Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Herstel / omgaan met NAH (Hersenletsel)

Racinglady
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 jul 2014 19:51

Racinglady 26 jul 2014 22:18

Ik denk dat je de fietsdoelen die je hebt weg moet zetten voorlopig en gewoon zonder km teller moet gaan fietsen.Eventueel wel met een hartslagmeter om zodat je niet in de rode zone gast fietsen ( iom fysio wbt juiste zones).Leren genieten van het feit dat je fietst,het mooie weer en de omgeving. Je moet het nu doen met deze situatie en niet met de conditie die je altijd had.Vanuit deze situatie moet je verder, je begint blanco,haal het doel van net zo goed wezen als bv vorig jaar uit je hoofd.Misschien krijg je dat nivo ooit weer maar misschien ook niet....dus vecht niet maar accepteer...dan komt het genieten ook heus!
( aldus een ervaringsdeskundige,helaas haal ik mijn fiets en schaatsnivo door beide auto ongelukken en andere operaties ook niet meer. Maar geniet van het fietsen en van m'n nieuwe scott cr1 contessa)

Succes met revalideren!

Willekez
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 jul 2014 20:14

Willekez 27 jul 2014 20:24

Hallo, ik herken je verhaal. Sept 2013 een racefiets ongeval. Scan en hersenkneuzing. Herken veel van je klachten. Het is heel erg belangrijk de balans te vinden en dat is moeilijk. Ik heb opnieuw moeten leren wat elke activiteit met me doet. Ook triathleet en trainende voor de halve triathlon in Almere.
Kan je veel tips geven als dat wilt van hoe ik het heb aangepakt. Ben sinds kort uitgerevalideerd en de nieuwe slogan is....
70% = mijn nieuwe 100 %

Als je graag wat meer info wilt over de aanpak mail even naar willekez@live.nl

BB1981
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 mei 2015 11:43

BB1981 31 mei 2015 23:55

heel herkenbaar jullie verhalen. Ik heb een ongeluk met de mtb gehad. Weet niet hoe het is gebeurd maar lag goed in de kreukels toen ik bij kwam. Drie nekwerfels gebroken en wat naaiwerk en wat ander klein spul. Had wel een helm op die lag dus ook in drie stukken. Wat je krijgt te horen is dat je geluk gehad hebt maar die nah zie je niet aan de buitenkant. ....

Heb nu 3x ct scan en een mri gehad en die waren allemaal schoon op de nek werfels na.

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 01 jun 2015 11:00

(nutteloze woorden gewist)
Laatst gewijzigd door Nee_Nee op 01 jun 2015 20:39, 1 keer totaal gewijzigd.

Alan Smeets
Forum-lid
Berichten: 450
Lid geworden op: 11 jul 2014 10:25
Contact

Alan Smeets 01 jun 2015 13:45

Je geeft aan dat je interval training doet en bezig bent met de tweede helft van het seizoen.

Rijd je wel eens met een hartslagmeter? Met welke hartslagen rijd je ext duur? En de intervallen?

Je zult het lichaam de tijd moeten geven om te herstellen. Je conditie is er flink op achteruit gegaan en waarschijnlijk moet je onder de 0 weer beginnen.

Ik geef bij veel mensen hier aan dat ze het rustiger aan moeten doen, maar in jouw geval is dat nog belangrijker.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8274
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 01 jun 2015 14:29

@Alan Wie geeft aan dat hij interval training doet? De laatste 2 posts zijn van gisteren en vandaag, de rest is een jaar oud.

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 01 jun 2015 20:39

Hebben we mooi De TOPIC KICK van de maand gescoord. En het is pas de eerste van de maand :!:
Ik ga wissen in mijn bijdrage.

Willekez
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 jul 2014 20:14

Willekez 15 sep 2015 09:07

Hoi, je post is al wat ouder maar ik reageer toch nog even. Ik heb ook een racefiets ongeval gehad. (Ook triathleet) nu twee jaar geleden. 60% is mijn nieuwe 100% na het ongeval. Wel een soort van balance gevonden maar blijft heel moeilijk. Van het weekend wel voor de tweede keer de halve triathlon van Almere gedaan. Gaaf maar eist zijn tol. Hoe is het nu met je?

Plaats reactie