Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2015

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 19 jul 2015 12:10

Ja, ik doe zelf (relatief) geregeld en met plezier een rondje Markermeer maar dan fiets ik toch echt gewoon van Lelystad langs het water boven Almere langs naar de Hollandse Brug (ik fiets het rondje altijd met de klok mee en alleen als de wind uit het noordoosten komt)
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Gebruikersavatar
monsieurpinot
Moderator
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar monsieurpinot 19 jul 2015 14:00

timo2.0 schreef:Ja, ik doe zelf (relatief) geregeld en met plezier een rondje Markermeer maar dan fiets ik toch echt gewoon van Lelystad langs het water boven Almere langs naar de Hollandse Brug (ik fiets het rondje altijd met de klok mee en alleen als de wind uit het noordoosten komt)
Ik vind 'm tegen de klok in met zuid west (niet te hard) ook goed te doen. Dan heb je 't in mijn optiek saaiste stuk (almere-lelystad) als eerste en is dat ook lekker snel voorbij :-)

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 19 jul 2015 14:24

monsieurpinot schreef:(laat forumlid Zorro (woont toch in Almere?) het maar niet horen ;-))
De Vos heeft het wel gehoord :D

Als je Almere niet kent en er enkel alleen maar doorheen moet, niet aan beginnen om door woonwijken te gaan.

Als de wind niet uit noord tot noord-oost loeit (geen pretje om daar met windkracht 5-6 iets van 30 km vol tegen de wind in te moeten rijden aangezien je tevens overwegend niet achter een dijk rijdt) dan kun je het idd het beste direct na de Hollandse brug linksaf.

Staat er een harde noord tot noord-oosten wind dan zou je het door Orlok voorgestelde Spoorbaanpad (vaak druk maar wel lekker met het bruggetje op en af) kunnen volgen al stopt dat wel na Almere-Buiten en moet je toch wat andere wegen volgen vooraleer van de Almere doolhof verlost te zijn.

Als je vanuit richting Amsterdam richting Gooi (Blaricum, Hilversum etc) gaat dan natuurlijk na de Hollandse brug rechts en langs het Gooimeer naar de Stichtse brug.
Tevens kun je natuurlijk voor de Hollandse brug via Naarden.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

gerardn
Forum-lid
Berichten: 228
Lid geworden op: 10 aug 2014 09:17

gerardn 19 jul 2015 18:49

Gisteren en vandaag twee 80 km ritjes, naar Hilversum resp. Heerhugowaard vanuit Amsterdam. Voor het eerst sinds ik afgelopen september ben begonnen met fietsen (3500 km), lek gereden met de Conti 4 seasons, een venijnig stalen splintertje was te veel van het goede. Tijdje staan prutsen met het pompje want het ventiel van mijn reserveband was een beetje aan de korte kant, ging net goed.

Gebruikersavatar
TumTumTum
Forum-lid
Berichten: 3224
Lid geworden op: 26 jul 2012 23:19
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar TumTumTum 19 jul 2015 20:56

Ik heb vandaag weer mee gedaan aan zo'n training van Start to Race. Ik was erg tevreden met hoe het dit keer ging; ik kreeg zelfs complimenten voor mijn bochtjes, wie had dat gedacht. We deden bochtentechniek...waaiers en rijden in een groepje. Ik vond het weer erg leuk en ondanks het pokkeweer ging de 2.5 uur zo voorbij. Het pokkeweer was heel erg...pokke. Een stevige regenbui zorgde er binnen 5 minuten voor dat iedereen volkomen doorweekt was. Dat geeft het wel weer iets heroïsch maar lekker is anders. Gelukkig was het niet koud.
Maar naderhand met je zompende zooitje nog 1.5 uur in de trein was ook minder. Geslaagde dag! Ik ben echt blij met de progressie die ik kennelijk toch gemaakt heb ook al duurde het allemaal wel erg lang.
Net op tijd thuis en gedouched om nog even naar de TdF te kijken, hoewel ik ben ik bang ik slaap viel maar net op tijd wakker werd voor de laatste 2 km.:)
Veni. Vidi. Fietsie.

Gebruikersavatar
depoldertoerist
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:57
Locatie: Waddinxveen
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 19 jul 2015 22:31

`Vanochtend "blokje om" Heino gefietst van Heikera. De 60 km want dat is voor mijn vriendin genoeg. Maar ondanks dat alle weersites een merendeels droge rit hadden voorspeld pakt dat wel ff anders uit. de laatste 4 km waren droog. haha.

Nou ja, serieus goed uitgepijlde route trouwens. De paar onverharde verbindingsstukje hoefden voor mij niet, maar verder echt wel de moeite waard.
Laatst gewijzigd door depoldertoerist op 19 jul 2015 22:47, 1 keer totaal gewijzigd.
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

Gebruikersavatar
monsieurpinot
Moderator
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar monsieurpinot 19 jul 2015 22:40

Zorro schreef:
De Vos heeft het wel gehoord :D
:lol: :lol: :lol:

bluv107
Forum-lid
Berichten: 1799
Lid geworden op: 13 aug 2008 15:33
Locatie: Nieuw Oosteinde

bluv107 19 jul 2015 23:06

Afgelopen week in de buurt van Perugia naast een aantal pittige klimrondjes ook een rondje Lago Trasimeno (60 km en bijna vlak) gereden; heerlijk vanaf 7u op de fiets want anders een beetje warm... Meerdere fietsers tegen gekomen op slechte wegen - opletten waar je rijdt!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
It takes an awful lot of money to look this cheap - Dolly Parton

bever
Forum-lid
Berichten: 2122
Lid geworden op: 19 aug 2009 01:06
Locatie: Agga

bever 19 jul 2015 23:30

lekker ontspannen rondje in het Westland. Het woei wel hard van DH naar HvH, maar het stukje op de Laan van Meerdervoort maakte veel goed :)

https://www.strava.com/activities/349644488

hans905
Forum-lid
Berichten: 257
Lid geworden op: 24 nov 2010 21:39

hans905 20 jul 2015 09:38

Gisteren met een fietsmaat een rondje Zeelandbrug vanuit Bergen op Zoom. Via Halsteren, Nieuw Vossemeer, Krammersluizen, Bruinisse, Zierikzee, Zeelandbrug, Zandkreekdam, koffie bij Het Sas, Kattendijke, Wemeldinge, Yerseke, Krabbendijke, Woensdrecht (Rijzende Weg overgeslagen, ik begon tegen die tijd de kilometers aardig te voelen), Mattemburgh en terug naar BoZ.

129 km, mijn grootste afstand tot nu toe. Tempo met opzet laag gehouden, dus op de laatste 10 km na vrij goed uit kunnen rijden. Vanaf de Krammersluizen regen gehad tot aan de koffiepauze, wind viel gelukkig mee want die hadden we op de Zeelandbrug schuin tegen. Na de koffie opgeklaard en met een licht windje in de rug aardig door kunnen rijden.

Al met al tevreden over het resultaat: mijn grens is verlegd en ik heb een leuke tocht gemaakt over voor mij grotendeels onbekende wegen.

https://www.strava.com/activities/349430971

monique70
Forum-lid
Berichten: 386
Lid geworden op: 15 feb 2012 22:11

monique70 20 jul 2015 16:08

25 km, gemiddelde 14 km/uur, op de stadsfiets samen met mijn zoontje van 7 jaar :). Dochtertje nog achterop. Heerlijk zo'n vakantie uitstapje. Ons eerste 'lange' fietstochtje samen. En nu wil hij een racefiets.....
Parijs-Brest-Parijs 2023 😀

Gebruikersavatar
Sweety2008
Forum-lid
Berichten: 3098
Lid geworden op: 26 sep 2014 23:11

Gebruikersavatar Sweety2008 20 jul 2015 18:27

@TumTumTum heb net op de website van Start to race gekeken maar ze geven geen cursus in de omgeving van Venlo. Jammer moet mij dan maar alles zelfs aan leren.
Ghost Nivolet 6LC

Plaats reactie