Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Schokkerig remgedrag bij dalen

sjax
Forum-lid
Berichten: 155
Lid geworden op: 28 jun 2008 22:22

sjax 23 jul 2014 13:26

De carbon velgen zijn nieuw aangeschafte Farsports en de deformatie is max. 2 mm over een lengte van 2 cm, te zien wanneer ik een blik werp op mijn remblok als ik de velg langzaam ronddraai.

De deformatie ziet er gaaf uit zonder enige vorm van delaminatie, ik zal toch eens het bandje lichten om te kijken hoe de binnenkant eruit ziet.

Verder maar eens contact opnemen met Farsports en bekijken wat zij voor mij kunnen betekenen.

gamiel
Forum-lid
Berichten: 788
Lid geworden op: 14 sep 2006 01:02

gamiel 23 jul 2014 14:25

sjax schreef:Vertel eens gamiel, over verdikkingen rondom het ventielgat.
Heb ik een aantal keer gehad met DT Swiss velgen op mijn MTB met V-brakes. Als de remvlakken te dun geremd waren, dan ging de velg uitzetten rondom het ventielgat, zeker als ik de bandjes wat harder zette om op de verharde weg te rijden. Lijkt dan toch de zwakste plek in de velg.
Canyon Ultimate CF SLX, Cannondale CAAD10, Niner RLT9, Cube Reaction.

jelgervandermeer
Forum-lid
Berichten: 70
Lid geworden op: 10 mei 2010 01:20

jelgervandermeer 26 jul 2014 09:16

zlyrinx schreef:Dank voor je reactie Nijkie, en ik snap dat voorzichtigheid altijd geboden is, haha.

Ik heb altijd begrepen dat je beter geen full carbon wielen de bergen in kan nemen, tenzij je een pro bent. Ik daal goed en rem nooit slepend, maar als ik zelfs in staat ben om alu/carbon wielen te vervormen, dan lijkt me fullcarbon niet ideaal. Remmen in de regen is niet eens zo het probleem, alhoewel dat zeker nog wel eens voorkomt en dan wil ik eigenlijk gewoon de vertrouwde remkracht van alu.

Maatwielen in Nijmegen zal ongetwijfeld top zijn, maar zoals gezegd zoek ik wat in de omgeving Amsterdam. Anders zijn er genoeg opties in Nederland te vinden.
Misschien een beetje laat, maar het schijnt dat bij Van der Linden in Weesp wel een goede fietsenmaker zit die goed is met wielen.

Plaats reactie