Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Specialized Roubaix

PDM-Retro
Forum-lid
Berichten: 27
Lid geworden op: 22 okt 2013 13:31

PDM-Retro 01 aug 2014 16:36

Net als zovelen heb ik een Specialized smaak maar geen Specialized portemonnee. ;)

Ik moet dus sowieso even sparen, maar ik dacht wellicht hebben jullie tips voor wanneer de grote dag komt, dat ik hem kan aanschaffen. Tot nu toe kom ik nauwelijks aanbiedingen tegen en ook geen overjarige modellen. Hebben jullie enig idee waar ik die zou kunnen vinden?

Ik ben 1.98 en weeg 96 kg. Dus ik moet minimaal aan framemaat 62, dat maakt het wellicht ook iets lastiger?

Ik heb nu een ultegragroep er op zitten dus op mijn nieuwe fiets wil ik ook een Ultegra afmontage. Goede wielen en een goed zadel heb ik al... Zou het dan nog een optie zijn om een frame, groepset plus crank en een stuur te kopen en dat zwikje in te leveren bij een fietsenwinkel om het in elkaar te laten zetten? Of ben je dan sowieso slecht af?

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15826
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 01 aug 2014 17:32

Ga eens binnen bij een Specialized dealer als je genoeg gespaard hebt.

Als je enkel kijkt naar de recente fietsen dan is de korting erg beperkt, en dan nog meestal een "waardebon" voor accessoires.

Als je echter kijkt naar een overjarig (in de grote maten niet evident) model en vraag dan voor die specifieke fiets naar de beste prijs dan kan je redelijk wat %-en krijgen hoor.

Bij mij was het minder maar een fietsmaat van mij heeft, in Specialized termen, een erg hoge en echte korting gekregen.

Een los frame laten opbouwen is bijna altijd, en niet enkel bij Specialized duurder dan een complete fiets kopen.
Voordeel hiervan is dan weer dat je alle onderdelen zelf kan kiezen.
I know myself like no one else
Nothing to defend

PDM-Retro
Forum-lid
Berichten: 27
Lid geworden op: 22 okt 2013 13:31

PDM-Retro 01 aug 2014 17:52

Thnx! Ik ben al naar een paar Specialized winkels geweest en die hadden nix op voorraad en deden een beetje arrogant over overjarige modellen (als in al onze Specialized fietsen zijn al uitverkocht voordat ze overjarig kunnen worden). Maar wellicht was ik daar op de wrong place at the wrong time. ;-)

PDM-Retro
Forum-lid
Berichten: 27
Lid geworden op: 22 okt 2013 13:31

PDM-Retro 01 aug 2014 19:07

Dank voor de tip! En excuses voor de tik-fout in het onderwerp... Onvergefelijk!! Krijg het ook niet hersteld...

italfrk
Forum-lid
Berichten: 110
Lid geworden op: 10 okt 2010 16:12
Locatie: Tiel

italfrk 01 aug 2014 19:15

Specialized fietsen, ook de Roubaix, zijn nu met korting te koop bij www.cyclestore.co.uk. 'k kreeg uitgerekend vandaag daar een mailing over. Kortingspercentages van 20% - 25%. Ja dat is in Engeland, maar als je weet wat je wilt hebben....

Gebruikersavatar
Kiekeboe
Forum-lid
Berichten: 2426
Lid geworden op: 31 mar 2010 11:03
Locatie: West-Vlaanderen (B)

Gebruikersavatar Kiekeboe 01 aug 2014 20:43

Ik heb destijds geluk gehad en in 2012 op het "S-WORKS ROUBAIX SL OSBB FRAMESET" model van 2011 een korting gekregen van €800.

Gebruikersavatar
ddetaey
Forum-lid
Berichten: 481
Lid geworden op: 13 jan 2011 18:55

Gebruikersavatar ddetaey 01 aug 2014 21:05

Check eens bij forumlid tallguy - hij schreef het volgende bericht (Specialized topic pag. 367 :

Berichtdoor tallguy » 30 jul 2014 12:58

Catalogusboek van de nieuwe modellen ligt bij de dealer. Ik heb er vorige week even doorheen gebladerd, omdat het erg kriebelt om een andere fiets te kopen. Een online versie heb ik nog niet gevonden op het internet, maar deze zal waarschijnlijk spoedig volgen.

Aanstaande zaterdag kan ik waarschijnlijk een proefrit maken met een Roubaix in maatje 61. Betreft wel een SL3 frame uit 2013, maar aan de hand daarvan kan ik ervaren of ik een fijne zit heb op de fiets.
Het frame zoals Lcsmet heeft met de rode kleurstelling is inmiddels niet meer leverbaar. De 2015 versie (Sport) is afgemonteerd met de nieuwe 105-groep en is antraciet/zwart/wit.

tallguy
Forum-lid
Berichten: 111
Lid geworden op: 01 aug 2012 09:38

tallguy 01 aug 2014 23:21

Had toevallig al een pb gestuurd naar TS. :)

PDM-Retro
Forum-lid
Berichten: 27
Lid geworden op: 22 okt 2013 13:31

PDM-Retro 08 aug 2014 12:59

Beste allen,

Ik heb de stoute schoenen maar eens aangetrokken en heb eens flink rondgebeld/maild... Nergens kreeg ik een leuke korting totdat... Ik een zaak trof die nog een roubaix elite 2014 over heeft... De meest luxe uitgevoerde 105 fiets dus. Hier krijg ik een aardige korting wat er in resulteert dat hij aanmerkelijk minder gaat kosten dan mijn andere alternatief, een nieuwe Sport (deze is ook 105 uitgevoerd maar heeft bijvoorbeeld geen 105 remmen). Voordeel van de nieuwe versie is dat er een nieuwe 105 groep op zit, deze 11 versnellingen heeft en ik begrijp dat de zadelpen standaard véél beter zou zijn (thnx voor de tip tallguy!). Nu twijfel ik dus of ik snel op die aanbieding van de 2014 Elite in moet gaan of mijn aankoop rustig komend jaar doe en dan wordt het waarschijnlijk de Sport...

Ik weet niet of die 105 groep nu écht zoveel beter is deze elite aanbieding beter kan laten schieten of dat ik juist voor de aanbieding moet gaan? Wat vinden jullie?

tiest
Forum-lid HC
Berichten: 4199
Lid geworden op: 04 jun 2005 19:58

tiest 08 aug 2014 13:16

Alleen al voor de zadelpen zou ik het nieuwe model nemen. Massa's extra comfort.

tallguy
Forum-lid
Berichten: 111
Lid geworden op: 01 aug 2012 09:38

tallguy 08 aug 2014 15:03

PDM-Retro, wat ik in PB al aangaf zou een fors prijsverschil (bijv. € 300 goedkoper dan een nieuwe Sport) het enige aspect kunnen zijn om voor een Elite te gaan. (ik dacht overigens dat je een Sport 2014 bedoelde). De nieuwe 2015 Sport is namelijk gewoon beter afgemonteerd en volgens zegge is de nieuwe 105 groep echt een stap vooruit. Op de wielen zou je niet blind moeten staren. Daarnaast is de kleur van het frame ook een belangrijke afweging. Hou er rekening mee dat wit erg besmettelijk is voor viezigheid :)

tommeke14
Forum-lid
Berichten: 1987
Lid geworden op: 24 okt 2008 22:57

tommeke14 08 aug 2014 15:28

tiest schreef:Alleen al voor de zadelpen zou ik het nieuwe model nemen. Massa's extra comfort.
De vraag is natuurlijk of je dat nodig hebt en of het het prijsverschil waard is. Waarbij natuurlijk ook komt dat 5800 waarschijnlijk wel een stukkie beter schakelt dan 5700.

Plaats reactie