Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Mathieu van der Poel

barverme
Forum-lid
Berichten: 377
Lid geworden op: 25 jun 2019 10:34

barverme 26 sep 2022 09:22

Wie zegt dat VdP die meisjes daadwerkelijk heeft aangeraakt? Voor zover ik weet, heeft hij verklaard dat hij op een niet zo vriendelijke manier die meisjes heeft aangemaand om te stoppen met hun gedrag. Die duw en schrammen is wat die meisjes hebben verklaard in het politiebureau. Misschien waren die meiden zelf wel agressief tegenover VdP? Niemand hier op dit forum weet wat er precies gebeurd is, en toch lees ik hier al dingen als "van kinderen blijf je af".

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16063
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 26 sep 2022 09:30

Als je 1500€ boete moet betalen voor een beetje "aanmanen", is er iets goed mis in dat land.

Het kan natuurlijk zijn dat hij ervoor kiest zich niet te verdedigen omdat hij geen zin heeft in gedoe maar dan kun je je niet neer op je onschuld beroepen.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6058
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 26 sep 2022 09:50

De eerste verklaring van de politie ging om een verbaal incident waar om 22.40u melding van werd gemaakt. Met letsel tot gevolg.

Ik vermoed dat Mathieu heel hard "BOE" geroepen heeft, de tieners geschrokken gestruikeld zijn en zich bezeerd hebben.

Anders kan ik het verbale niet met de fysieke schade rijmen.
Anyhoe, zijn WK is naar al naar de faantjes, hij mag nu weer reizen, hij heeft een boete op zak.., als ik Mathieu zou zijn zou ik lekker naar huis gaan en het voorval achter me laten. Ookal ben je het er van binnen totaal niet mee eens, begrijpelijk, is het de moeite van de energie waard er verder over door te gaan?
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4328
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 26 sep 2022 09:51

En dus, je ligt door omstandigheden op de kamer met je vrouw, op een toeristische verdieping van het hotel. Dan wordt je wakker gehouden door jeugd, wat op die locaties kan gebeuren.
Het is volledig MvdP aan te rekenen dat hij niet zijn vrouw dit heeft laten oplossen. Anders alsnog, ga je eerst eens rustig in gesprek met de jeugd. Gaan ze daarna nog door, dan schakel je begeleiding of bewaking in. Dit soort gedrag ga je niet zelf oplossen, zeker niet in het buitenland.

el_loco
Forum-lid
Berichten: 952
Lid geworden op: 29 apr 2009 10:50

el_loco 26 sep 2022 09:52

Hij gaat in beroep, dus voelt zich duidelijk niet schuldig. Woord tegen woord, lastig verhaal. Positief dat hij in ieder geval op het vliegtuig richting huis gaat. Hopen dat er nog wat moois in het vat zit voor de staart van het seizoen...

EvertVdB
Forum-lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 27 sep 2013 15:43

EvertVdB 26 sep 2022 09:54

53x11 schreef: 26 sep 2022 09:18
EvertVdB schreef: 26 sep 2022 08:30 Ik wil het hier nog wel eens zien, als iemand zijn dochter/zoon door het toedoen van een ander gekwetst is. Van kinderen blijf je af, wat ze ook gedaan hebben.
Nou, ik zou me kapot schamen als ouder.
Dat hoort bij de opvoeding en het proces van kind richting volwassen worden. Dan maak je fouten, dan doe je dingen die niet horen. Is dat altijd rechtvaardig? Nee.

Iemand die 27 is moet gewoon beter weten, ongeacht wat die kinderen gedaan hebben.

barverme
Forum-lid
Berichten: 377
Lid geworden op: 25 jun 2019 10:34

barverme 26 sep 2022 10:02

Ik denk dat VdP nu zelf ook wel beseft dat hij dit anders had moeten aanpakken. Maar ik weet één ding: als ik hetzelfde zou meemaken, zou de kans ook heel groot geweest zijn dat ik mijn deur zou opengegooid hebben en die meiden een uitbrander gegeven zou hebben. Achteraf is het altijd gemakkelijk praten.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8293
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 26 sep 2022 10:13

Van een uitbrander krijg je geen schaafplekken. Ik denk dat ze het ter plaatse beter kunnen beoordelen.
Het hoeft ook niet direct met een uitbrander, je kunt ook beginnen met vertellen dat je wilt dat ze verdwijnen omdat jij wilt slapen. Al vind ik het belachelijk dat op dat tijdstip jongeren op een hotel gang herrie maken

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5650
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 26 sep 2022 10:16

We weten niet wat er juist gebeurd is maar erg kan het allemaal niet geweest zijn.
Als ouder zou ik afgaande op wat we nu weten zeker niet de politie erbij gehaald hebben maar je weet natuurlijk niet wat die tieners hun ouders wijs gemaakt hebben.
In elk geval gaat mathieu in beroep en ik zou zelfs een ferme schadevergoeding eisen nadat de ouders het duidelijk hard willen spelen.
Wat het niet erbij halen van externen om de heibel op te lossen betreft. Ik denk dat mathieu dacht van dat even snel op te lossen door die tieners aan te spreken ipv nog een hele tijd wakker te moeten blijven door externe hulp in te roepen. Maar het is even anders gelopen.
De jeugd tegenwoordig ken natuurlijk goed hun rechten en weinig hun plichten en wentelen zich achteraf graag in de slachtofferrol.
Ik zou indertijd nogal er een flinke bolwassing bovenop gekregen hebben. En terecht!
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16063
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 26 sep 2022 10:18

EvertVdB schreef: 26 sep 2022 09:54
53x11 schreef: 26 sep 2022 09:18
EvertVdB schreef: 26 sep 2022 08:30 Ik wil het hier nog wel eens zien, als iemand zijn dochter/zoon door het toedoen van een ander gekwetst is. Van kinderen blijf je af, wat ze ook gedaan hebben.
Nou, ik zou me kapot schamen als ouder.
Dat hoort bij de opvoeding en het proces van kind richting volwassen worden. Dan maak je fouten, dan doe je dingen die niet horen. Is dat altijd rechtvaardig? Nee.

Iemand die 27 is moet gewoon beter weten, ongeacht wat die kinderen gedaan hebben.
+1 Af en toe schaam je je voor je pubers, zeker als ze het internationale nieuws halen met hun kattekwaad. Troost je met de gedachte dat het gevoel wederzijds is.

De frustratie van Mathieu is ook wel begrijpelijk hoor. Hij heeft al een geschiedenis met verklootte internationale toernooien en dan kom je in Australië aan met een verkoudheid (had hij die ook opgelopen als hij een week eerder was afgereisd?
Dat zal al voor de nodige twijfels zorgen en als je dan ook nog eens wordt wakker gehouden door een paar irritante blagen, kun je het geduld weleens verliezen. Ook hij is maar een mens.
Campagnolo Ultra Dork

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5650
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 26 sep 2022 10:20

Jans schreef: 26 sep 2022 10:13 Van een uitbrander krijg je geen schaafplekken. Ik denk dat ze het ter plaatse beter kunnen beoordelen.
Het hoeft ook niet direct met een uitbrander, je kunt ook beginnen met vertellen dat je wilt dat ze verdwijnen omdat jij wilt slapen. Al vind ik het belachelijk dat op dat tijdstip jongeren op een hotel gang herrie maken
Heb jij die "schaafplekken" gezien? Als ze er al waren, wanneer en hoe zijn die er gekomen? Wat hebben zij zelf gedaan? Goede wil zal er niet geweest zijn van de tieners als dat zo uit de hand gelopen is. Ik veronderstel toch dat mathieu niet onmiddellijk op die meisjes gevlogen is (het is remco niet :roll: ).
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5650
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 26 sep 2022 10:24

Ernie C. schreef: 26 sep 2022 10:18
EvertVdB schreef: 26 sep 2022 09:54
53x11 schreef: 26 sep 2022 09:18
Nou, ik zou me kapot schamen als ouder.
Dat hoort bij de opvoeding en het proces van kind richting volwassen worden. Dan maak je fouten, dan doe je dingen die niet horen. Is dat altijd rechtvaardig? Nee.

Iemand die 27 is moet gewoon beter weten, ongeacht wat die kinderen gedaan hebben.
+1 Af en toe schaam je je voor je pubers, zeker als ze het internationale nieuws halen met hun kattekwaad. Troost je met de gedachte dat het gevoel wederzijds is.

De frustratie van Mathieu is ook wel begrijpelijk hoor. Hij heeft al een geschiedenis met verklootte internationale toernooien en dan kom je in Australië aan met een verkoudheid (had hij die ook opgelopen als hij een week eerder was afgereisd?
Dat zal al voor de nodige twijfels zorgen en als je dan ook nog eens wordt wakker gehouden door een paar irritante blagen, kun je het geduld weleens verliezen. Ook hij is maar een mens.
Dat van die verkoudheid, het zoeken van een andere kamer omwille ervan en dan juist bij zijn vriendin kunnen gaan slapen die toevallig in hetzelfde hotel logeert? I k geloof echt niet in sprookjes, ik denk dat er daar "iets" anders mag van gedacht worden.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Plaats reactie