Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Uurrit topic.. Doe mee en post je record!

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 06 jul 2014 11:58

Hallo ik vind het leuk om af en toe mijn uurrit tijd te verbeteren. Dit heeft voor mij vooral een functionele reden. Ik train voor triathlons op de olympische afstand (1500 meter zwemmen 40 km fietsen en 10 km hardlopen) een hoog fietstempo is essentieel in de totaal eindtijd.

Ik fiets dan een bepaalde ronde die ik minimaal 2 keer moet fietsen of vaker (afhankelijk van de grote van de ronde). Dan heb je namelijk in verhouding evenveel voor als nadeel van de wind.

Misschien is het leuk om hier een een soort van "virtuele" competitie van te maken.

Er zijn een aantal spelregels:

-Je moet precies een uur fietsen
-Je mag "vliegend"starten en stoppen.
-Vanzelfsprekend moet je het doen op de fiets, type fiets ben je vrij in mits die met alleen spierkracht wordt aangedreven.
-Je moet de rit in de eentje afleggen op openbare weg. (Moet vanzelfsprekend veilig kunnen dus rustig een moment uitkiezen)
-Tijden op een wielerbaan met/en/of peleton gelden niet.
-stayeren achter auto's, trekkers of brommers is niet toegestaan.
-Je moet minimaal 2 dezelfde ronden afleggen of eventueel meerdere. Het is niet noodzakelijk dat je deze ronden ook qua afstand uitfietst als je maar een uur fietst.
-Je mag zelf je route bepalen en of je bij winderig of windstil weer wilt fietsen.
-Je moet je tijd hier posten die te controleren is bijvoorbeeld door een rechtstreekse link naar Strava, Garmin of een andere registratie app.

Als je zin hebt om mee te doen post dan in dit topic je tijd.

Ik trap af met een uurrit tijd van 36,1 km/h gem.

https://www.strava.com/activities/156349662

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5892
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 06 jul 2014 13:32

Heel lang geleden (2003) heb ik eens een keer mijn uurrecord gezet. Toen had je nog geen Strava. En nu heb ik het ook nog steeds niet en ook geen interesse. Zo kom ik dus nooit in jouw lijstje terecht.

Ik fietste een rondje van 6,5 km in de polder bij nagenoeg windstil weer. Om het zo eerlijk mogelijk te houden heb ik het laatste rondje net zolang met wind mee als wind tegen gereden. Ik deed wel aan een stilstaande start. Toen kwam ik uit op 36,0 kmh.
Live fast; die young. mijn blog

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 06 jul 2014 13:34

Lijkt me fair om toch mee te rekenen ;-)

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 06 jul 2014 14:25

Ik heb eens een tijdrit in de Flevopolder gereden. Eindtijd was precies een uur.

Afstand 40,85 kilometer.


Afbeelding

Genoeg mensen die harder kunnen zoals je ziet.

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5537
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 06 jul 2014 14:53

Ligfiets ook toegestaan? En waarom minimaal 2 rondjes?
Laatst gewijzigd door Livio Livius op 06 jul 2014 19:11, 1 keer totaal gewijzigd.
What makes the boat go faster?

Gebruikersavatar
TumTumTum
Forum-lid
Berichten: 3224
Lid geworden op: 26 jul 2012 23:19
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar TumTumTum 06 jul 2014 19:09

Trainingsritje voor een triatlon...31 km/uur. Vorig jaar. Was er anders best trots op.:)

En buiten dat....niemand durft zo'n lage snelheid te posten he. 8-)

Ik heb inmiddels wel eens harder gefietst maar dat was dan niet precies een uur en/of niet alleen. Als smartphoneloos persoon heb ik geen Strava.

Ik ga het binnenkort nog wel een keer proberen maar je moet er maar op vertrouwen dat ik er niet over lieg.

(btw...Strava kan zeker niet op een Garmin Dakota 10?)
Veni. Vidi. Fietsie.

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 06 jul 2014 20:49

Misschien moeten de spelregels betreffende het "bewijs" was soepeler ;-) als iemand de moeite neemt om een poging te ondernemen en geen mogelijkheid heeft om de tijd via een link te laten controleren dan is dat geen probleem. Ik/we vertrouwen er op dat de tijd en afstand klopt. Waarom minimaal 2 ronden? Omdat je dan een zuivere tijd krijgt. Je hebt dan geen bijzonder voordeel van wind mee. Want je pakt de wind ook tegen. In 1 grote ronde is dit minder zuiver dan kun je zomaar 65 procent wind mee hebben en 35 procent tegen. (Afhankelijk van de koersronde). Of ligfietsen zijn toegestaan? Dat is een goeie vraag daar had ik nog niet over nagedacht. Van mij mag het best alleen moet het wel even expliciet vermeld worden dat het een ligfiets betreft.

Ik ken de Garmin Dakota 10 niet. Maar als je deze aan een computer kunt hangen. Dan kun je de data vast en zeker uploaden naar Strava. Strava account aanmaken en op de upload knop drukken ;-)

verbraakje
Forum-lid
Berichten: 219
Lid geworden op: 02 mar 2013 22:57

verbraakje 07 jul 2014 13:41

TumTumTum schreef:Trainingsritje voor een triatlon...31 km/uur. Vorig jaar. Was er anders best trots op.:)

En buiten dat....niemand durft zo'n lage snelheid te posten he. 8-)

Ik heb inmiddels wel eens harder gefietst maar dat was dan niet precies een uur en/of niet alleen. Als smartphoneloos persoon heb ik geen Strava.

Ik ga het binnenkort nog wel een keer proberen maar je moet er maar op vertrouwen dat ik er niet over lieg.

(btw...Strava kan zeker niet op een Garmin Dakota 10?)

Volgens mij kan je de rit gewoon uploaden naar strava.

Aanmelden bij strava --> aansluiten garmin 10 pc--> uploadknop op strava pagina --> klik Garmin aan.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 07 jul 2014 14:10

6 man is geen peloton dus ik voldoe wel aan de regels, ik had alleen de Garmin net wat secondes langer door moeten laten lopen: http://www.strava.com/activities/145516520
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

remco1b
Forum-lid
Berichten: 713
Lid geworden op: 10 jun 2011 13:01

remco1b 07 jul 2014 14:16

Net geen uur maar wel maximaal http://www.strava.com/activities/149817680
B.S.U.R
Rose CRS3000 tekoop
canyon Aerroad 6.0
Canyon CF6.9
http://www.strava.com/athletes/1001097

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 07 jul 2014 14:47

Mooie waardes!

Gebruikersavatar
oldandslow
Forum-lid
Berichten: 657
Lid geworden op: 29 apr 2007 19:11

Gebruikersavatar oldandslow 07 jul 2014 15:18

Ehh, waar kan ik ergens een uur bergaf? :?
Benotto>Alan>vanTuyl780>Bianchi SL3> Cube Litening>Cube Agree GTC>FM028>C-Works

Plaats reactie