Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2015

Gebruikersavatar
bejail
Forum-lid
Berichten: 417
Lid geworden op: 04 jun 2012 21:04
Locatie: Krimpen aan de Lek

Gebruikersavatar bejail 31 jan 2015 16:33

Vandaag wezen fietsen.......................................
Dat was in ieder geval de bedoeling.
Het kortste ritje ooit.
Nog geen 200 meter.
Schroefje om de kabel te klemmen van de voorderailleur afgebroken.
Dan maar weer naar binnen en een nieuw schroefje wezen halen.
Morgen maar weer een poging wagen om te gaan fietsen.
Merida Scultura Endurance 4000

Gebruikersavatar
steven250
Forum-lid
Berichten: 1088
Lid geworden op: 06 mei 2006 16:42
Locatie: Deventer

Gebruikersavatar steven250 31 jan 2015 17:58

Groepstraining met De Zwaluwen; Tussen de sneeuw en smurrie door

De officiële clubtraining ging vandaag niet door i.v.m. mogelijke gladheid door de sneeuw en smurrie op de weg. Maar samen met een paar andere fanatiekelingen ben ik toch om 12 uur opgestapt voor een ronde, de zon scheen immers uitbundig.

Het eerste deel over de dijk naar Zwolle was het echt goed oppassen voor sneeuwresten. We vertrokken met vier uit Deventer, maar bij Veessen kwam ons eens vijfde Zwaluw achterop die ons had zien rijden en ons had bijgehaald.

Bij Zwolle zelf was duidelijk minder sneeuw gevallen en daarna waren de problemen door de zon en de dooi eigenlijk ook voorbij. Eenmaal maakte een van ons nog een flinke glijer met bijna een valpartij, maar het ging net goed.

Terug bij deventer heb ik er zelfs nog een klein lusje bij aan geplakt.

Eenmaal thuis zag de fiets er echter wel uit alsof ik gecrosst had... wat een bagger!

Totaal 100km
https://app.strava.com/activities/248586218
Afbeelding
Volg mij via mijn Bike planner blog of via Strava

DeletedUser01
Forum-lid
Berichten: 3500
Lid geworden op: 30 nov 2008 14:11

DeletedUser01 31 jan 2015 21:17

Vanmorgen om negen uur vertrokken over gladde wegen. Doel was Delfzijl en de Eemshaven.

Afbeelding

Scheepsbouw bij Hoogezand

Afbeelding

Uitzicht op Woudbloem bij Slochteren

Afbeelding

Bedrijvigheid bij de Eemshaven

Afbeelding

Noordelijkste punt van vandaag: de meest noordelijke molen van Nederland, de Goliath bij Roodeschool. Nog wat te koud voor het bankje.

De eerste fietstocht boven de honderd kilometer dit jaar, gemiddeld temperatuur volgens Garmin: min 1. Brrr!

Tegen wind naar huis, ook geen pretje. Maar wel steeds meer zon.

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 31 jan 2015 21:30

Walter G schreef:
Bedrijvigheid bij de Eemshaven

Afbeelding
Als dat bedrijvigheid is (ja ik weet dat die tekst hoorde bij de andere foto maar dat was niet meteen duidelijk) :D
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5103
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 31 jan 2015 22:09

Lekker ritje door het sneeuwlandschap vandaag. (helaas veel al weg door dooi)

Afbeelding

Afbeelding

https://www.strava.com/activities/248557586

Gebruikersavatar
bigfloor
Forum-lid
Berichten: 1118
Lid geworden op: 14 apr 2008 19:16
Locatie: Hengelo

Gebruikersavatar bigfloor 31 jan 2015 23:52

Vandaag toch maar eens geprobeerd de Strava GranFondo 100km van januari te halen (kon nog net op de 31e). Dan maar meteen een verkenningsritje van de Teutoburgerwaldtour. Gestart vanuit Brochterbeck bij het hotel, toen richting Tecklenburg, veel meer sneeuw als bij ons. Richting zwembad omhoog, toen door het bos, fietspad vol met sneeuw (afgezet met slagboom, maar daar kun je gewoon overheen klimmen), naar beneden. Toen weer terug omhoog naar Tecklenburg bij de rotonde. Richting fernsehturm omhoog en toen verder binnendoor naar Bad Iburg en uiteindelijk via de cementfabriek omhoog. Niet omhoog naar de militaire basis, daar kwamen ze met skies naar beneden.
Toen in Bad Iburg door het bos, verboden voor auto's, dus verse sneeuw van 10-20cm om doorheen te ploegen, dat ging dus heel langzaam.
Uiteindelijk weer op een schone weg na 8km ploeteren. Zon ondertussen ook onder, dus licht aangestoken. Begint het ook nog op te vriezen, dus voorzichtig door de bochten. Na 2 klimmen in Georgsmarienhutte, en weer op de terugweg. Weer in Tecklenburg, op naar de fernsehturm, dan weer naar beneden over de grote weg ivm gladheid. Bij de rotonde weer door het bos omhoog richting zwembad ( slagbomen alweer), dan omhoog naar het voetbalveld (20% na 90km, auw). Lastste loodjes in Tecklenburg, voorzichtig naar beneden, en uiteindelijk na 105km en 1600hm weer bij de auto (die ondertussen bevroren is). Kachel op 25graden en op naar huis !
Canyon Aeroad in 2XL: 2022 CF SLX, Ultimate in 3XL: CF SL 2018 EL & AL SLX (Tacx NEO)

Daniel1989
Forum-lid
Berichten: 1070
Lid geworden op: 16 okt 2013 21:44
Locatie: Alphen aan de Rijn

Daniel1989 01 feb 2015 08:19

Na 6 weken niet te hebben gereden
3 weken ziek geweest
En een longontsteking verder
gisteren weer een ritje gemaakt
Het was misschien net iets te lang voor zo'n eerste ritje

https://www.strava.com/activities/248561153

Ik werd met een naar gevoel wakker vanmorgen.
Oeps net iets teveel gegeven

Gebruikersavatar
TumTumTum
Forum-lid
Berichten: 3224
Lid geworden op: 26 jul 2012 23:19
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar TumTumTum 01 feb 2015 16:51

Ik had willen zeggen; vandaag een ritje tussen de buien door maar het was meer buien tussen het ritje door. Toch wel fijn gefietst. Ja Zorro, ik had wel warmere voeten met de North Wave Arctics. Niet echt warm maar ook niet heel koud.
Veni. Vidi. Fietsie.

.jeroen.
Forum-lid
Berichten: 1588
Lid geworden op: 08 jan 2007 09:03
Locatie: Gelderland

.jeroen. 01 feb 2015 17:40

Mooie plaatjes WalterG en DDX!

gerardn
Forum-lid
Berichten: 228
Lid geworden op: 10 aug 2014 09:17

gerardn 01 feb 2015 17:40

Rondje ringvaart op de Koga vandaag, de eerste keer dat ik er langer dan twee uur op gefietst heb. Ging lekker, ik zit er nu nagenoeg hetzelfde op als op m'n Trek.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Soap
Forum-lid
Berichten: 2351
Lid geworden op: 28 aug 2013 16:01
Locatie: Pijnacker

Gebruikersavatar Soap 01 feb 2015 19:48

Eindelijk weer eens buiten gespeeld, heerlijk op de mtb rondje richting Bergschenhoek gemaakt.
Was wel flink wennen die blub, gladde stukken en er moet duidelijk nog hard gewerkt worden aan de techniek.

Bijna 50 km en 2 uurtjes plezier in de buitenlucht, straks even uit fietsen op de Tacx.

https://www.strava.com/activities/249009900
Afbeelding
Canyon Ultimate CF SL team (2015)
Pinnacle Arkose 2 (2015)

i-mac

i-mac 04 feb 2015 11:41

Mijn klassieke rit op dinsdag. temperatuur rond de 5°, de eerste 2 uren zelfs windstil (aan de kust komt dit zelden of nooit voor), de zon die veel door de wolken komt kijken, kortom, heerlijk fietsweer tijdens de winter ...

Afbeelding

De plaats waar ik werk ...
Afbeelding

Nog eentje, nu aan de andere kant ...
Afbeelding

na bijna 3 uur op weg naar huis. De zon gaat stilletjes onder
Afbeelding

Plaats reactie