Over smarttrainers, mancaves, ANT+ dongles, zweetdoeken en Zwiftigheden

Zwift Island, game / digitale fietswereld / indoor training

Stancke
Forum-lid
Berichten: 298
Lid geworden op: 30 okt 2014 20:38

Stancke 25 feb 2022 18:12

Toevalig, afgelopen dinsdag ook "connection failure" gehad tijdens het rijden. Was de eerste keer dat ik dit tegenkwam. Gisteren werkte alles terug zoals het hoort.

Heb alles verbonden via BT op de Companion app via de smartphone.

Leuke feature ondertussen is dat Garmin sinds kort ook "trainingsstatus" weergeeft van een Zwift training in de Garmin Connect app. Dat miste ik wel, nu opgelost :winkthumb:
MY23 ORBEA Orca M31e LTD - road
MY23 ORBEA Terra M31e TEAM 1x - gravel

NoChain
Forum-lid
Berichten: 1269
Lid geworden op: 04 sep 2011 20:18

NoChain 27 feb 2022 10:22

Stancke schreef: 25 feb 2022 18:12Leuke feature ondertussen is dat Garmin sinds kort ook "trainingsstatus" weergeeft van een Zwift training in de Garmin Connect app. Dat miste ik wel, nu opgelost :winkthumb:
Sinds wanneer is dat dan? Mijn Zwift ritten op Garmin krijgen nog altijd een TSS mee van nul.

evilhomer
Forum-lid
Berichten: 961
Lid geworden op: 24 jul 2007 10:38

evilhomer 27 feb 2022 11:53

Je moet na afloop via de Connect-app synchroniseren met je Garmin device. Zie ook: https://www.dcrainmaker.com/2021/06/gar ... kouts.html

Dit gaat bij mij 9 van de 10 keer goed maar soms geeft Connect zelfs na synchroniseren geen trainingseffect van de Zwifttraining. Geen idee waar dat aan zou kunnen liggen.
t.a.f.k.a.e.h.

Gebruikersavatar
Desertstorm
Forum-lid
Berichten: 484
Lid geworden op: 19 apr 2016 17:44
Locatie: Gld

Gebruikersavatar Desertstorm 17 okt 2022 14:15

Ik heb er al veel naar gezocht, helaas tot nu toe zonder resultaat. Mogelijk dat iemand hier nog een work-around weet;

Ik wil vanuit JOIN de workouts inladen op Zwift.
Vroeger deed ik dit nog met mijn oude laptop (alleen de workout inladen, en volgens zwiften via mijn mobiel), maar de windows-versie ondersteunt zwift niet meer.

Ik heb verder dus een mobiel (verbonden aan monitor) waarmee ik altijd Zwift. Iemand een idee hoe je de workouts via Android kan inladen zonder tussenstap zoals een laptop/desktop?
"Van wat aanrotzooien leer je vaak het meest."

derxx
Forum-lid
Berichten: 693
Lid geworden op: 16 dec 2020 12:34

derxx 17 okt 2022 14:42

Desertstorm schreef: 17 okt 2022 14:15 Ik heb er al veel naar gezocht, helaas tot nu toe zonder resultaat. Mogelijk dat iemand hier nog een work-around weet;

Ik wil vanuit JOIN de workouts inladen op Zwift.
Vroeger deed ik dit nog met mijn oude laptop (alleen de workout inladen, en volgens zwiften via mijn mobiel), maar de windows-versie ondersteunt zwift niet meer.

Ik heb verder dus een mobiel (verbonden aan monitor) waarmee ik altijd Zwift. Iemand een idee hoe je de workouts via Android kan inladen zonder tussenstap zoals een laptop/desktop?
In de faq/help van join staat een procedure beschreven dat je het via een gratis account bij trainingpeaks kunt syncen:
https://help.join.cc/hc/en-150/articles ... 041-Zwift-

Geen idee of het voor jou werkt, maar ik gebruik trainingpeaks zelf (zonder join) en dat werkt prima met de Zwift integratie
Afbeelding

Gebruikersavatar
Desertstorm
Forum-lid
Berichten: 484
Lid geworden op: 19 apr 2016 17:44
Locatie: Gld

Gebruikersavatar Desertstorm 17 okt 2022 15:42

derxx schreef: 17 okt 2022 14:42 In de faq/help van join staat een procedure beschreven dat je het via een gratis account bij trainingpeaks kunt syncen:
https://help.join.cc/hc/en-150/articles ... 041-Zwift-

Geen idee of het voor jou werkt, maar ik gebruik trainingpeaks zelf (zonder join) en dat werkt prima met de Zwift integratie
Pff.. En ik denken dat ik intussen alle mogelijke opties al had gelezen. Net even geprobeerd (doe dit voor buitentrainingen met mn wahoo namelijk ook zo), werkt feiloos bij Zwift. M'n workouts komen nu in een custom Trainingpeaks workout te staan in Zwift. Thanks voor de tip!
"Van wat aanrotzooien leer je vaak het meest."

derxx
Forum-lid
Berichten: 693
Lid geworden op: 16 dec 2020 12:34

derxx 17 okt 2022 16:36

Desertstorm schreef: 17 okt 2022 15:42
derxx schreef: 17 okt 2022 14:42 In de faq/help van join staat een procedure beschreven dat je het via een gratis account bij trainingpeaks kunt syncen:
https://help.join.cc/hc/en-150/articles ... 041-Zwift-

Geen idee of het voor jou werkt, maar ik gebruik trainingpeaks zelf (zonder join) en dat werkt prima met de Zwift integratie
Pff.. En ik denken dat ik intussen alle mogelijke opties al had gelezen. Net even geprobeerd (doe dit voor buitentrainingen met mn wahoo namelijk ook zo), werkt feiloos bij Zwift. M'n workouts komen nu in een custom Trainingpeaks workout te staan in Zwift. Thanks voor de tip!
Super :like:
Afbeelding

3dav0d3
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 jan 2022 14:21

3dav0d3 22 nov 2022 14:15

Ik kreeg via de mail een code met 60-dagen proefperiode voor Zwift. Ik doe er niets mee, dus als iemand hem wilt hebben, stuur me dan even een berichtje!

EDIT: Inmiddels vergeven.
Laatst gewijzigd door 3dav0d3 op 22 nov 2022 17:32, 1 keer totaal gewijzigd.

Flipmoehoe
Forum-lid
Berichten: 203
Lid geworden op: 28 mei 2015 10:00

Flipmoehoe 22 nov 2022 15:55

3dav0d3 schreef: 22 nov 2022 14:15 Ik kreeg via de mail een code met 60-dagen proefperiode voor Zwift. Ik doe er niets mee, dus als iemand hem wilt hebben, stuur me dan even een berichtje!
bericht gestuurd, maar blijft in postvak uit staan..
Denk dat die optie bij je nog vergrendeld is, gezien het aantal forum berichten :)

bakboord1
Forum-lid
Berichten: 2019
Lid geworden op: 01 sep 2006 15:30

bakboord1 30 nov 2022 21:21

Ik ben net begonnen met een FTP booster programma op Zwift.
Dat duurt 6 weken met 4 trainingen per week.

Het valt me op dat training 1 van de week een training is met blokken iets onder je ftp, training 2 een paar sprintjes ver boven ftp en training 3 en 4 rustig peddelen in je herstel zone.
Die indeling is wat vreemd lijkt me en ik zou deze liever iets anders hebben. Maakt het uit als ik de trainingen niet in deze volgorde doe?
Zwift geeft ook niet aan wanneer je een rustdag of trainingsdag hebt.

Mijn woon-werkverkeer doe ik ook op de fiets. 25 minuten in D1/D2 enkele reis. Ik negeer die kilometers maar vraag me af of dit mijn herstel niet stiekem toch negatief beïnvloed.

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5017
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 30 nov 2022 22:12

bakboord1 schreef: 30 nov 2022 21:21 Ik ben net begonnen met een FTP booster programma op Zwift.
Dat duurt 6 weken met 4 trainingen per week.

Het valt me op dat training 1 van de week een training is met blokken iets onder je ftp, training 2 een paar sprintjes ver boven ftp en training 3 en 4 rustig peddelen in je herstel zone.
Die indeling is wat vreemd lijkt me en ik zou deze liever iets anders hebben. Maakt het uit als ik de trainingen niet in deze volgorde doe?
Zwift geeft ook niet aan wanneer je een rustdag of trainingsdag hebt.

Mijn woon-werkverkeer doe ik ook op de fiets. 25 minuten in D1/D2 enkele reis. Ik negeer die kilometers maar vraag me af of dit mijn herstel niet stiekem toch negatief beïnvloed.
Kolie Moore zou zeggen "it depends" ;)

Critic
Forum-lid
Berichten: 896
Lid geworden op: 28 jul 2015 19:17

Critic 30 nov 2022 22:58

Ook Jim van join zegt dat in beter worden podcast. Als je altijd naar je werk fietst, dan word je dat niet meer beter van. Eerste jaar heb je profijt omdat je iets doet dat je eerder niet deed.. Maar op gegeven moment is het gewoon onderhoud en geen nieuwe prikkel.dus tenzij je die ritten ineens gaat gebruiken voor intervallen oid kun je die 25 minuten buiten beschouwing laten

Plaats reactie