichten: 372
Lid geworden op: 15 sep 2005 01:07

metor 20 dec 2022 15:51

gede schreef: 20 dec 2022 15:49
metor schreef: 20 dec 2022 15:47
gede schreef: 20 dec 2022 13:40

Je bent nu wel de eerste die off-topic gaat ;-). Zal ik het nu ook maar melden dan? (!!!)

We voeren maar gewoon een discussie op de inhoud hoor, u HOEFT het niet persé te lezen.
Troll alarm :dislike:
Mensen die totaal niet in de inhoudelijke discussie betrokken zijn, komen nu vanuit het niets off-topic op mij schieten. Ik heb dan deze ook maar gemeld.
:winkthumb:
En niet snappen waarom er mensen die kansloze discussie "op de inhoud" mateloos irriteert en daar dan wat over zeggen.

gede
Forum-lid
Berichten: 1037
Lid geworden op: 21 mar 2010 01:38

gede 20 dec 2022 15:53

metor schreef: 20 dec 2022 15:51
En niet snappen waarom er mensen die kansloze discussie "op de inhoud" mateloos irriteert en daar dan wat over zeggen.
Wanneer je zelf geen partij was, hoef je niet te komen oordelen over de al dan niet kansen van de discussie en dan al zeker niet 1 van de 2 partijen uitkiezen en die dan maar aanvallen en de andere niet.

Dus, ik deed dat nooit, maar vanaf nu zal ik ook wat vlotter zijn in het 'melden'. Vorige keer werd ik gewoon geschrapt omdat ze 'veel meldingen' hadden gekregen, los van de inhoud van die meldingen.

metor
Forum-lid
Berichten: 372
Lid geworden op: 15 sep 2005 01:07

metor 20 dec 2022 15:54

gede schreef: 20 dec 2022 13:22 Dit is een zinloze discussie.
:roll:

gede
Forum-lid
Berichten: 1037
Lid geworden op: 21 mar 2010 01:38

gede 20 dec 2022 15:58

metor schreef: 20 dec 2022 15:54
gede schreef: 20 dec 2022 13:22 Dit is een zinloze discussie.
:roll:
Zinloos en kansloos is iets anders. Zinloos = het voeren van de discussie kan tot een winnaar leiden, maar dat voegt niet veel toe. Kansloos = De discussie zal niet tot een winnaar leiden.

Een zinloze discussie wil ik nog wel eens voeren, omdat ik graag win ;-).

Leuk uitstapje. Mag het nu weer over VdP gaan aub?

metor
Forum-lid
Berichten: 372
Lid geworden op: 15 sep 2005 01:07

metor 20 dec 2022 16:01

[
gede schreef: 20 dec 2022 13:22
Een zinloze discussie wil ik nog wel eens voeren, omdat ik graag win ;-).
Spiegel:
Dit is je probleem op dit forum

gede
Forum-lid
Berichten: 1037
Lid geworden op: 21 mar 2010 01:38

gede 20 dec 2022 16:14

metor schreef: 20 dec 2022 16:01 [
gede schreef: 20 dec 2022 13:22
Een zinloze discussie wil ik nog wel eens voeren, omdat ik graag win ;-).
Spiegel:
Dit is je probleem op dit forum
Gemeld.

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8940
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 20 dec 2022 16:45

gede schreef: 19 dec 2022 15:02
scottpch schreef: 14 dec 2022 11:14 Idd voor die ouders en meiden om ze een beetje schrik aan te jagen! ;)
En dat is iets waarmee een profrenner zich zou moeten bezig houden?

Het lijkt hier alsof sommigen denken dat de rechter heeft gezegd dat VDP totaal onschuldig is. Dat is niet het geval. De beschuldiging van 'assault' is blijven staan, met een voorwaardelijke straf tot gevolg. De rechter heeft geoordeeld dat hij reeds voldoende was gestraft voor wat hij deed. Dat is voor alle duidelijkheid NIET hetzelfde als zeggen dat hij niets zou gedaan hebben.

Als je een burgerlijke rechtzaak zou beginnen met schadeclaim tegen 'treiterende jongeren', dan kan je toch wel gewoon op voorhand weten dat je dat zal verliezen, niet? En wat zou hij dan al kunnen claimen, dacht je? De prijs van een wereldtitel die hij waarschijnlijk sowieso niet had gewonnen? Nee, totaal kansloos zo een rechtzaak.
Even puur hypothetisch (en liefst ook zonder dat dit weer een wedstrijdje verpissen voor Calimero's wordt). Is een aanklacht echt totaal kansloos? Ik ken het Australisch recht natuurlijk niet (ben sowieso geen rechten-expert), maar er is hier toch wel sprake van aantoonbaar hinderen, waardoor iemand aantoonbaar zijn werk niet goed heeft kunnen doen, terwijl (aantoonbaar...) de belangen hoog waren. Is er geen enkele jurisprudentie (in welk westers land dan ook, het is allemaal hypothetisch hè..?) over vergelijkbare zaken?
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3235
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 20 dec 2022 16:49

gede schreef: 20 dec 2022 15:48
NicoNB schreef: 20 dec 2022 15:12
Waar we het over hebben is dat jij beweerd dat andere forumdeelnemers volgens jou beweren dat hij volledig is vrijgesproken van het ten laste gelegde en dat jij bestrijd dat er sprake is van volledige vrijspraak.
Dat baseer je eigenlijk alleen op de term "voorwaarden". Voorwaarden die onderdeel zijn van de uitspraak waar de rechter heeft bepaalt dat de boete die hem was opgelegd geheel is komen te vervallen en het opgelegde inreisverbod van 3 jaar eveneens is komen te vervallen.
Ik vind, als het mij is gepermitteerd, dat het nogal langdradig wordt, dus ik heb geknipt.

Wat je zegt, klopt niet. Ik baseer dat niet op de term 'voorwaarden', ik baseer dat op het feit dat in het artikel werd aangehaald dat hij 'CRO' heeft gekregen. Ik heb het opgezocht in het Australische recht en dit betekent wel degelijk dat hij schuldig werd bevonden. Letterlijk vertaald is 'conditional release' ook gewoon 'vrij onder voorwaarden'... Je wil het maar niet accepteren, maar de feiten zijn zo: Schuldig, maar wel slechts een voorwaardelijke straf.

Laat het los en geniet weer van zijn koersen, het zal hem niet meer overkomen.
Ik herhaal, ik wil alleen nog steeds graag de letterlijk tekst van de uitspraak lezen en niet wat journalisten, die zelf vaak geen juridische achtergrond hebben, er van maken.

Je schrijft
Ik baseer dat niet op de term 'voorwaarden', ik baseer dat op het feit dat in het artikel werd aangehaald dat hij 'CRO' heeft gekregen. Ik heb het opgezocht in het Australische recht en dit betekent wel degelijk dat hij schuldig werd bevonden. Letterlijk vertaald is 'conditional release' ook gewoon 'vrij onder voorwaarden'... Je wil het maar niet accepteren, maar de feiten zijn zo: Schuldig, maar wel slechts een voorwaardelijke straf.
Een conditional release betekent volgens jou vrij onder voorwaarden.

Vrij onder voorwaarden impliceert dat bij het niet naleven van de voorwaarden er automatisch een vrijheidsbeperkende maatregel ingeroepen kan worden.

Kun je mij dan vertellen welke gevangenisstraf hem boven het hoofd hangt als hij zich niet aan de voorwaarden houd?
Ik kan mij namelijk niet herinneren dat er in een of in beide uitspraken gerept werd over een voorwaardelijke gevangenisstraf.

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5732
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 20 dec 2022 17:13

Uiteindelijk heeft hier dus niemand de gerechtelijke stukken van het proces en het hoger beroep gezien.
Dus de hele discussie is en "als,als,als"-discussie.
En die gaat niemand winnen. ;)
En hoewel ik geen fan ben van hoe Gede zich hier manifesteert, heeft hij niets verkeerd gedaan in deze discussie.
Het bleef on-topic.
Dus ik begrijp de aanvallen niet zo.

gede
Forum-lid
Berichten: 1037
Lid geworden op: 21 mar 2010 01:38

gede 20 dec 2022 17:23

53x11 schreef: 20 dec 2022 16:45
gede schreef: 19 dec 2022 15:02
scottpch schreef: 14 dec 2022 11:14 Idd voor die ouders en meiden om ze een beetje schrik aan te jagen! ;)
En dat is iets waarmee een profrenner zich zou moeten bezig houden?

Het lijkt hier alsof sommigen denken dat de rechter heeft gezegd dat VDP totaal onschuldig is. Dat is niet het geval. De beschuldiging van 'assault' is blijven staan, met een voorwaardelijke straf tot gevolg. De rechter heeft geoordeeld dat hij reeds voldoende was gestraft voor wat hij deed. Dat is voor alle duidelijkheid NIET hetzelfde als zeggen dat hij niets zou gedaan hebben.

Als je een burgerlijke rechtzaak zou beginnen met schadeclaim tegen 'treiterende jongeren', dan kan je toch wel gewoon op voorhand weten dat je dat zal verliezen, niet? En wat zou hij dan al kunnen claimen, dacht je? De prijs van een wereldtitel die hij waarschijnlijk sowieso niet had gewonnen? Nee, totaal kansloos zo een rechtzaak.
Even puur hypothetisch (en liefst ook zonder dat dit weer een wedstrijdje verpissen voor Calimero's wordt). Is een aanklacht echt totaal kansloos? Ik ken het Australisch recht natuurlijk niet (ben sowieso geen rechten-expert), maar er is hier toch wel sprake van aantoonbaar hinderen, waardoor iemand aantoonbaar zijn werk niet goed heeft kunnen doen, terwijl (aantoonbaar...) de belangen hoog waren. Is er geen enkele jurisprudentie (in welk westers land dan ook, het is allemaal hypothetisch hè..?) over vergelijkbare zaken?
Dat het een interessante case is, wil ik gerust toegeven. :-)

Eerst zal je moeten bewijzen dat er wel degelijk schade was die rechtstreeks te wijten is aan het incident. Ik denk dat dat nog wel lukt. Tenzij dan het argument komt dat hij de schade erg had kunnen beperken door anders te handelen (of door anderen te laten handelen).

Dan zal je moeten bewijzen hoe groot de schade was. Lijkt me in dit geval erg moeilijk. Wat ga je exact claimen? Een gemiste titel kan je NOOIT claimen/bewijzen. In dit geval denk ik realistisch: Je kan argumenteren dat je voor niets gekomen bent en je reiskosten terug vragen.

Maar dan zal uiteindelijk wat de schade betreft: de factuur zal niet op de jongeren terecht komen, maar wel op de ouders. Is dat gepast? Kan je ouders die even hun tiener niet goed opgevolgd hebben laten opdraaien voor zo'n hoge kosten?

Bij dat laatste hoop ik dat de rechter gaat oordelen dat dat zeker NIET het geval is. Dit is namelijk jurispredentie zonder einde die ertoe zal leiden dat ouders hun kinderen misschien maar beter aan een ketting hangen.
Laatst gewijzigd door gede op 20 dec 2022 17:31, 2 keer totaal gewijzigd.

gede
Forum-lid
Berichten: 1037
Lid geworden op: 21 mar 2010 01:38

gede 20 dec 2022 17:29

NicoNB schreef: 20 dec 2022 16:49

Kun je mij dan vertellen welke gevangenisstraf hem boven het hoofd hangt als hij zich niet aan de voorwaarden houd?
Ik kan mij namelijk niet herinneren dat er in een of in beide uitspraken gerept werd over een voorwaardelijke gevangenisstraf.
Ik begrijp niet zo goed dat je het persé wil uitspinnen, terwijl ik hier persoonlijk belaagd word als ik antwoord. :-).

Ik heb niet geschreven dat hem een voorwaardelijke gevangenisstraf wacht. Je kan 'conditionally released' ook lezen als 'bevrijdt onder voorwaarden', bevrijdt van verdere straffen.

In de definitie die ik je toonde staat wel degelijk dat deze voorwaardelijke straf wordt opgelegd door een rechter NA een overtreding, dus ik weet écht waar niet wat je nog verder wil hebben.... Er is NIET gezegd dat hij niets strafbaar zou gedaan hebben, dat is toch zo klaar als een klontje?
Laatst gewijzigd door gede op 20 dec 2022 17:39, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15946
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 20 dec 2022 17:30

gede schreef: 20 dec 2022 17:23 ........... Kan je ouders die even hun tiener niet goed opgevolgd hebben laten opdraaien ..............
Ik vind dan weer dat ouders in sommige gevallen wel degelijk verantwoordelijk moeten gesteld kunnen worden voor de daden van hun tienerkinderen.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Plaats reactie