Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tom Dumoulin

Karl66
Forum-lid
Berichten: 2362
Lid geworden op: 23 apr 2012 00:19
Locatie: Emmen

Karl66 25 jun 2014 23:08

Tja, Gesink reed op zijn 24e zijn eerste tour uit en werd 5e. Dus als Gesink geen kanshebber is, dan is Dumoulin het al helemaal niet. Op die manier kan je altijd wel naar een conclusie toewerken die jezelf uitkomt. Maar onder aan de streep blijft Dumoulin een renner die het van zijn vermogen moet hebben en niet van zijn vermogen per kg lichaamsgewicht. Met het ouder worden gaat hij echt niet opeens veranderen in een lichtgewicht klimmer.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

Gebruikersavatar
tieky
Forum-lid
Berichten: 536
Lid geworden op: 13 aug 2010 13:08
Locatie: Breda

Gebruikersavatar tieky 26 jun 2014 08:36

Dumoulin is een tijdrijder die aardig mee kan bergop. Ik denk dat hij het eerder moet hebben van korte rondes, waarin veel tijdritkilometers zitten en niet al te steile bergen. Een beetje zoals Tony Martin de Ronde van Peking won. Voor een podium in de Tour is hij gewoon niet gebouwd en dat moet hij gewoon niet willen. Daar liggen zijn kansen niet. Hij kan zich beter richten op het verder ontwikkelen van zijn tijdrit. Met een aantal tweede plaatsen zou een podium op het WK-TT er wel eens in zitten

gaisdergerman
Forum-lid
Berichten: 2828
Lid geworden op: 11 jan 2008 12:05

gaisdergerman 26 jun 2014 08:55

Met de juiste middelen (indurain) is veel mogelijk ;-).

Als hij zich nog verder ontwikkeld ben ik ervan overtuigd dat hij nog veel moois laat zien.

sjoerdth
Forum-lid
Berichten: 1673
Lid geworden op: 21 feb 2010 15:05

sjoerdth 26 jun 2014 10:45

Gewoon eerst even richten op die verdraaide T. Martin eens te verslaan en koning tijdrit te worden, dan kan hij over een jaar of 5 altijd nog kijken wat hij nog meer leuk vindt ;)

Gebruikersavatar
Yaspo
Forum-lid
Berichten: 101
Lid geworden op: 13 jul 2011 20:23

Gebruikersavatar Yaspo 26 jun 2014 10:56

Dumoulin komt bergop te kort om een echte ronderenner te worden denk ik. Wel laat hij al hele leuke dingen zien! Hopelijk kan hij zich op de voet doorontwikkelen, dan kunnen we nog volop genieten van hem :).

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 26 jun 2014 11:43

- Mijn vergelijk met de eerste tour van Froome was alleen maar om aan te geven dat er op deze leeftijg niet veel te zeggen is van wat iemand achter 5 jaar kan, dat kan gewoon alle kanten opgaan en is van heel veel factoren afhankelijk.

Ik vind het wel opmerkelijk dat hij zichzelf niet als klimmer ziet (en waarschijnlijk zich ook niet zodanig prepareerd) maar dat hij toch al behoorlijk de klimmers kan bijhouden.

Hij eindigd weliswaar 2:18 achter Costa maar dat wil niet zeggen dat hij 2:18 in de laatste klim heeft verloren. Hij heeft het meeste gedeelte van de tijd eerder in de rit verloren in de slotklim heeft hij ongeveer een minuutje op Costa verloren. Zo heel spectaculair hoeft hij niet te groeien om zo iets te winnen: mocht hij achter drie jaar hetzelfde vermogen trappen en 2kg lichter wegen dan had hij in die zelfde klim rekenkundig al een kilometer verder gelegen en was hij waarschijnlijk eerste geworden.
Afbeelding

sjoerdth
Forum-lid
Berichten: 1673
Lid geworden op: 21 feb 2010 15:05

sjoerdth 26 jun 2014 11:50

Met rekenen heeft nog nooit iemand de tour gewonnen!

..of.. wacht... ;)

Hazewinkel
Forum-lid
Berichten: 46
Lid geworden op: 02 jun 2014 09:23
Locatie: Leiden

Hazewinkel 27 jun 2014 14:18

Wat zou Dumoulin in de heuvelklassiekers en klassiekers kunnen? Hij deed het in de AGR heel aardig dacht ik, dit jaar. Hij is misschien wat jong voor de klassiekers, maar over een paar jaar zie ik hem wel meespelen in de finale, als hij zich daar op zou richten.
Up and down, but in the end it's only round and round.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12634
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 27 jun 2014 20:02

Dat denk ik ook een tijdrijder is vrijwel altijd geschikt voor een klassieker.

Volgens mij kan je van niemand een grote ronde renner maken je bent dat of niet, dat je daarin dan kan fijnslijpen is logische en dat geld voor alle disiplines.

Ik ben straks benieuwd na de tijdrit op de een na laatste dag, ervaring leert dat de klassements renners dan ook kunnen winnen.

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 27 jun 2014 20:31

wasbeer2006 schreef:Volgens mij kan je van niemand een grote ronde renner maken je bent dat of niet, dat je daarin dan kan fijnslijpen is logische en dat geld voor alle disiplines.
Natuurlijk kan dat wel, al is "natuurlijk" niet echt het juiste woord. Dat is Conconi bijvoorbeeld uitstekend gelukt met Indurain.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Gebruikersavatar
tieky
Forum-lid
Berichten: 536
Lid geworden op: 13 aug 2010 13:08
Locatie: Breda

Gebruikersavatar tieky 13 sep 2016 12:26

http://www.cyclingnews.com/news/dumouli ... r-in-2017/

Hij gaat het volgend jaar proberen. Een grote ronde, ik ben benieuwd. Als ie net zo kan rijden als in de Vuelta van 2015, gaan we dan volgend jaar weer een Nederlander op het podium van een grote ronde zien?

Fietsen?altijd
Forum-lid
Berichten: 2744
Lid geworden op: 09 aug 2014 20:21

Fietsen?altijd 13 sep 2016 12:32

Ben benieuwd. Denk dat podium wel hoog is aangezien hij nog nooit met klassement ambities is gestart. Top 10 zou mooi zijn.
Maak joe woar

Plaats reactie