Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Mathieu van der Poel

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3229
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 20 dec 2022 13:11

gede schreef: 20 dec 2022 12:32
Een 'voorwaardelijke straf' is juridisch gezien ook gewoon een 'straf', je kan dat pas krijgen nadat er is besloten dat je de wet hebt overtreden, niet eerder.

En ik sluit het af wanneer ik zelf wil. :-)
Hij is vrijgesproken van (een deel van) de ten laste legging, hoeft de eerder opgelegde boete niet te betalen en het inreisverbod is komen te vervallen.
Je kunt niet in de voorwaarden behorend bij de uitspraak die volgt op een vrijspraak over de gehele of gedeeltelijk ten laste legging alsnog een straf opleggen die onvoorwaardelijk word als de persoon zich niet aan die opgelegde voorwaarden houd.
Dan moet je als rechter een straf opleggen en daar voorwaarden aan stellen, dan heet het een voorwaardelijke straf.

Aan deze uitspraak van de rechter zijn voorwaarden verbonden zoals beschikbaar zijn voor het hof.
En blijkbaar is er nog een ander voorwaarde die we niet kennen behalve dat dat geen boete en/of inreisverbod inhoud. Dan had de rechter hem alsnog als voorwaardelijke straf een boete en inreisverbod onder voorwaarden op moeten leggen.

gede
Forum-lid
Berichten: 1037
Lid geworden op: 21 mar 2010 01:38

gede 20 dec 2022 13:22

NicoNB schreef: 20 dec 2022 13:11
gede schreef: 20 dec 2022 12:32
Een 'voorwaardelijke straf' is juridisch gezien ook gewoon een 'straf', je kan dat pas krijgen nadat er is besloten dat je de wet hebt overtreden, niet eerder.

En ik sluit het af wanneer ik zelf wil. :-)
Hij is vrijgesproken van (een deel van) de ten laste legging, hoeft de eerder opgelegde boete niet te betalen en het inreisverbod is komen te vervallen.
Je kunt niet in de voorwaarden behorend bij de uitspraak die volgt op een vrijspraak over de gehele of gedeeltelijk ten laste legging alsnog een straf opleggen die onvoorwaardelijk word als de persoon zich niet aan die opgelegde voorwaarden houd.
Dan moet je als rechter een straf opleggen en daar voorwaarden aan stellen, dan heet het een voorwaardelijke straf.

Aan deze uitspraak van de rechter zijn voorwaarden verbonden zoals beschikbaar zijn voor het hof.
En blijkbaar is er nog een ander voorwaarde die we niet kennen behalve dat dat geen boete en/of inreisverbod inhoud. Dan had de rechter hem alsnog als voorwaardelijke straf een boete en inreisverbod onder voorwaarden op moeten leggen.
Ik begrijp weinig van hetgeen je schrijft, maar dat zal aan mij liggen. (Hij heeft trouwens voorwaarden opgelegd gekregen, dus wat je schrijft, klopt gewoon niet). Dit is een zinloze discussie. Hij heeft al lang toegegeven dat hij geduwd heeft en dat hij over de schreef ging. Dat werd in een eerder artikel waarin uit zijn eerste voorkomen werd geciteerd al opgetekend. Waar hebben we het in godsnaam nog over? Hij zal zo oerdom niet meer handelen.

senior
Forum-lid
Berichten: 2198
Lid geworden op: 27 jul 2004 01:27

senior 20 dec 2022 13:36

En daar gaan we weer met hetzelfde gedram als eerst!!!

gede
Forum-lid
Berichten: 1037
Lid geworden op: 21 mar 2010 01:38

gede 20 dec 2022 13:40

senior schreef: 20 dec 2022 13:36 En daar gaan we weer met hetzelfde gedram als eerst!!!
Je bent nu wel de eerste die off-topic gaat ;-). Zal ik het nu ook maar melden dan? (!!!)

We voeren maar gewoon een discussie op de inhoud hoor, u HOEFT het niet persé te lezen.

senior
Forum-lid
Berichten: 2198
Lid geworden op: 27 jul 2004 01:27

senior 20 dec 2022 14:28

QED. Kun je het nu echt niet laten?

gede
Forum-lid
Berichten: 1037
Lid geworden op: 21 mar 2010 01:38

gede 20 dec 2022 14:34

senior schreef: 20 dec 2022 14:28 QED. Kun je het nu echt niet laten?
Bij deze dan maar gemeld dat u het nodig acht om volledig off-topic en steeds persoonlijk tegen mij een hetze op te richten.

senior
Forum-lid
Berichten: 2198
Lid geworden op: 27 jul 2004 01:27

senior 20 dec 2022 14:43

Wat bazel je nou. Jij valt iedereen aan. Maar goed, je meldt maar als je daarvan gelukkig wordt. Ga je nu ook al die andere tegensprekers melden? Want je moet natuurlijk wel consequent blijven (en ja, dít is dus, als eerste reactie in dit topic, wel persoonlijk bedoeld. Maar daar vraag je zelf om).

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3229
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 20 dec 2022 15:12

gede schreef: 20 dec 2022 13:22
Ik begrijp weinig van hetgeen je schrijft, maar dat zal aan mij liggen. (Hij heeft trouwens voorwaarden opgelegd gekregen, dus wat je schrijft, klopt gewoon niet). Dit is een zinloze discussie. Hij heeft al lang toegegeven dat hij geduwd heeft en dat hij over de schreef ging. Dat werd in een eerder artikel waarin uit zijn eerste voorkomen werd geciteerd al opgetekend. Waar hebben we het in godsnaam nog over? Hij zal zo oerdom niet meer handelen.
Waar we het over hebben is dat jij beweerd dat andere forumdeelnemers volgens jou beweren dat hij volledig is vrijgesproken van het ten laste gelegde en dat jij bestrijd dat er sprake is van volledige vrijspraak.
Dat baseer je eigenlijk alleen op de term "voorwaarden". Voorwaarden die onderdeel zijn van de uitspraak waar de rechter heeft bepaalt dat de boete die hem was opgelegd geheel is komen te vervallen en het opgelegde inreisverbod van 3 jaar eveneens is komen te vervallen.

Omdat het woord voorwaarden wordt gebruikt verbind jij dat aan de term "voorwaardelijke straf".
Als in de uitspraak de voorwaarde staat dat je gedurende een jaar beschikbaar moet zijn voor het hof maakt dat je niet alsnog schuldig aan de ten laste legging.

Dat hij een en ander heeft toegegeven is aan de rechter om, overwegende de omstandigheden, hier een oordeel over te vellen en hier eventueel een straf voor op te leggen. Je kunt als mens soms dingen doen die an sich strafbaar zijn maar in de gehele context niet leiden tot een veroordeling en dus tot een sanctie.

En zoals ik inmiddels al meerdere keren geschreven heb zou ik graag het Australische vonnis lezen zodat ik hopelijk uit kan vinden wat er nog over is van de initiële ten laste legging.

metor
Forum-lid
Berichten: 372
Lid geworden op: 15 sep 2005 01:07

metor 20 dec 2022 15:47

gede schreef: 20 dec 2022 13:40
senior schreef: 20 dec 2022 13:36 En daar gaan we weer met hetzelfde gedram als eerst!!!
Je bent nu wel de eerste die off-topic gaat ;-). Zal ik het nu ook maar melden dan? (!!!)

We voeren maar gewoon een discussie op de inhoud hoor, u HOEFT het niet persé te lezen.
Troll alarm :dislike:

gede
Forum-lid
Berichten: 1037
Lid geworden op: 21 mar 2010 01:38

gede 20 dec 2022 15:48

NicoNB schreef: 20 dec 2022 15:12
Waar we het over hebben is dat jij beweerd dat andere forumdeelnemers volgens jou beweren dat hij volledig is vrijgesproken van het ten laste gelegde en dat jij bestrijd dat er sprake is van volledige vrijspraak.
Dat baseer je eigenlijk alleen op de term "voorwaarden". Voorwaarden die onderdeel zijn van de uitspraak waar de rechter heeft bepaalt dat de boete die hem was opgelegd geheel is komen te vervallen en het opgelegde inreisverbod van 3 jaar eveneens is komen te vervallen.
Ik vind, als het mij is gepermitteerd, dat het nogal langdradig wordt, dus ik heb geknipt.

Wat je zegt, klopt niet. Ik baseer dat niet op de term 'voorwaarden', ik baseer dat op het feit dat in het artikel werd aangehaald dat hij 'CRO' heeft gekregen. Ik heb het opgezocht in het Australische recht en dit betekent wel degelijk dat hij schuldig werd bevonden. Letterlijk vertaald is 'conditional release' ook gewoon 'vrij onder voorwaarden'... Je wil het maar niet accepteren, maar de feiten zijn zo: Schuldig, maar wel slechts een voorwaardelijke straf.

Laat het los en geniet weer van zijn koersen, het zal hem niet meer overkomen.

gede
Forum-lid
Berichten: 1037
Lid geworden op: 21 mar 2010 01:38

gede 20 dec 2022 15:49

metor schreef: 20 dec 2022 15:47
gede schreef: 20 dec 2022 13:40
senior schreef: 20 dec 2022 13:36 En daar gaan we weer met hetzelfde gedram als eerst!!!
Je bent nu wel de eerste die off-topic gaat ;-). Zal ik het nu ook maar melden dan? (!!!)

We voeren maar gewoon een discussie op de inhoud hoor, u HOEFT het niet persé te lezen.
Troll alarm :dislike:
Mensen die totaal niet in de inhoudelijke discussie betrokken zijn, komen nu vanuit het niets off-topic op mij schieten. Ik heb dan deze ook maar gemeld.

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 20 dec 2022 15:50

Gede: Ten eerste, je hebt de smiley waarschijnlijk niet opgemerkt achter mijn opmerking....
Jammer want je bent nu weer door aan het drammen over een futiliteit en hebt er inmiddels alweer 2 pagina's mee bevuild!
Ik zou zeggen, get a life, ga lekker fietsen en zorg dat je geen hartaanval krijgt voor Kerstmis, is voor iedereen prettiger..... :)

Plaats reactie