Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Mathieu van der Poel

gede
Forum-lid
Berichten: 1037
Lid geworden op: 21 mar 2010 01:38

gede 20 dec 2022 17:34

Lcsmet schreef: 20 dec 2022 17:30
gede schreef: 20 dec 2022 17:23 ........... Kan je ouders die even hun tiener niet goed opgevolgd hebben laten opdraaien ..............
Ik vind dan weer dat ouders in sommige gevallen wel degelijk verantwoordelijk moeten gesteld kunnen worden voor de daden van hun tienerkinderen.
Daar ben ik mee akkoord hoor, maar tieners in een hotel een tijdje niet in het oog hebben, valt daar voor mij niet onder. Wil je echt hebben dat je je tieners voortaan continu moet bewaken tegen kattekwaad? Ga je dat op de camping op vakantie ook doen? Ik vind dat niet. Ik heb ooit ook kattekwaad uitgestoken waarvan ik op volwassen leeftijd dacht: De gevolgen hadden groter kunnen zijn. Kinderen moeten kunnen groeien en soms buiten de lijntjes kleuren (en dan bedoel ik wel binnen hetgeen enigszins legaal is) zonder dat de ouders enorme schadeclaims gaan krijgen. Deurtjeklop is kattekwaad, geen illegaal feit, zelfs als het meerdere keren is gebeurd en totaal niet grappig is. Kattekwaad dat bestraft moet worden met 3 weken niet gaan stappen en 6 weken geen zakgeld, niet met een schadeclaim van 10.000-en euro's of meer.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15825
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 20 dec 2022 17:58

Wat is kattekwaad?
Kinderen die een steen van een viaduct op de snelweg gooien, is dat kattekwaad?
Afhankelijk van de gevolgen moet er, volgens mij dan toch, inderdaad iemand de schade betalen.
Met wat geluk komen ze ervan af met een berisping maar het zou zo maar een pak erger/duurder/... kunnen zijn.
I know myself like no one else
Nothing to defend

gede
Forum-lid
Berichten: 1037
Lid geworden op: 21 mar 2010 01:38

gede 20 dec 2022 18:01

Lcsmet schreef: 20 dec 2022 17:58 Wat is kattekwaad?
Kinderen die een steen van een viaduct op de snelweg gooien, is dat kattekwaad?
Afhankelijk van de gevolgen moet er, volgens mij dan toch, inderdaad iemand de schade betalen.
Met wat geluk komen ze ervan af met een berisping maar het zou zo maar een pak erger/duurder/... kunnen zijn.
Neen, een tiener die een steen naar een auto gooit, dat is geen kattekwaad meer, dat gaat al over strafbare feiten. Volgens mij hoeft er toch niet zo heel veel discussie te zijn over wat nog kattekwaad is en waar het in misdaad over gaat?

Een paar keer te veel op een deur aankloppen, dat is gewoon kattekwaad die quasi elke tiener uithaalt. Ze hadden de pech dat er achter die deur een jongen lag die toevallig de dag erna een aantal rondjes moest gaan fietsen. Toevallig dan nog in de belangrijkste wedstrijd ter wereld... Ik druk het wat laconiek uit, maar ik zou liever hebben dat mijn dochter in haar leven 10x belletje-trek gaat doen dan dat ze één keer een kassei van een viaduct zou gooien.

senior
Forum-lid
Berichten: 2198
Lid geworden op: 27 jul 2004 01:27

senior 20 dec 2022 19:19

Lcsmet schreef: 20 dec 2022 17:30
gede schreef: 20 dec 2022 17:23 ........... Kan je ouders die even hun tiener niet goed opgevolgd hebben laten opdraaien ..............
Ik vind dan weer dat ouders in sommige gevallen wel degelijk verantwoordelijk moeten gesteld kunnen worden voor de daden van hun tienerkinderen.
https://www.plusonline.nl/geld-recht/to ... n-kinderen (bewust op lcsmet gereageerd )

Gebruikersavatar
Desertstorm
Forum-lid
Berichten: 484
Lid geworden op: 19 apr 2016 17:44
Locatie: Gld

Gebruikersavatar Desertstorm 05 jan 2023 17:40

Daar gaan we weer :cry: :cry: :cry:
"Van wat aanrotzooien leer je vaak het meest."

hayes

hayes 11 jan 2023 20:43

"Het is een van de meest frustrerende blessures in mijn carrière. Vooral omdat we de oorzaak niet vinden. Losmaken en de spieren optrainen, is momenteel de enige remedie. Als ik rustig fiets, gaat het, maar ik wil weer een uur voluit kunnen gaan in het veld." (Sporza)

In interview met het nieuwsblad geeft hij ook toe dat die rug waarschijnlijk voor de rest van z'n carrière z'n achillespees zal blijven... :|

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 4454
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 12 jan 2023 14:34

Dacht dat t z'n hiel was.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12477
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 12 jan 2023 15:14

In NL iig wel.....

Ja ik zei het al na die klap, daar gaat ie zijn hele carierre last van hebben. Best kans als er niet gebeurt dat het na een jaar of twee minder wordt.
Maar een verkeerde val en het is mis.

Zou wel heel zonde zijn, want het is toch heerlijk die gevechten in de top.

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5650
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 15 mar 2023 08:49

zaterdag Milaan-San Remo.
Ik heb zo het gevoel dat Mathieu indien Philipsen nog samen met hem en bijhorend groepje de laatste km in gaat hij de spurt gaat aantrekken. Dit zou ik echt spijtig vinden als een topper zoals Mathieu zijn eigen winstkansen gaat vergooien.
Wat vinden jullie daar van?
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 15 mar 2023 09:05

fiedoo schreef: 15 mar 2023 08:49 zaterdag Milaan-San Remo.
Ik heb zo het gevoel dat Mathieu indien Philipsen nog samen met hem en bijhorend groepje de laatste km in gaat hij de spurt gaat aantrekken. Dit zou ik echt spijtig vinden als een topper zoals Mathieu zijn eigen winstkansen gaat vergooien.
Wat vinden jullie daar van?
Persoonlijk vind ik dat een topper altijd voor zijn eigen kans moet gaan of hij moet zich zo slecht voelen dat hij er niet in gelooft.
Een etappe, een nationale titel kan je aan een ploeggenoot geven maar een topklassieker ga je altijd zelf voor.
Zeker Milaan-San Remo want dat is misschien wel de lastigste koers om te winnen en Matje wordt er ook niet jonger op.

Overigens kan voor die ploeg de tactiek zijn dat vd Poel op de Poggio een alles of niets doet en lukt dat niet dan de kaarten op Philipsen. In een spurt met Ewen, Van Aert etc zie ik vd Poel ook niet winnen. Hij moet weg zijn evt met een paar man maar die groepsspurt zie ik hem niet gelijk winnen hoe indrukwekkend die leadout van de week ook was. (ik heb overigens graag ongelijk)

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5650
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 15 mar 2023 10:04

Aan het eind van een klassieker speelt soms de frisheid een nog grotere rol dan de snelheid. Trouwens ikzelf ben in tegenstelling tot vele anderen nog niet overtuigd dat van Aert sneller is dan Mathieu. Ik heb wel al weinig massaspurten gezien waarbij Mathieu er in slaagt zich positioneel goed te plaatsen dit in tegenstelling tot van Aert.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Klein_Verzet
Forum-lid
Berichten: 759
Lid geworden op: 20 okt 2018 10:53

Klein_Verzet 15 mar 2023 11:02

Laatst zag ik een beer, dus ik pakte mijn mobiel en belde met de huidenzaak. Was ik mijn geweer vergeten. Zoals ze in Italië zeggen: "Eerst die Poggio maar over." In Slovenië daarentegen roepen ze dat je de Cipressa met de brommer moet nemen. In Nederland dan weer zegt men dat de strontberg een Haags verzinsel is.

Plaats reactie