Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Mathieu van der Poel

bartdr
Forum-lid
Berichten: 1334
Lid geworden op: 18 jun 2019 13:29

bartdr 27 sep 2022 16:21

Dat is toch al een lang geweten feit? Kinderen die fysieke agressie in hun opvoeding hebben meegemaakt, leren vaak dat fysiek geweld een mogelijke oplossing is (kort door de bocht verwoord).

Fietsgenieter
Forum-lid
Berichten: 333
Lid geworden op: 12 jul 2017 10:26

Fietsgenieter 27 sep 2022 16:30

Toch blijft het een treurig incident. Naar mijn bescheiden mening is wel duidelijk dat hij al een tijdje niet goed in zijn vel zit. De ploeg en hij hebben elkaar veel gebracht. Maar alleen op talent lijkt zijn ontwikkeling wat te stagneren. Dit lijkt een duidelijk moment om het over een andere boeg te gooien. Dan denk je eerst: een andere ploeg. Kijk wat Jumbo en Van Aert samen hebben bereikt. Maar welke ploeg dan? De ene heeft Van Aert en Laporte. De ander Evenepoel en Alaphilippe. Weer een andere Pitcock of Pogacar. En zouden de ploegen die overblijven hem echt beter maken? Het lijkt een moeilijke situatie. Ik hoop dat hij snel weer die fantastische staaltjes kan laten zien waar we zo enorm van hebben genoten.

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5650
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 27 sep 2022 16:32

We mogen hier niet alles dooreen smijten, van kinderen mishandelen tot eens een zeldzame corrigerende tik waar praten of dreigen niet meer helpt. Want ik krijg de indruk dat we hier meer en meer naast elkaar praten.
@ Gede: Wat die pestkop betreft , hoeveel keer moest ik dan nog met de ouders gaan praten? Wat als het dan nog niet helpt? Wat als er ondertussen een pijpje met naald in haar ook terecht kwam? Geef nu eens duidelijk aan hoe ik het kon oplossen op een vreedzame manier?
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

gede
Forum-lid
Berichten: 1037
Lid geworden op: 21 mar 2010 01:38

gede 27 sep 2022 16:36

fiedoo schreef: 27 sep 2022 16:32 We mogen hier niet alles dooreen smijten, van kinderen mishandelen tot eens een zeldzame corrigerende tik waar praten of dreigen niet meer helpt. Want ik krijg de indruk dat we hier meer en meer naast elkaar praten.
@ Gede: Wat die pestkop betreft , hoeveel keer moest ik dan nog met de ouders gaan praten? Wat als het dan nog niet helpt? Wat als er ondertussen een pijpje met naald in haar ook terecht kwam? Geef nu eens duidelijk aan hoe ik het kon oplossen op een vreedzame manier?
We smijten niet alles door elkaar. Ik vind ook een corrigerende tik er over, het is nergens voor nodig en ik hecht er 0 % geloof aan dat dit ervoor zorgt dat kinderen beter op het rechte pad blijven, in tegendeel zelfs. Fysieke handelingen zijn een teken van intellectuele zwakte, daar blijf ik bij.

Ik herhaal: Je praat eerst nog eens met de ouders. Als jij echt vreest voor haar veiligheid, is het hoog tijd om de politie er bij te halen. Ik zeg ook nog eens: Ik zou zo'n kind nooit een tik geven, wat jij, lees ik tussen de lijnen, ogenschijnlijk wel hebt gedaan.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16065
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 27 sep 2022 16:39

Om te beginnen aanklagen voor miljoenen want dit heeft veel meer impact op een mensenleven dan wat Mathieu is overkomen ;) .

Ook vind ik het hier begrijpelijker dat je het geduld verliest.

Officieel zal het via de politie moeten en als die niks doen, dan rest inderdaad niks anders maar dan valt het onder noodweer.
Dat was bij Mathieu nog lang niet het geval
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16065
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 27 sep 2022 16:41

Fietsgenieter schreef: 27 sep 2022 16:30 Toch blijft het een treurig incident. Naar mijn bescheiden mening is wel duidelijk dat hij al een tijdje niet goed in zijn vel zit. De ploeg en hij hebben elkaar veel gebracht. Maar alleen op talent lijkt zijn ontwikkeling wat te stagneren. Dit lijkt een duidelijk moment om het over een andere boeg te gooien. Dan denk je eerst: een andere ploeg. Kijk wat Jumbo en Van Aert samen hebben bereikt. Maar welke ploeg dan? De ene heeft Van Aert en Laporte. De ander Evenepoel en Alaphilippe. Weer een andere Pitcock of Pogacar. En zouden de ploegen die overblijven hem echt beter maken? Het lijkt een moeilijke situatie. Ik hoop dat hij snel weer die fantastische staaltjes kan laten zien waar we zo enorm van hebben genoten.
Je moet hem ook maar kunnen betalen. Bahrein of Israël zou wat dat betreft kunnen en Movistar vanwege Canyon.
Verder zie ik weinig opties.
Of dat één van die ploegen een verbetering is, dat lijkt mij niet echt.
Campagnolo Ultra Dork

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5650
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 27 sep 2022 16:54

Ernie C. schreef: 27 sep 2022 16:41
Fietsgenieter schreef: 27 sep 2022 16:30 Toch blijft het een treurig incident. Naar mijn bescheiden mening is wel duidelijk dat hij al een tijdje niet goed in zijn vel zit. De ploeg en hij hebben elkaar veel gebracht. Maar alleen op talent lijkt zijn ontwikkeling wat te stagneren. Dit lijkt een duidelijk moment om het over een andere boeg te gooien. Dan denk je eerst: een andere ploeg. Kijk wat Jumbo en Van Aert samen hebben bereikt. Maar welke ploeg dan? De ene heeft Van Aert en Laporte. De ander Evenepoel en Alaphilippe. Weer een andere Pitcock of Pogacar. En zouden de ploegen die overblijven hem echt beter maken? Het lijkt een moeilijke situatie. Ik hoop dat hij snel weer die fantastische staaltjes kan laten zien waar we zo enorm van hebben genoten.
Je moet hem ook maar kunnen betalen. Bahrein of Israël zou wat dat betreft kunnen en Movistar vanwege Canyon.
Verder zie ik weinig opties.
Of dat één van die ploegen een verbetering is, dat lijkt mij niet echt.
Eigenlijk zou QS hem moeten liggen maar die hun geld zal wel ergens anders naartoe gaan.
@Gede: dus moet ik uit principes tegen een tik mijn kind laten mishandelen en er het risico bijnemen dat ze een oog verliest als het serieus misloopt? Denk dan vlug maar iets anders. Tot slot: ik ben 30 jaar later heel goed bevriend met de pestkop zijn ouders en min of meer met hem ook.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

ottorongo
Forum-lid
Berichten: 2514
Lid geworden op: 27 aug 2011 00:58
Locatie: België

ottorongo 27 sep 2022 16:56

Het zal wel weer als tegenwind worden beschouwd maar ik kan me best inleven in VDP zijn situatie.Morgen de belangrijkste wedstrijd van het jaar, je bent mede favoriet, je wil goed uitgerust aan de start staan dan wordt je gestoord in dit alles, uiteindelijk is je geduld op en springt gefrustreerd en vol adrenaline uit je bed om aan deze situatie een einde te maken, gevolg controle over jezelf is sterk gedaald en dan gebeurd er mogelijk zoiets. Ik kan er mee leven dat die etters even een les is geleerd. Al kan ik het gevoel van een voorop gezet plan moeilijk verdringen.

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4467
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 27 sep 2022 17:05

De dames komen uit een ander gedeelte van Australie en waren op vakantie in Sydney. Op een van de video's is te zien dat de meiden bij Van der Poel aankloppen, waarna de Nederlander direct zijn deur opendoet en er in zijn boxershort achteraan gaat. De beelden zijn wat onduidelijk, maar er is te zien dat hij over een bed springt en duidelijk niet gediend is van een paar kloppende tienermeiden aan zijn deur. Daarna stopt de video abrupt.

Er zouden 3 video's zijn en op andere beelden is te zien dat Van der Poel een woordenwisseling heeft met de drie meiden. Zo zegt hij tegen de meisjes dat het voor hen een spelletje is, maar dat hij de volgende dag een belangijke wedstrijd voor de boeg heeft. Ook zegt hij tegen de ouders dat het niet de eerste keer is dat de meisjes hebben aangeklopt. Die middag en avond schijnen ze dat ook al te hebben gedaan. Hij krijgt vooral veel scheldwoorden als weerwoord en het verwijt dat hij een klap heeft uitgedeeld.

Van der Poel vertelt de ouders dat hij niemand heeft aangeraakt, waarop een vrouwenstem reageert met: 'Houd je kop, het staat op camera'. Van der Poel reageert door te zeggen dat ze dat dan maar moeten laten zien, de vrouw gaat daar weer op in door te zeggen dat die niet in haar kamer mag komen. De Nederlander stelt vervolgens dat ze niet drie uur lang op zijn kamer mogen kloppen, waarna de vrouw aangeeft dat hij hen bedreigd heeft en dat de politie onderweg is.

https://www.vkmag.com/magazine/beelden- ... -australie

Klein_Verzet
Forum-lid
Berichten: 759
Lid geworden op: 20 okt 2018 10:53

Klein_Verzet 27 sep 2022 17:17

Het geweld is in Nederland sinds de jaren 50/60 met minstens een factor 5 toegenomen. Let wel, men leefde in die tijd nog onder de knoet van de kerk. In de Bijbel staat letterlijk: "Wie van zijn kinderen houdt, spaart de roede niet." O ja, wielrennen deed men toen voor zijn land, niet voor het geld. Dat kwam later, en daarmee de ellende: kijk maar naar "No country for old men."

https://kennisopenbaarbestuur.nl/media/ ... leving.pdf

gede
Forum-lid
Berichten: 1037
Lid geworden op: 21 mar 2010 01:38

gede 27 sep 2022 17:17

fiedoo schreef: 27 sep 2022 16:54
Eigenlijk zou QS hem moeten liggen maar die hun geld zal wel ergens anders naartoe gaan.
@Gede: dus moet ik uit principes tegen een tik mijn kind laten mishandelen en er het risico bijnemen dat ze een oog verliest als het serieus misloopt? Denk dan vlug maar iets anders. Tot slot: ik ben 30 jaar later heel goed bevriend met de pestkop zijn ouders en min of meer met hem ook.
Ik weet niet waarom men altijd zo graag verdraait wat ik hier zeg: Ik heb toch nergens geschreven dat u uw kind moet laten 'mishandelen'?? Ik heb geschreven dat u via ouders en/of politie moet ingrijpen en dat ik fysiek geweld enkel toelaatbaar vind in noodsituaties, dat geldt dus ook voor uw dochter... Natuurlijk grijp ik ook in als iemand een oog dreigt te verliezen.

Buiten noodsituaties vind ik een corrigerende tik niet toelaatbaar en daar blijf ik bij. Ook door het bij 'vreemden' te doen kan u heel erg in de problemen komen. Het VDP-verhaal bewijst dat ten overvloede.

gede
Forum-lid
Berichten: 1037
Lid geworden op: 21 mar 2010 01:38

gede 27 sep 2022 17:20

ottorongo schreef: 27 sep 2022 16:56 Het zal wel weer als tegenwind worden beschouwd maar ik kan me best inleven in VDP zijn situatie.Morgen de belangrijkste wedstrijd van het jaar, je bent mede favoriet, je wil goed uitgerust aan de start staan dan wordt je gestoord in dit alles, uiteindelijk is je geduld op en springt gefrustreerd en vol adrenaline uit je bed om aan deze situatie een einde te maken, gevolg controle over jezelf is sterk gedaald en dan gebeurd er mogelijk zoiets. Ik kan er mee leven dat die etters even een les is geleerd. Al kan ik het gevoel van een voorop gezet plan moeilijk verdringen.
Het idee dat een andere renner zo wansmakelijk laf zou zijn om zoiets te gaan organiseren, maakt me eigenlijk misselijk. Ik geloof daar werkelijk geen snars van. Alsof topsporters zich daar mee bezig gaan houden...

En iemand die z'n emoties onder controle heeft, pakt nooit een meisje van 13-14 vast, ook niet voor een WK. Ook daar blijf ik bij.

Plaats reactie