Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tom Dumoulin

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 4454
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 05 nov 2022 19:11

Dank voor de link naar interview. Een mooi interview inderdaad.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 05 nov 2022 21:22

Tja en aan al die mensen die Tom Dumoulin eerst afdeden als een “slapjanus”….

Dit interview verwoordt wat mij betreft maar weer eens heel mooi hoe topsport geheel los staat van de dagelijkse praktijk op kantoren en andere weinig fysieke beroepen!
Iemand mentaal zwak classificeren terwijl hij juist het uiterste van zijn lichaam en geest vereist om te presteren is echt een blijk van totale onwetendheid over sport in het algemeen en topsport in het bijzonder!!
Do or don’t, there is no try

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16063
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 05 nov 2022 22:11

Op zich wel vreemd dat hij zichzelf ziet als iemand die het van het harde werken moest hebben en niet van zijn talent. Ik had toch altijd de indruk dat het talent eraf droop.

Ik hecht ook niet veel waarde aan dat hij zegt dat hij juist te hard voor zichzelf was i.p.v. niet hard genoeg. Dat zeggen 90% van de mensen die niet hard genoeg zijn voor zichzelf.

Niet dat ik hem een slapjanus vind maar hij is gewoon niet de geschikte persoon om 15 jaar topsport te bedrijven en dat heeft hij zelf ook ingezien. Dat is misschien nog wel knapper dan blijven vasthouden aan het kunstje dat je altijd hebt opgevoerd. Hij heeft geweldig gepiekt en bijna alles gewonnen wat binnen zijn mogelijkheden lag. Bij wat hij niet won, was hij vaak tweede. Dan heb je het maximale er wel uitgehaald.
Campagnolo Ultra Dork

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5650
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 06 nov 2022 09:46

Klein_Verzet schreef: 05 nov 2022 11:46 Inderdaad een heel mooi interview, maar ik zou graag de zielenroerselen van bijvoorbeeld Wout van Aert daar tegenover wel eens willen lezen. Volgens mij is hij een mens die de waanzin van de topsport op een gezonde (mentale) manier weet te combineren met het "gewone" leven, maar misschien heb ik het helemaal mis. En sowieso, "wat is normaal?"
Bij Wout is zijn vrouw heel begrijpend en sportminded,dat maakt ook veel uit. Niet elke vrouw begrijpt dat een carrière als topsporter niet alleen veel geld maar ook veel opofferingen met zich meebrengt. Is Sarah De Bie trouwens geen familie van de vroegere crossers en bondscoach De Bie?
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3084
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 06 nov 2022 11:24

Zoals Dumoulin al aangaf, gaat het juist vaak mis als een renner is gestopt. Nou is dat bij een gewone baan ook dat bij (vroeg) pensioen de situatie verandert wat de nodige aanpassingen vergt.

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 06 nov 2022 12:19

fiedoo schreef: 06 nov 2022 09:46
Klein_Verzet schreef: 05 nov 2022 11:46 Inderdaad een heel mooi interview, maar ik zou graag de zielenroerselen van bijvoorbeeld Wout van Aert daar tegenover wel eens willen lezen. Volgens mij is hij een mens die de waanzin van de topsport op een gezonde (mentale) manier weet te combineren met het "gewone" leven, maar misschien heb ik het helemaal mis. En sowieso, "wat is normaal?"
Bij Wout is zijn vrouw heel begrijpend en sportminded,dat maakt ook veel uit. Niet elke vrouw begrijpt dat een carrière als topsporter niet alleen veel geld maar ook veel opofferingen met zich meebrengt. Is Sarah De Bie trouwens geen familie van de vroegere crossers en bondscoach De Bie?
Ja, dochter van Danny de Bie, ook veldrijder en wereldkampioen geweest.

swannie
Forum-lid
Berichten: 227
Lid geworden op: 27 okt 2016 14:39

swannie 07 nov 2022 17:48

scottpch schreef: 06 nov 2022 12:19
fiedoo schreef: 06 nov 2022 09:46
Klein_Verzet schreef: 05 nov 2022 11:46 Inderdaad een heel mooi interview, maar ik zou graag de zielenroerselen van bijvoorbeeld Wout van Aert daar tegenover wel eens willen lezen. Volgens mij is hij een mens die de waanzin van de topsport op een gezonde (mentale) manier weet te combineren met het "gewone" leven, maar misschien heb ik het helemaal mis. En sowieso, "wat is normaal?"
Bij Wout is zijn vrouw heel begrijpend en sportminded,dat maakt ook veel uit. Niet elke vrouw begrijpt dat een carrière als topsporter niet alleen veel geld maar ook veel opofferingen met zich meebrengt. Is Sarah De Bie trouwens geen familie van de vroegere crossers en bondscoach De Bie?
Ja, dochter van Danny de Bie, ook veldrijder en wereldkampioen geweest.
Nee! de vader van Sarah heet Roger. Heeft niets te maken met de De Bie's uit het crosswereldje. Roger is een politieman.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4614
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 07 nov 2022 17:54

Dat klopt niet, Sarah is niet de dochter van Danny maar van Roger De Bie, ook ooit renner geweest.

tweede

ottorongo
Forum-lid
Berichten: 2514
Lid geworden op: 27 aug 2011 00:58
Locatie: België

ottorongo 07 nov 2022 18:49

Danny Debie is afkomstig (woonachtig) uit de streek van Heist o/d berg en Sarah uit Lille (ze hebben samen nog op school gezeten).

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 07 nov 2022 18:59

Ah ok, dacht dat wel het geval was. My bad. :(

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5017
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 07 nov 2022 19:28

Is ze niet de nicht van Van Kooten en de Bie?

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5216
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 07 nov 2022 19:51

NuitKor schreef: 07 nov 2022 19:28 Is ze niet de nicht van Van Kooten en de Bie?
Nee, niet van Van Kooten
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Plaats reactie