Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Welke fiets navigatie

Jurgen
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 12 aug 2014 08:49

Jurgen 12 aug 2014 08:54

Hallo,

Eerst en vooral: ik ben een complete leek op gebied van fietsnavigatie.

Wat zoek ik:
Een fietsgps die snelheid weergeeft, hoogteprofiel kan weergeven (%), routes kan opladen (bestaande routes van bv routeyou ed), en geluid geeft tijdens het rijden wanneer je moet afslaan.
Tevens wil ik voornamelijk in Belgie, Nederland, Duitsland, Frankrijk en Italie rijden.
Ik zou geen software willen komen dus de mogelijkheid om kaarten gratis te uploaden moet ook mogelijk zijn. Ik lees hier veel over OSM enz.

Momenteel registreer ik mijn ritten via Strava.

Wat kunnen jullie mij aanraden?

Gebruikersavatar
monsieurpinot
Moderator
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar monsieurpinot 12 aug 2014 09:02

lees in dit onderdeel van het forum de diverse topics even rustig door: bijvoorbeeld die over de Garmin 800/810/1000/Mio Cyclo

Jurgen
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 12 aug 2014 08:49

Jurgen 12 aug 2014 09:09

monsieurpinot schreef:lees in dit onderdeel van het forum de diverse topics even rustig door: bijvoorbeeld die over de Garmin 800/810/1000/Mio Cyclo
Daar was ik aan begonnen maar ik zie het bos door de bomen niet meer.

Gebruikersavatar
monsieurpinot
Moderator
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar monsieurpinot 12 aug 2014 09:10

de faq bij de 800 ook gezien? http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php?f=21&t=67769
hangt er ook een beetje vanaf wat je budget is natuurlijk

Jurgen
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 12 aug 2014 08:49

Jurgen 12 aug 2014 09:20

Wat mij opvalt is dat er telkens verschillende modellen worden aangeboden.
De basis, met bundel en met city navigator.
Is die bundel en city navigator nodig?
Ik moet geen hartslagteller en cadansteller hebben.