Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Mathieu van der Poel

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5650
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 27 sep 2022 09:42

rikkert schreef: 27 sep 2022 09:14 Nah, ik moeten zeggen dat we begonnen met MvdP die op onvriendelijke wijze gevraagd heeft of het wat minder kon, maar dit artikel (dat overigens in een van de eerste regels het salaris erbij haalt, alsof dat wat uitmaakt) laat er wel een iets ander licht op schijnen. Nu ik dit lees, vind ik 1500 dollar en drie jaar inreizen nog steeds wel fors. Maar "van het padje af" neem ik terug.
U leest een krantenartikel en neemt dat zomaar voor waar aan?
Hij zou ook schuldig gepleit hebben, maar schuldig aan wat? En waarom? Ergens heb ik gelezen dat hij zo snel het land zou kunnen verlaten?
Laatst gewijzigd door fiedoo op 27 sep 2022 09:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16065
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 27 sep 2022 09:43

rob74 schreef: 27 sep 2022 09:18 Hebben die 2 dames eigenlijk nog straf gehad?
Wat voor strafmaat zou je voorstellen om op belletje trekken te zetten?

Het laten schrikken was al genoeg straf.
Iemand anders hotelkamer betreden en iets te hardhandig omgaan met kinderen was er al over.

Dat het uit de klauwen loopt en iemand zijn eigen WK verkloot, is zijn eigen probleem.
Laatst gewijzigd door Ernie C. op 27 sep 2022 09:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Campagnolo Ultra Dork

gede
Forum-lid
Berichten: 1037
Lid geworden op: 21 mar 2010 01:38

gede 27 sep 2022 09:43

Jans schreef: 27 sep 2022 09:39
gede schreef: 27 sep 2022 09:16 Wat hield ik trouwens voor onmogelijk??
Misschien dat MvdP meer dan alleen zijn geluid zou gebruiken? Je hebt het echt geschreven hoor.
Ik weet niet waarom u zich alweer komt moeien...

Ik heb van in het begin geschreven dat ik ervan uitga dat er meer is gebeurd dan enkel wat 'onvriendelijk vragen' zoals MvdP beweerde. Een hotel gaat dan niet de politie erbij halen...

Dat hij een echte agressor zou zijn, neen, dat geloof ik niet en dat heb ik ook geschreven. Maar dat neemt niet weg dat er wel een duwtje of iets dergelijks aan te pas is gekomen en dat lijkt dus ook zo gebeurd te zijn.

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5698
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 27 sep 2022 09:51


hopjes
Forum-lid
Berichten: 780
Lid geworden op: 31 dec 2015 11:26

hopjes 27 sep 2022 09:51

Ik verbaas me echt enorm hoe anders ik blijkbaar ben dan sommige andere reageerders hier.

Ik ben tegen fysiek geweld of mishandeling.

Als ik echter uitgedaagd word dan ga ik niet als een schoothondje vragen of men zich anders wil gedragen. Ik kreeg vroeger een schop onder m'n kont, draai om mn oren als ik echt lastig of fout was. Ik ben daar niet slechter van geworden en dat schept meer duidelijkheid dan al die hedendaagse zachte zalverij.

Ik kan mij helemaal voorstellen hoe van der Poel zich voelde en ik zou zeker niet anders reageren dan van wat ik nu weet of gezien heb.

Maar ga vooral door met alles heel voorzichtig benaderen en poeslief zijn. Daar word de wereld beter van, kijk maar om je heen.

Bah wat een gehuil en aanstellers. Hoe zitten jullie op de fiets

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5650
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 27 sep 2022 09:53

Ernie C. schreef: 27 sep 2022 09:43
rob74 schreef: 27 sep 2022 09:18 Hebben die 2 dames eigenlijk nog straf gehad?
Wat voor strafmaat zou je voorstellen om op belletje trekken te zetten?

Het laten schrikken was al genoeg straf.
Iemand anders hotelkamer betreden en iets te hardhandig omgaan met kinderen was er al over.

Dat het uit de klauwen loopt en iemand zijn eigen WK verkloot, is zijn eigen probleem.
Waar haal jij je info eigenlijk en hoe weet je dat die juist is? Moeten ze geen straf opgelegd krijgen door justitie kan ik goed begrijpen maar een dikke schadevergoeding betalen is wel aan de orde. Ze moeten maar de gevolgen dragen van hun wangedrag . Ik vraag mij af hoe de ouders er op gereageerd hebben.
Dit had gewoon in der minne moeten opgelost worden.
En wie begrip heeft voor de kinderen die zonder reden iemands belangrijkste dag van het jaar verkloten moet zeker begrip hebben voor mathieu zijn reactie die zijn belangrijkste dag van het jaar, een hoop geld en onnoemelijk veel opoffering verkloot ziet door 2 pubers. Ik veronderstel dat hij hen toch al eerder zal om stilte gevraagd hebben?
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5650
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 27 sep 2022 09:54

hopjes schreef: 27 sep 2022 09:51 Ik verbaas me echt enorm hoe anders ik blijkbaar ben dan sommige andere reageerders hier.

Ik ben tegen fysiek geweld of mishandeling.

Als ik echter uitgedaagd word dan ga ik niet als een schoothondje vragen of men zich anders wil gedragen. Ik kreeg vroeger een schop onder m'n kont, draai om mn oren als ik echt lastig of fout was. Ik ben daar niet slechter van geworden en dat schept meer duidelijkheid dan al die hedendaagse zachte zalverij.

Ik kan mij helemaal voorstellen hoe van der Poel zich voelde en ik zou zeker niet anders reageren dan van wat ik nu weet of gezien heb.

Maar ga vooral door met alles heel voorzichtig benaderen en poeslief zijn. Daar word de wereld beter van, kijk maar om je heen.

Bah wat een gehuil en aanstellers. Hoe zitten jullie op de fiets
+1
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

gede
Forum-lid
Berichten: 1037
Lid geworden op: 21 mar 2010 01:38

gede 27 sep 2022 09:59

hopjes schreef: 27 sep 2022 09:51 Ik verbaas me echt enorm hoe anders ik blijkbaar ben dan sommige andere reageerders hier.

Ik ben tegen fysiek geweld of mishandeling.

Als ik echter uitgedaagd word dan ga ik niet als een schoothondje vragen of men zich anders wil gedragen. Ik kreeg vroeger een schop onder m'n kont, draai om mn oren als ik echt lastig of fout was. Ik ben daar niet slechter van geworden en dat schept meer duidelijkheid dan al die hedendaagse zachte zalverij.

Ik kan mij helemaal voorstellen hoe van der Poel zich voelde en ik zou zeker niet anders reageren dan van wat ik nu weet of gezien heb.

Maar ga vooral door met alles heel voorzichtig benaderen en poeslief zijn. Daar word de wereld beter van, kijk maar om je heen.

Bah wat een gehuil en aanstellers. Hoe zitten jullie op de fiets
Gehuil? Een schop onder je kont is 20ste eeuw. Jij mag dat gehuil vinden, maar ik doe dat niet en ik vind dat niet nodig om kinderen aan te pakken, zeker niet als het de jouwe niet zijn...

Ik voed mijn dochter op zonder fysieke inmenging en ik weet zeker dat ze ons respecteert. Ik heb mijn ouders ook altijd gerespecteerd zonder dat dat nodig was. Dat het met sommige jongeren uit de hand loopt, heeft daar allemaal niets mee te maken. Integendeel, het is bekend dat vele criminelen, groot of klein, vaak ook thuis met fysieke agressie zijn geconfronteerd...

Dus: Wegwezen jullie met dat gedoe dat je een betere opvoeding krijgt als je een tik uitdeelt.

En wat dat op de fiets zitten betreft: Je mag het altijd komen opnemen tegen mij.

1094
Forum-lid
Berichten: 1598
Lid geworden op: 07 feb 2015 16:59

1094 27 sep 2022 10:01

hopjes schreef: 27 sep 2022 09:51 Ik verbaas me echt enorm hoe anders ik blijkbaar ben dan sommige andere reageerders hier.

Ik ben tegen fysiek geweld of mishandeling.

Als ik echter uitgedaagd word dan ga ik niet als een schoothondje vragen of men zich anders wil gedragen. Ik kreeg vroeger een schop onder m'n kont, draai om mn oren als ik echt lastig of fout was. Ik ben daar niet slechter van geworden en dat schept meer duidelijkheid dan al die hedendaagse zachte zalverij.

Ik kan mij helemaal voorstellen hoe van der Poel zich voelde en ik zou zeker niet anders reageren dan van wat ik nu weet of gezien heb.

Maar ga vooral door met alles heel voorzichtig benaderen en poeslief zijn. Daar word de wereld beter van, kijk maar om je heen.

Bah wat een gehuil en aanstellers. Hoe zitten jullie op de fiets
Ik
Ik
Ik
Ik

gede
Forum-lid
Berichten: 1037
Lid geworden op: 21 mar 2010 01:38

gede 27 sep 2022 10:01

fiedoo schreef: 27 sep 2022 09:53
Waar haal jij je info eigenlijk en hoe weet je dat die juist is? Moeten ze geen straf opgelegd krijgen door justitie kan ik goed begrijpen maar een dikke schadevergoeding betalen is wel aan de orde. Ze moeten maar de gevolgen dragen van hun wangedrag . Ik vraag mij af hoe de ouders er op gereageerd hebben.
Dit had gewoon in der minne moeten opgelost worden.
En wie begrip heeft voor de kinderen die zonder reden iemands belangrijkste dag van het jaar verkloten moet zeker begrip hebben voor mathieu zijn reactie die zijn belangrijkste dag van het jaar, een hoop geld en onnoemelijk veel opoffering verkloot ziet door 2 pubers. Ik veronderstel dat hij hen toch al eerder zal om stilte gevraagd hebben?
Een dikke schadevergoeding?? Als Mathieu niet volwassener kan omgaan met belletje-trek, is hij degene met een probleem hoor.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16065
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 27 sep 2022 10:03

gede schreef: 27 sep 2022 09:41
Ernie C. schreef: 27 sep 2022 09:36
gede schreef: 27 sep 2022 09:16

Ik heb enkel het stuk gekopieerd waar zijn vermeende acties werden beschreven. Ik vind het enorm storend wanneer teksten hier kilometers lang worden.

Wat hield ik trouwens voor onmogelijk??

"Sorry hoor, maar op welke planeet leeft u?

1) Een boete aannemen is niet hetzelfde als bekennen. Overigens, het is al lang in de media bekend dat zijn advocaat in beroep gaat."
Nu haalt u dus 2 zaken door elkaar...

Hier werd geconcludeerd: Als hij een boete betaalt, betekent dit dat hij automatisch schuldig pleit. Dat heb ik juridische onzin genoemd...

In het artikel staat dat hij wel degelijk schuldig heeft gepleit. Ik heb NIET gezegd dat dat onmogelijk zou zijn, ik heb enkel gezegd dat het één niet het ander betekent. Wel even het hoofd erbij houden...

Overigens is het artikel op dat vlak 99 % zeker fout. Ik heb gisteren een interview gezien met de advocaat van MvdP na de uitspraak. Die gaf onmiddellijk aan in beroep te gaan tegen de beslissing en ontkende fysiek geweld. Dus, ik geloof er niets van dat hij 'pleaded guilty'. Het lijkt me meer steek te houden dat ze 'unguilty' hadden willen schrijven... Zou ook beter passen in de zinsconstructie met 'but'.
Nee, het was alleen mogelijk om de zaak naar maandag te verplaatsen door schuld te bekennen en de 1500€ boete te slikken. Dat is voor het gemak gedaan en nu wil de advocaat de schuld aanvechten met het argument dat deze keuze onvermijdelijk was vanwege het werk van vd Poel en de kosten die een langer verblijf met zich meebrengen. Op zich is dat ook wel een sterk punt.
Campagnolo Ultra Dork

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5650
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 27 sep 2022 10:05

gede schreef: 27 sep 2022 09:59
hopjes schreef: 27 sep 2022 09:51 Ik verbaas me echt enorm hoe anders ik blijkbaar ben dan sommige andere reageerders hier.

Ik ben tegen fysiek geweld of mishandeling.

Als ik echter uitgedaagd word dan ga ik niet als een schoothondje vragen of men zich anders wil gedragen. Ik kreeg vroeger een schop onder m'n kont, draai om mn oren als ik echt lastig of fout was. Ik ben daar niet slechter van geworden en dat schept meer duidelijkheid dan al die hedendaagse zachte zalverij.

Ik kan mij helemaal voorstellen hoe van der Poel zich voelde en ik zou zeker niet anders reageren dan van wat ik nu weet of gezien heb.

Maar ga vooral door met alles heel voorzichtig benaderen en poeslief zijn. Daar word de wereld beter van, kijk maar om je heen.

Bah wat een gehuil en aanstellers. Hoe zitten jullie op de fiets
Gehuil? Een schop onder je kont is 20ste eeuw. Jij mag dat gehuil vinden, maar ik doe dat niet en ik vind dat niet nodig om kinderen aan te pakken, zeker niet als het de jouwe niet zijn...

Ik voed mijn dochter op zonder fysieke inmenging en ik weet zeker dat ze ons respecteert. Ik heb mijn ouders ook altijd gerespecteerd zonder dat dat nodig was. Dat het met sommige jongeren uit de hand loopt, heeft daar allemaal niets mee te maken. Integendeel, het is bekend dat vele criminelen, groot of klein, vaak ook thuis met fysieke agressie zijn geconfronteerd...

Dus: Wegwezen jullie met dat gedoe dat je een betere opvoeding krijgt als je een tik uitdeelt.

En wat dat op de fiets zitten betreft: Je mag het altijd komen opnemen tegen mij.
Euh en wat is de link van misdaad en zonder tikken gekregen te hebben in iemands jeugd?
Of die ouders nu tikken of niet uitgedeeld hebben aan hun tieners (zijn eigenlijk al geen kinderen meer) doet er hier niet toe, wel dat ze hun tieners blijkbaar zelfs niet terechtwijzen. Dat noem ik ook geen opvoeding.
Laatst gewijzigd door fiedoo op 27 sep 2022 10:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Plaats reactie