Getik in wiel bij staand aanzetten
Heb sinds kort als ik staand aan ga zetten en van links naar rechts beweeg wat ik veel doe op een klim( zeg maar het dansen op de pedalen) komt er uit mijn voowiel een tikkend geluid. Lijkt een soort tikkend spaak geluid te zijn. Heb alvast aan mijn spaken gevoeld,maar deze lijken vast te zitten. Geluid is er niet als ik niet staand aanzet en er je dus niet aan het zwiepen bent.
De fiets is nog geen 2 maanden oud. Wie o wie denk te weten wat het is? Misschien is het een veel voorkomend probleem. Wielen; mavic aksyium.
De fiets is nog geen 2 maanden oud. Wie o wie denk te weten wat het is? Misschien is het een veel voorkomend probleem. Wielen; mavic aksyium.
- robbebopper
- Forum-lid HC
Misschien je snelspanner vaster zetten/even wat olie erop.
-
carbonfreaks
- Forum-lid
Het zouden ook je ventielen kunnen zijn. Beetje tape erom (tussen velg en ventiel) kan helpen.
Dank jullie wel voor jullie antwoorden.
Snelspanners vandaag vaster aangedraaid en olie en nog vaseline op het stuk waar ze op klemmen. Helaas tikt nog steeds. Ga de tip van Carbonfreaks zometeen ff toepassen. Had ook al die ringetjes van de ventielen afgedraaid, maar dat was helaas ook niet het probleem.
Snelspanners vandaag vaster aangedraaid en olie en nog vaseline op het stuk waar ze op klemmen. Helaas tikt nog steeds. Ga de tip van Carbonfreaks zometeen ff toepassen. Had ook al die ringetjes van de ventielen afgedraaid, maar dat was helaas ook niet het probleem.
-
cervelocastelli
- Forum-lid
Had onlangs ook een tikkend geluid bij elke trapbeweging die ik maakte. Was echt in de veronderstelling dat het in de trapas zou zitten, uiteindelijk zat er wat zand tussen de zadelpen en t frame.
-
carbonfreaks
- Forum-lid
Kunnen natuurlijk ook nog gewoon je velgen zijn die tegen de remblokjes tikken...