Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Ervaring Van Nicholas frames

raassie
Forum-lid
Berichten: 939
Lid geworden op: 01 feb 2008 06:37

raassie 03 mar 2016 10:54

Het meest irritante is iid dat Bokkie op verschillende draadjes klaagt, maar niet verder reageert. Ach, als hij maar gelukkig is met zijn alu frame......
Pijn is fijn, toch?
Mijn Strava: https://www.strava.com/athletes/10778731

Fietsen?altijd
Forum-lid
Berichten: 2744
Lid geworden op: 09 aug 2014 20:21

Fietsen?altijd 03 mar 2016 11:12

Hij heeft nu 3 topics zijn gal gespuwd dus hopelijk is de last nu van zijn schouders
Maak joe woar

Gebruikersavatar
Sebo
Forum-lid
Berichten: 634
Lid geworden op: 14 jun 2012 01:49

Gebruikersavatar Sebo 03 mar 2016 17:48

bokkie schreef:Zelf heb ik geen positieve ervaring met mijn Van Nicholas frame.

De duurzaamheid en de garantie vielen mij, op zijn zachts gezegd, nogal tegen. Afgelopen zomer heb ik met mijn fiets een ongeluk gehad. En hoewel het niet eens hard ging brak toch de gehele bovenbuis bij het balhoofd af. Het goed lassen van titanium is schijnbaar moeilijk, met dito problemen.
Ook de 'levenslange' garantie stelt niet veel voor. Kortom: persoonlijk ben ik nogal teleurgesteld.
Rij nu weer gewoon op een alu kader! :lol:

Ga je dit nu in elk topic posten :?:
Training is like fighting with a gorilla....
You don't stop when you're tired...
You stop when the gorilla is tired!!!

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 05 mar 2016 02:20

Op de frames staat een merknaam, maar wie ze maken maakt men niet bekend, waarschijnlijk zijn het Chinese bedrijven die gewoon op bestelling frames maken met specificaties van VN .
Hoeft ook niet 1 bedrijf te zijn.
Er zijn in China talloze bedrijven en bedrijfjes die titanium spullen leveren/maken, en niet allemaal hebben ze de kwaliteitscontrole heel hoog in het vaandel, prioriteit 1 is geld verdienen.
Dat frame van @bokkie brengt dit aan het licht, maar na een crash kan je niet meer verwachten dan crash replacement..
Misschien had ie er zonder crash wel 10 jaar probleemloos op gereden, niemand kan dat zeggen.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16238
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 05 mar 2016 08:57

Geloof mij maar dat een fabrikant die produceert voor Accell zijn kwaliteitscontrole op orde moet hebben. Daarmee wil ik niet zeggen dat er geen productiefouten worden gemaakt maar jij doet net het allemaal goedkope Chinese brol is wat VN verkoopt.

Als er hier op het forum vol stond met scheurende VN frames zou je kunnen stellen dat er iets mis mee is maar op basis van één frame dat een ongeval heeft meegemaakt gaat veel te ver.
Campagnolo Ultra Dork

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 05 mar 2016 09:50

Die indruk wou ik niet wekken.
Maar er slipt kennelijk wel eens wat door....
Ik heb zelf een titanium frame uit China, maar direct bij een fabriek geregeld voor de helft van de prijs van een VN.
Een dergelijk frame via VN behoedt je kennelijk toch niet helemaal voor slechte produkten...
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

bokkie
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 jan 2007 11:33

bokkie 07 mar 2016 20:57

Het maakt schijnbaar nogal wat reacties los...

Wat ik vooral duidelijk probeer te maken is dat bij titanium de indruk wordt gewekt dat het onverwoestbaar is. Of zoals Van Nicholas op hun site stelt: 'No wonder our frames last a lifetime'. Persoonlijk vond ik het een enorme teleurstelling dat mijn frame zo makkelijk kon afscheuren/breken. Daarnaast is het goed lassen van een titanium frame niet eenvoudig met dito problemen.

Verder mag iedereen doen met mijn ervaring wat hij of zij wil...

baron062
Forum-lid
Berichten: 1122
Lid geworden op: 25 nov 2004 10:37

baron062 07 mar 2016 21:21

bokkie schreef:Het maakt schijnbaar nogal wat reacties los...

Wat ik vooral duidelijk probeer te maken is dat bij titanium de indruk wordt gewekt dat het onverwoestbaar is. Of zoals Van Nicholas op hun site stelt: 'No wonder our frames last a lifetime'. Persoonlijk vond ik het een enorme teleurstelling dat mijn frame zo makkelijk kon afscheuren/breken. Daarnaast is het goed lassen van een titanium frame niet eenvoudig met dito problemen.

Verder mag iedereen doen met mijn ervaring wat hij of zij wil...
Je zou je ervaring kunnen verhelderen door de details van het ongeluk te delen. Zonder die details is je mening over het merk niets waard en lijk je gewoon een kinderachtige, slechte verliezer.

Overigens heb ik dit soort schades ook wel bij hoogwaardige alu frames gezien, zal dus geen expliciete VanNicholas kwaal zijn.

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 08 mar 2016 09:48

Ja, zeker interessant om te vernemen wat die "crash" nu precies inhield...
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3235
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 08 mar 2016 10:01

bokkie schreef:Daarnaast is het goed lassen van een titanium frame niet eenvoudig met dito problemen.
Mag ik vragen welke ervaring jij zelf hebt met het lassen van titanium?
Welke lascertificaten heb jij voor welke lastechnieken?

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5743
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 08 mar 2016 12:58

KEKVO voor het betere "bak en braad"-werk. :mrgreen: :lol:

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16238
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 08 mar 2016 13:42

Als je geen lascertificaat hebt kun je ook gewoon googelen op "titanium lassen". Het zou wat zijn als ergens pas iets over mogen weten als we er een papiertje voor hebben gehaald.
Campagnolo Ultra Dork

Plaats reactie