Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Mathieu van der Poel

gede
Forum-lid
Berichten: 1037
Lid geworden op: 21 mar 2010 01:38

gede 27 sep 2022 17:22

Klein_Verzet schreef: 27 sep 2022 17:17 Het geweld is in Nederland sinds de jaren 50/60 met minstens een factor 5 toegenomen. Let wel, men leefde in die tijd nog onder de knoet van de kerk. In de Bijbel staat letterlijk: "Wie van zijn kinderen houdt, spaart de roede niet." O ja, wielrennen deed men toen voor zijn land, niet voor het geld. Dat kwam later, en daarmee de ellende: kijk maar naar "No country for old men."

https://kennisopenbaarbestuur.nl/media/ ... leving.pdf
Volgens de bijbel is slavernij ook geoorloofd. Gaan we echt zo ver van het padje afgaan dat we de bijbel als moreel kompas gaan gebruiken?? Ik dacht dat we na de kruistochten door hadden dat dat niet zo'n strak plan is...

Verder mag geweld toegenomen zijn, dat is verder GEEN ENKEL bewijs voor de oorzaak daarvan.

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5650
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 27 sep 2022 17:22

mao schreef: 27 sep 2022 17:05 De dames komen uit een ander gedeelte van Australie en waren op vakantie in Sydney. Op een van de video's is te zien dat de meiden bij Van der Poel aankloppen, waarna de Nederlander direct zijn deur opendoet en er in zijn boxershort achteraan gaat. De beelden zijn wat onduidelijk, maar er is te zien dat hij over een bed springt en duidelijk niet gediend is van een paar kloppende tienermeiden aan zijn deur. Daarna stopt de video abrupt.

Er zouden 3 video's zijn en op andere beelden is te zien dat Van der Poel een woordenwisseling heeft met de drie meiden. Zo zegt hij tegen de meisjes dat het voor hen een spelletje is, maar dat hij de volgende dag een belangijke wedstrijd voor de boeg heeft. Ook zegt hij tegen de ouders dat het niet de eerste keer is dat de meisjes hebben aangeklopt. Die middag en avond schijnen ze dat ook al te hebben gedaan. Hij krijgt vooral veel scheldwoorden als weerwoord en het verwijt dat hij een klap heeft uitgedeeld.

Van der Poel vertelt de ouders dat hij niemand heeft aangeraakt, waarop een vrouwenstem reageert met: 'Houd je kop, het staat op camera'. Van der Poel reageert door te zeggen dat ze dat dan maar moeten laten zien, de vrouw gaat daar weer op in door te zeggen dat die niet in haar kamer mag komen. De Nederlander stelt vervolgens dat ze niet drie uur lang op zijn kamer mogen kloppen, waarna de vrouw aangeeft dat hij hen bedreigd heeft en dat de politie onderweg is.

https://www.vkmag.com/magazine/beelden- ... -australie
tja, als sommigen heel die history normaal vinden en dan nog de schuld op mathieu schuiven.....alles begint bij de tieners ( geen kinderen meer die niet goed weten wat mag en niet) en verder bij de ouders die blijkbaar toch deels aanwezig waren en hun kinderen blijkbaar alles toelaten.
Anderzijds heb je de indruk dat mathieu dit toch eerder kon opgelost laten hebben door zijn entourage als er 's middags al wat pesterijen waren. Je zou denken dat over het verblijf bij zijn lief niet alles verteld wordt door de bond en mathieu.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

gede
Forum-lid
Berichten: 1037
Lid geworden op: 21 mar 2010 01:38

gede 27 sep 2022 17:30

fiedoo schreef: 27 sep 2022 17:22
tja, als sommigen heel die history normaal vinden en dan nog de schuld op mathieu schuiven.....alles begint bij de tieners ( geen kinderen meer die niet goed weten wat mag en niet) en verder bij de ouders die blijkbaar toch deels aanwezig waren en hun kinderen blijkbaar alles toelaten.
Anderzijds heb je de indruk dat mathieu dit toch eerder kon opgelost laten hebben door zijn entourage als er 's middags al wat pesterijen waren. Je zou denken dat over het verblijf bij zijn lief niet alles verteld wordt door de bond en mathieu.
Dit is vermoeiend, omdat u écht niet wil begrijpen wat er staat. Wie heeft nu ergens geschreven dat we 'die history' normaal vinden ??? En wat weet jij er nou van of die ouders 'alles toelaten' ? Helemaal niets!!

De kinderen deden belletje-trek, dat is irritant en dat willen we niet, maar MVDP heeft er fout op gereageerd en dat beseft hij nu ook wel. Wat is er nu zo onbegrijpelijk aan die zin dat we er al 3434 berichten discussies over voeren en dat we verzeilen in een situatie die we gaan vergelijken met een kind dat haar oog dreigt te verliezen... Waarom altijd weer in extreme situaties gaan vervallen?

arnold
Forum-lid
Berichten: 289
Lid geworden op: 01 mar 2014 15:30
Locatie: Haarlem

arnold 27 sep 2022 17:31

NuitKor schreef: 27 sep 2022 09:10
uninvitedguest schreef: 27 sep 2022 09:06
arnold schreef: 27 sep 2022 05:54
Ook bij je eigen kinderen gebruik je geen fysiek geweld. Ik heb mijn inmiddels volwassen kinderen nog nooit met een vinger aangeraakt, wat ze ook uit hadden uit gespookt. Ik ben zelf ook nooit door mijn ouders met een vinger aangeraakt.
Nou, weet niet hoe oud je bent, maar ik ben bijna 60. Heb van mijn ouders wel eens een draai om mijn oren gehad en ook wel eens een schop onder mijn kont. Was in die tijd waar ik opgroeide niet ongewoon. Sterker nog, wanneer door een buurtouder iets geconstateerd werd wat niet door de beugel kon, en ouders waren er niet, dan kregen we als buurtkinderen wel eens een draai om de oren van de buurtouder.En dat was gewoon in een stad in NL.
Meestal begreep ik het dan ook nog wel.
Moet zeggen dat ik zelf vind dat ik er nooit slechter van geworden ben en heb er ook geen trauma aan over gehouden.

Als ik dan nu zie hoe de prinsjes en prinsesjes reageren wanneer ze ook maar denken dat hen een strobreed in de weg gelegd word of wanneer het niet exact zo gaat als dat ze wensen, en wat voor een ongelofelijke muil ze dan maar denken open te moeten scheuren, dan blijf ik van mening dat die draai om de oren zo slecht nog niet was.

Let wel, daarmee bedoel ik niet dat je je (eigen) kinderen maar af moet ranselen, daar zit wel enige nuance in.
Als mijn kinderen volwassen zijn kan je zelf ongeveer wel bedenken in welke leeftijdscategorie ik val ongeveer. Jij jouw mening ik de mijne. ik vind het slaan, of een corrigerende tik geven zoals men dat zo mooi noemt om maar te verbloemen dat het gewoon ordinair slaan is, van je eigen kinderen totaal onnodig. Bovendien is een corrigerende tik gebaseerd op fysieke overmacht. Geen ouder die zijn 18 jarige kind een corrigerende tik geeft
Laat staan het corrigeren van andermans kinderen. Dat zou ik nooit accepteren, dan kreeg die buurman van mij een pak slaag
+1
Laatst gewijzigd door arnold op 27 sep 2022 17:34, 1 keer totaal gewijzigd.
CaadX Ultegra
Super Six Evo Hi Mod Disc Ultegra DI2

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5650
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 27 sep 2022 17:33

gede schreef: 27 sep 2022 17:20
ottorongo schreef: 27 sep 2022 16:56 Het zal wel weer als tegenwind worden beschouwd maar ik kan me best inleven in VDP zijn situatie.Morgen de belangrijkste wedstrijd van het jaar, je bent mede favoriet, je wil goed uitgerust aan de start staan dan wordt je gestoord in dit alles, uiteindelijk is je geduld op en springt gefrustreerd en vol adrenaline uit je bed om aan deze situatie een einde te maken, gevolg controle over jezelf is sterk gedaald en dan gebeurd er mogelijk zoiets. Ik kan er mee leven dat die etters even een les is geleerd. Al kan ik het gevoel van een voorop gezet plan moeilijk verdringen.
Het idee dat een andere renner zo wansmakelijk laf zou zijn om zoiets te gaan organiseren, maakt me eigenlijk misselijk. Ik geloof daar werkelijk geen snars van. Alsof topsporters zich daar mee bezig gaan houden...

En iemand die z'n emoties onder controle heeft, pakt nooit een meisje van 13-14 vast, ook niet voor een WK. Ook daar blijf ik bij.
Waar hebt u gezien dat hij een meisje vast genomen heeft? Moet iedereen altijd en overal zijn emoties onder controle kunnen houden? We zijn ook geen robotten hé. Die pubers zijn pesters en pesten vind ik minstens 10X zo erg als eens uit je krammen schieten. Al eens gedacht wat voor gevolgen dit kan hebben op de geestelijke gezondheid en misschien voor het vervolg de carriere van mathieu? Of is enkel de geestelijke gezondheid van die kinderen van belang die ocharme eens een boze twintiger tegen hen horen uitvliegen hebben maar wel bijdehands genoeg zijn om op voorhand hun filmcamera (GSM) klaar te houden?
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

gede
Forum-lid
Berichten: 1037
Lid geworden op: 21 mar 2010 01:38

gede 27 sep 2022 17:35

fiedoo schreef: 27 sep 2022 17:33
Waar hebt u gezien dat hij een meisje vast genomen heeft? Moet iedereen altijd en overal zijn emoties onder controle kunnen houden? We zijn ook geen robotten hé. Die pubers zijn pesters en pesten vind ik minstens 10X zo erg als eens uit je krammen schieten. Al eens gedacht wat voor gevolgen dit kan hebben op de geestelijke gezondheid en misschien voor het vervolg de carriere van mathieu? Of is enkel de geestelijke gezondheid van die kinderen van belang die ocharme eens een boze twintiger tegen hen horen uitvliegen hebben maar wel bijdehands genoeg zijn om op voorhand hun filmcamera (GSM) klaar te houden?
Misschien even de kranten lezen man, hij heeft dat intussen zelf toegegeven. Dus misschien stoppen om het zo éénzijdig voor hem op te nemen. Kinderen maakten een fout en verdienen 1 week zonder TV. MVDP maakt een fout door zo in te grijpen in plaats van de staff op te roepen. Hij is intussen voldoende onrechtstreeks gestraft. Einde verhaal!

PS: U hebt al wat leeftijd meen ik te mogen opmerken. Kinderen filmen vanaf 12 jaar tegenwoordig elke scheet.

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5650
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 27 sep 2022 17:38

arnold schreef: 27 sep 2022 17:31
NuitKor schreef: 27 sep 2022 09:10
uninvitedguest schreef: 27 sep 2022 09:06

Nou, weet niet hoe oud je bent, maar ik ben bijna 60. Heb van mijn ouders wel eens een draai om mijn oren gehad en ook wel eens een schop onder mijn kont. Was in die tijd waar ik opgroeide niet ongewoon. Sterker nog, wanneer door een buurtouder iets geconstateerd werd wat niet door de beugel kon, en ouders waren er niet, dan kregen we als buurtkinderen wel eens een draai om de oren van de buurtouder.En dat was gewoon in een stad in NL.
Meestal begreep ik het dan ook nog wel.
Moet zeggen dat ik zelf vind dat ik er nooit slechter van geworden ben en heb er ook geen trauma aan over gehouden.

Als ik dan nu zie hoe de prinsjes en prinsesjes reageren wanneer ze ook maar denken dat hen een strobreed in de weg gelegd word of wanneer het niet exact zo gaat als dat ze wensen, en wat voor een ongelofelijke muil ze dan maar denken open te moeten scheuren, dan blijf ik van mening dat die draai om de oren zo slecht nog niet was.

Let wel, daarmee bedoel ik niet dat je je (eigen) kinderen maar af moet ranselen, daar zit wel enige nuance in.
Als mijn kinderen volwassen zijn kan je zelf ongeveer wel bedenken in welke leeftijdscategorie ik val ongeveer. Jij jouw mening ik de mijne. ik vind het slaan, of een corrigerende tik geven zoals men dat zo mooi noemt om maar te verbloemen dat het gewoon ordinair slaan is, van je eigen kinderen totaal onnodig
+1
goed voor jou en voor je kinderen. Doe zo verder en laat iedereen naar eigen goeddunken zijn kinderen opvoeden tot zolang er geen sprake is van fysieke maar ook van geestelijke mishandeling. Ik heb eens zelden een mep gekregen van mijn vader , wel ik vond dat hij goed gehandeld heeft (die man moest toen nog 12u als bouwvakker werken) denken jullie nu echt dat die nog de tijd of goesting had om speeches te houden? Ik vind mijn opvoeding goed dus wat moet een ander zich gaan moeien met hoe het moest?
Ik heb de waarden eerlijkheid, trouw, respect e.d. meegekregen vind ik veel belangrijker dan al dat gedoe om een tikje. Ik vraag mij af wat ouders doen die echt niet in de hand te houden zijn met woorden en die op het slechte pad dreigen te raken, bedelen op de knieën om braaf te zijn?
Laatst gewijzigd door fiedoo op 27 sep 2022 17:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

gede
Forum-lid
Berichten: 1037
Lid geworden op: 21 mar 2010 01:38

gede 27 sep 2022 17:42

fiedoo schreef: 27 sep 2022 17:38
goed voor jou en voor je kinderen. Doe zo verder en laat iedereen naar eigen goeddunken zijn kinderen opvoeden tot zolang er geen sprake is van fysieke maar ook van geestelijke mishandeling. Ik heb eens zelden een mep gekregen van mijn vader , wel ik vond dat hij goed gehandeld heeft (die man moest toen nog 12u als bouwvakker werken) denken jullie nu echt dat die nog de tijd of goesting had om speeches te houden? Ik vind mijn opvoeding goed dus wat moet een ander zich gaan moeien met hoe het moest?
Mijn vader was landbouwer, werkte ZEKER meer dan 12 u per dag en dat 7 dagen op 7. Heeft me nooit geslagen. Daar gaat je argument. Ik heb mijn vader lief zoals mezelf. Hij kan op mij rekenen.

Ik, noch mijn broer of zus zijn ooit met politie in aanraking gekomen. Dus, kunnen we alstublieft dat jaren '60-paadje verlaten dat slaan een nodige zaak is om mensen op het pad te houden? Er zijn, als mature volwassene, voldoende straffen denkbaar die een kind ook ervaart als uiterst onaangenaam zonder dat je daarbij tot slaan moet over gaan.

arnold
Forum-lid
Berichten: 289
Lid geworden op: 01 mar 2014 15:30
Locatie: Haarlem

arnold 27 sep 2022 17:46

fiedoo schreef: 27 sep 2022 17:38
arnold schreef: 27 sep 2022 17:31
NuitKor schreef: 27 sep 2022 09:10 Als mijn kinderen volwassen zijn kan je zelf ongeveer wel bedenken in welke leeftijdscategorie ik val ongeveer. Jij jouw mening ik de mijne. ik vind het slaan, of een corrigerende tik geven zoals men dat zo mooi noemt om maar te verbloemen dat het gewoon ordinair slaan is, van je eigen kinderen totaal onnodig
+1
goed voor jou en voor je kinderen. Doe zo verder en laat iedereen naar eigen goeddunken zijn kinderen opvoeden tot zolang er geen sprake is van fysieke maar ook van geestelijke mishandeling. Ik heb eens zelden een mep gekregen van mijn vader , wel ik vond dat hij goed gehandeld heeft (die man moest toen nog 12u als bouwvakker werken) denken jullie nu echt dat die nog de tijd of goesting had om speeches te houden? Ik vind mijn opvoeding goed dus wat moet een ander zich gaan moeien met hoe het moest?
Ik schreef al, ik mijn mening en ander de zijne.
CaadX Ultegra
Super Six Evo Hi Mod Disc Ultegra DI2

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5650
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 27 sep 2022 17:50

gede schreef: 27 sep 2022 17:42
fiedoo schreef: 27 sep 2022 17:38
goed voor jou en voor je kinderen. Doe zo verder en laat iedereen naar eigen goeddunken zijn kinderen opvoeden tot zolang er geen sprake is van fysieke maar ook van geestelijke mishandeling. Ik heb eens zelden een mep gekregen van mijn vader , wel ik vond dat hij goed gehandeld heeft (die man moest toen nog 12u als bouwvakker werken) denken jullie nu echt dat die nog de tijd of goesting had om speeches te houden? Ik vind mijn opvoeding goed dus wat moet een ander zich gaan moeien met hoe het moest?
Mijn vader was landbouwer, werkte ZEKER meer dan 12 u per dag en dat 7 dagen op 7. Heeft me nooit geslagen. Daar gaat je argument. Ik heb mijn vader lief zoals mezelf. Hij kan op mij rekenen.

Ik, noch mijn broer of zus zijn ooit met politie in aanraking gekomen. Dus, kunnen we alstublieft dat jaren '60-paadje verlaten dat slaan een nodige zaak is om mensen op het pad te houden? Er zijn, als mature volwassene, voldoende straffen denkbaar die een kind ook ervaart als uiterst onaangenaam zonder dat je daarbij tot slaan moet over gaan
quote//

als jij jouw vaders gezinnetje als enige standaard voor de gehele wereld ziet die voor iedereen geldt en denkt dat alle kinderen overal hetzelfde zijn, hetzelfde karakter hebben en dezelfde paden bewandelen dan zul je wel gelijk hebben zeker.

Misschien had ik wel liever die tik dan dat urenlang gezaag hoe ik mij moest gedragen of al die alternatieve straffen.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15826
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 27 sep 2022 18:19

Tegenwoordig mag je de politie, de scheidsrechter, de brandweerman, de ambulancier,..... molesteren als je daarna maar een woensdagmiddag politieauto's gaat wassen.
On topic, deze middag is Mathieu van der Poel terug op Belgische bodem geland.
Hij gaf toe dat hij een fout heeft gemaakt.
Kunnen we het daar bij laten?
https://www.ad.nl/wielrennen/mathieu-va ... ~af1acbd7/
I know myself like no one else
Nothing to defend

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5650
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 27 sep 2022 18:27

gede schreef: 27 sep 2022 17:35
fiedoo schreef: 27 sep 2022 17:33
Waar hebt u gezien dat hij een meisje vast genomen heeft? Moet iedereen altijd en overal zijn emoties onder controle kunnen houden? We zijn ook geen robotten hé. Die pubers zijn pesters en pesten vind ik minstens 10X zo erg als eens uit je krammen schieten. Al eens gedacht wat voor gevolgen dit kan hebben op de geestelijke gezondheid en misschien voor het vervolg de carriere van mathieu? Of is enkel de geestelijke gezondheid van die kinderen van belang die ocharme eens een boze twintiger tegen hen horen uitvliegen hebben maar wel bijdehands genoeg zijn om op voorhand hun filmcamera (GSM) klaar te houden?
Misschien even de kranten lezen man, hij heeft dat intussen zelf toegegeven. Dus misschien stoppen om het zo éénzijdig voor hem op te nemen. Kinderen maakten een fout en verdienen 1 week zonder TV. MVDP maakt een fout door zo in te grijpen in plaats van de staff op te roepen. Hij is intussen voldoende onrechtstreeks gestraft. Einde verhaal!

PS: U hebt al wat leeftijd meen ik te mogen opmerken. Kinderen filmen vanaf 12 jaar tegenwoordig elke scheet.
euh leeftijd wel maar dat wil niet zeggen dat ik niet "mee" ben met vandaag. Toon dat artikel(s) eens waar hij toegeeft van ze vastgenomen te hebben? Ikzelf lees "even bij de arm genomen", dus wschlk om te luisteren en omdat ze anders toch weer wegliepen. Zware mishandeling dus. En u blijft het over kinderen hebben, net of het 8-jarigen zijn.
Het verschil tussen een professionele fout en een strafrechterlijke fout kent u wschlk wel?
Laatst gewijzigd door fiedoo op 27 sep 2022 18:36, 2 keer totaal gewijzigd.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Plaats reactie