Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Nieuwe fiets gekocht

cdale
Forum-lid
Berichten: 120
Lid geworden op: 05 jan 2007 00:33

cdale 18 aug 2010 02:07

Nagtie schreef:Wat is nu dan echt een groot verschil met andere systemen? Of is SPD gewoon niet modieus genoeg?

Ik heb SPD op alle fietsen die ik gebruik, en ik vind het prima werken. Waarom zou het dan toch te overwegen zijn nu ik naar een andere fiets kijk ook een ander systeem aan te schaffen?


Heeft niks met modieus (?) te maken. Race-pedalen i.c.m race-schoenen zijn gewoon net wat effectiever/prettiger (op de racefiets). Pffff...

Maar helemaal niks mis met SPD's.

martijn78
Forum-lid
Berichten: 861
Lid geworden op: 26 mar 2008 09:28

martijn78 18 aug 2010 11:08

Nagtie schreef:Wat is nu dan echt een groot verschil met andere systemen? Of is SPD gewoon niet modieus genoeg?

Ik heb SPD op alle fietsen die ik gebruik, en ik vind het prima werken. Waarom zou het dan toch te overwegen zijn nu ik naar een andere fiets kijk ook een ander systeem aan te schaffen?


Het grote verschil is optisch al snel waar te nemen, de spd is een stuk smaller(kleiner) als de spd sl, de kracht overbrenging op een groter opvervlakte is dus meer verdeeld.

spd klikt ook net even sneller en soepeler los (vindt ik altans), daarom gebruik ik om mn cyclocrosser uiteraard spd.
Race: Specialized Roubaix
CX: cube cross race sl
TT: Cube Aerium HPA Pro

Plaats reactie