Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

2e hands Veldritfiets Marktplaats betrouwbaar?

Pruller
Forum-lid
Berichten: 56
Lid geworden op: 20 jan 2014 22:41

Pruller 06 nov 2014 17:23

Hallo allemaal,

Ik ben een beetje aan het zoeken naar een leuke crosser om af en toe een wedstrijdje mee te doen en om in de winter wat te trainen.

Nu heeft danoontje een hele mooie!! maar er is al een potentiele koper voor, dus ik zocht es wat verder en ik stuit op een 2 tal interessante crossers wat bij mij in de buurt is:

Stevens met ultegra:
http://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en- ... ousPage=lr

Empella met ultegra:
http://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en- ... ousPage=lr


Nu lijkt het erop dat dit van dezelfde adverteerder komt. Kent iemand deze meneer of mevrouw uit oosterhout? Hij heeft ook nog een Giant fiets te koop. Ik vraag me eigenlijk af of dit dan wel te vertrouwen is?

Misschien is het een fietsenmaker die fietsen op MP zet, maar ik weet zeker dat er experts onder jullie die hem/haar kennen en weten of dit een betrouwbaar adresje is 8-)


Verder vinden jullie de fietsen er goed uitzien? Zit er veel kwaliteits verschil tussen die 2? Of maakt het mekaar niet zoveel? Misschien weet een van jullie of de een wat stijver is dan de ander? Of is het dan een kwestie van er naar toe gaan testen welke het lekkerst fietst of anders kijken welke je er mooist uit vind zien? :lol:

Alvast bedankt!!
Afbeelding

JoostG
Forum-lid
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 okt 2013 21:38

JoostG 06 nov 2014 22:01

Ik ken de man of mevrouw niet. Het zou een handelaar kunnen zijn, maar zolang je een bepaalde prijs wil betalen voor zijn waar, dan is daar niks mis mee.

Ik zou ze allebei gaan bekijken en goed testen. Bij cyclocross slijten onderdelen veel sneller en kunnen veel meer te lijden hebben (ik cross pas 3 weken, maar ik heb al meer smakkers gemaakt dan in 20 jaar op de normale racer). Dure groep lijkt leuk, maar de meeste recreatieve rijders zullen uiteindelijk eea vervangen met goedkopere onderdelen. Controleer ook meteen de vertanding van de crank. Wel zo fijn als je meteen met 46x36 kan rijden.

Uiteraard is het ook belangrijk dat je er lekker op zit. Ik zit op mijn empella zo'n 3 cm korter dan op mijn andere fietsen.

Succes met je zoektocht.
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

Pruller
Forum-lid
Berichten: 56
Lid geworden op: 20 jan 2014 22:41

Pruller 12 nov 2014 22:50

Bedankt voor de goede tips Joost!


Ik ben inmiddels trotse bezitter van een fiets die Danoontje te koop had gezet hier op het forum. Ben er erg blij mee:) Het prettige aan deze koop is de extra set wielen zodat ik er ook een slechtweer fiets van kan maken :) :)

Ben de fietsen van de advertenties niet meer gaan inspecteren, dus ben er niet meer achter gekomen of dit een betrouwbaar adresje is.
Afbeelding

Plaats reactie