Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tom Dumoulin

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5698
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 13 sep 2016 13:33

Ja, weer een Nederlander die om plek 6 strijdt. ;)
Hoeveel plekken 6 zijn er eigenlijk te verdelen in zo'n grote ronde? :mrgreen: :twisted:

Gebruikersavatar
rondje
Forum-lid
Berichten: 429
Lid geworden op: 07 aug 2010 14:04
Contact

Gebruikersavatar rondje 13 sep 2016 17:42

Kwam dit vandaag op twitter tegen: https://twitter.com/ammattipyoraily/sta ... 5794970624 "Likely more (flat) ITT kilometers and less mountains in 2017 Tour de France. Would be ideal route for Tom Dumoulin. 70 kg enough."

Leuk, mocht het waar zijn, Maar helaas is Froome ook geen koekenbakker op de tijdritfiets.
Giro zal wel te zwaar worden, die zullen wel uitpakken met mythische bergen voor de 100ste editie.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37379
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 13 sep 2016 17:45

Ach, 2e achter Vroem en voor Q is ook niet slecht ;-)
Less is bore

dc
Forum-lid
Berichten: 1342
Lid geworden op: 23 jun 2008 01:08

dc 14 sep 2016 07:25

Sprakeloos over het gebrek aan vertrouwen in Tom.... wat moet hij laten zien voordat de azijn uit jullie blazen is gelopen?

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37379
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 14 sep 2016 07:48

dc schreef:Sprakeloos over het gebrek aan vertrouwen in Tom.... wat moet hij laten zien voordat de azijn uit jullie blazen is gelopen?
Even voor de duidelijkheid; ik was bloedserieus. Froome en Sky pak je niet zomaar, dus een opmerking over een 2e plek is juist wél vol vertrouwen. Al denk ik dat het nu nog een paar stapjes te ver is.
Less is bore

Gebruikersavatar
rondje
Forum-lid
Berichten: 429
Lid geworden op: 07 aug 2010 14:04
Contact

Gebruikersavatar rondje 14 sep 2016 09:54

daniel1975 schreef:
dc schreef:Sprakeloos over het gebrek aan vertrouwen in Tom.... wat moet hij laten zien voordat de azijn uit jullie blazen is gelopen?
Even voor de duidelijkheid; ik was bloedserieus. Froome en Sky pak je niet zomaar, dus een opmerking over een 2e plek is juist wél vol vertrouwen. Al denk ik dat het nu nog een paar stapjes te ver is.
Ben het hier volledig mee eens. Het zou niet reëel zijn om te verwachten dat hij Froome met de sky trein wel even omver zou blazen. Die is echt nog een maatje te groot.

Het is een geweldig talent, maar laten we eerst even kijken wat het gewichtsverlies en ronde druk met hem doen. Zou dom zijn als heel het land nu van hem verwacht dat hij wel even een grote ronde wint. Kunnen we daarna juist weer lekker zeiken dat hij gefaald heeft zeker? Dat vind ik erger dan een bescheiden doel stellen.

Gebruikersavatar
Tracing_NL
Forum-lid
Berichten: 655
Lid geworden op: 28 nov 2013 16:32

Gebruikersavatar Tracing_NL 14 sep 2016 12:16

Reeds in andere draadjes verteld; Ongelofelijk hoe we er iedere keer weer intrappen dat we een nieuwe TdF winnaar in ons midden hebben. Tom is een geweldige renner, maar heeft los van de RvS vorig jaar nog niet één ronde voorin uitgereden. En in de RvS was hij mede zo goed omdat hij als enige niet de Tour had gereden. Dus nee, ik ben geen azijnzeiker, maar enig realisme en nuchter blijven nadenken is wel geboden.
Ouder worden is verplicht, volwassen worden is een keuze.

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5698
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 14 sep 2016 12:25

Ik zal de eerste zijn die zijn fout zal erkennen maar ik zie hem geen grote ronde winnen.
Het is een top tijdrijder en hij kan goed een berg op maar kan hij dat drie weken volhouden?
De Vuelta vorig jaar vond ik wat magertjes met echte hoogtemeters.
Toen het in het laatste weekend om de knikkers ging met het echte werk zakte hij gewoon keihard door het ijs.
En dat lag niet omdat hij zogezegd geen team om zich heen had, hij was bergop niet sterk genoeg.
Kruiswijk is de nige die heeft laten zien dat hij in staat is om een grote ronde te winnen, niet Mollema, Gesink, Dumoulin of wie dan ook.
En zou hij vorig jaar niet de proloog van de Tour winnen? En het wereldkampioenschap tijdrijden? Net zo dat het voor een hele hoop mensen zeker was dat hij wel Olympisch goud zou halen.
Laten we eerlijk zijn, de enige keren dat hij naar verwachting presteerde zijn de proloog van de Giro (net aan) en de tijdrit in de afgelopen Tour.
Ik zie hem wel als de renner die in de toekomst voor meer etappewinsten gaat zorgen in de grote rondes want hij heeft wel topkwaliteiten.
En stiekem hoop ik op een winst in de Ronde van Lombardije of Luik-Bastenaken-Luik.

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 14 sep 2016 15:32

Ik kijk er in ieder geval naar uit dat hij het gaat proberen. Verder zien we het wel.

dc
Forum-lid
Berichten: 1342
Lid geworden op: 23 jun 2008 01:08

dc 14 sep 2016 22:28

daniel1975 schreef:
dc schreef:Sprakeloos over het gebrek aan vertrouwen in Tom.... wat moet hij laten zien voordat de azijn uit jullie blazen is gelopen?
Even voor de duidelijkheid; ik was bloedserieus. Froome en Sky pak je niet zomaar, dus een opmerking over een 2e plek is juist wél vol vertrouwen. Al denk ik dat het nu nog een paar stapjes te ver is.
Over jou heb ik het niet joh.

Maar mensen die grienen dat hij voor plek 6 gaat terwijl hij Froome er al af heeft gereden in Spanje en daar vol voor de winst ging is hilarisch.

Serieus.. mensen die denken dat hij niet gaat rijden voor een podium plek zijn mesjogge. Of hij het haalt is een heel ander verhaal, maar Tom gaat zich terecht richten op het podium. Hij is twee jaar sterker.

En ik ben 100% standvastig in mijn mening dat hij de grootste hoop is voor een ronde winst sinds Breukink (die er ook een paar keer gruwelijk dichtbij zat). Waarom is dat raar? Het lijkt me een compleet objectieve mening.

Let op... ik zeg niet dat het hem ooit gaat lukken. Maar als hij een ronde wint ga ik niet verbaasd zijn. Met Yates schat ik hem in als de grootste opkomende ronde talenten. Geen idee waar het strand, maar als hij geen podium haalt voor het einde van zijn carrierre ben ik WEL verbaasd.

Gebruikersavatar
Pieter883
Forum-lid
Berichten: 55
Lid geworden op: 03 jun 2016 08:43
Locatie: Maastricht

Gebruikersavatar Pieter883 15 sep 2016 12:55

dc schreef: Het lijkt me een compleet objectieve mening.
Ik kan een kleine glimlach niet onderdrukken :winkthumb:

Maar even zonder gekheid, ik ben benieuwd naar Tom volgend jaar. Ik kan altijd wel genieten van zijn down-to-earth persoonlijkheid. Mij zul je voor de buis terug vinden.

SupaX
Forum-lid
Berichten: 256
Lid geworden op: 30 apr 2013 17:41

SupaX 15 sep 2016 13:45

Ik vind Theo V zijn mening een stuk 'objectiever'. :P
Ik hoop natuurlijk wel dat je gelijk krijgt over Tom volgend jaar :)

Plaats reactie