Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Ervaring Van Nicholas frames

bokkie
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 jan 2007 11:33

bokkie 02 mar 2016 18:18

Zelf heb ik geen positieve ervaring met mijn Van Nicholas frame.

De duurzaamheid en de garantie vielen mij, op zijn zachts gezegd, nogal tegen. Afgelopen zomer heb ik met mijn fiets een ongeluk gehad. En hoewel het niet eens hard ging brak toch de gehele bovenbuis bij het balhoofd af. Het goed lassen van titanium is schijnbaar moeilijk, met dito problemen.
Ook de 'levenslange' garantie stelt niet veel voor. Kortom: persoonlijk ben ik nogal teleurgesteld.

Afbeelding

Afbeelding

Rij nu weer gewoon op een alu kader! :lol:

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15951
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 02 mar 2016 22:01

bokkie schreef:..........

Rij nu weer gewoon op een alu kader! :lol:
Don't race (zelfs als is het maar tegen 25 km/u) what you can't replace.
En om dan beroep te doen op de garantie is toch wel erg kort door de bocht.
I know myself like no one else
Nothing to defend

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 02 mar 2016 22:51

Ik denk dat de plaat voor het hoofd van bokkie sterker is dan het frame
Eigen schuld dus gewoon je verlies nemen en doorgaan.....

Gebruikersavatar
Wiliertoerist
Forum-lid
Berichten: 2049
Lid geworden op: 25 jul 2013 22:20

Gebruikersavatar Wiliertoerist 03 mar 2016 00:19

bokkie is 9 jaar forumlid en heeft al 5 berichten geplaatst (4 stuks vandaag).

Op andere fora noemen we dat "alleen halen, niets brengen" ;)

Gebruikersavatar
De Jager
Forum-lid
Berichten: 243
Lid geworden op: 13 aug 2011 21:28

Gebruikersavatar De Jager 03 mar 2016 08:41

Eigenaardige reacties op Bokkie.

Waarom zou Bokkie meer berichten moeten plaatsten in 9 kjaar tijd?
En waarom zou hij genoegen moeten nemen met een fiets waarvan de buizen bij de lasnaden afbreken?

Gebruikersavatar
vrderuiter
Forum-lid
Berichten: 265
Lid geworden op: 06 jun 2013 10:49

Gebruikersavatar vrderuiter 03 mar 2016 09:25

De Jager schreef:Eigenaardige reacties op Bokkie.

Waarom zou Bokkie meer berichten moeten plaatsten in 9 kjaar tijd?
En waarom zou hij genoegen moeten nemen met een fiets waarvan de buizen bij de lasnaden afbreken?
Ik begrijp het eigenlijk ook niet helemaal. Ik rij zelf ook TiTa, en als mijn fiets op zo'n manier zou scheuren (al dan niet door ongeluk, en onafhankelijk van de schuldvraag) zou ik mij ook lichtelijk 'klote' voelen. Ik geloof ook niet dat bokkie een enorme hetze aan het kweken is, dus wat de precieze oorzaak van de antipathie tegen posts van bokkie is, is mij niet geheel duidelijk. Dit laswerk is duidelijk niet OK, en dat mag gezegd. Ook in geval van een ongeluk mag een correct gelast titanium frame níet op deze wijze breken, dat staat vast.
Hier had net zo goed niets kunnen staan...

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5537
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 03 mar 2016 09:46

Manco van deze tijd. Op basis van 2 foto's en een incompleet verhaal beoordelen en veroordelen we. Daarnaast gaat er iets fout dan ligt het in eerste instantie altijd aan de ander en de eerste vraag die we stellen: wie heeft schuld of wie kan ik aansprakelijk stellen. Just my 2ct.
What makes the boat go faster?

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5891
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 03 mar 2016 10:15

Er straalt natuurlijk wel een boel wrok uit als je in vier topics gaat zitten klagen over een gescheurd frame. En daarna ook niet verder reageert.

Maar persoonlijk vind ik dit wel een rare breuk. Nog nooit zoiets eerder gezien en mijn eerste reactie was ook: '"wat is dat voor prulli las en leverancier, kom eens over de brug met een goede oplossing.
Live fast; die young. mijn blog

knutmo
Forum-lid
Berichten: 1138
Lid geworden op: 15 jun 2011 11:03

knutmo 03 mar 2016 10:19

De Jager schreef:Eigenaardige reacties op Bokkie.
Waarom zou Bokkie meer berichten moeten plaatsten in 9 kjaar tijd?
Dat hoeft inderdaad niet. Maar in 2007 1 bericht plaatsen, en dan vervolgens 10 jaar later op 1 dag 4 keer hetzelfde klaagbericht plaatsen op verschillende plekken is in mijn ogen vrij irritant.
De Jager schreef:En waarom zou hij genoegen moeten nemen met een fiets waarvan de buizen bij de lasnaden afbreken?
Er is een frame kapot gegaan bij een ongeluk. Dat is niet iets uitzonderlijks en valt normaliter niet onder de garantie. Tenzij hij wat meer informatie geeft waarom hij vindt dat dat in dit geval wel zou moeten, kan ik er geen ander oordeel over hebben, dan dat hij geen kans heeft op een vervangend frame. En dan helpt 4 keer hetzelfde posten zonder verdere uitleg niet.

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 03 mar 2016 10:40

Maar persoonlijk vind ik dit wel een rare breuk. Nog nooit zoiets eerder gezien en mijn eerste reactie was ook: '"wat is dat voor prulli las en leverancier, kom eens over de brug met een goede oplossing.
Ik heb al ettelijke Ti frames gezien die zo eindigen, Ti (en dan specifiek het china titanium) scheurt altijd naast de lasnaad (de wat duurdere frames stropen eerder op).

Als je met je auto frontaal op een voorligger klapt gaan je ook niet bij de leverancier klagen dat het subframe verbogen is terwijl je dit als leek niet had verwacht.

VN is dus helemaal niets verplicht maar had als geste crash garantie aan kunnen bieden (doen de meeste andere merken ook om teleurgestelde klanten tevreden te stellen)

rien
Forum-lid
Berichten: 507
Lid geworden op: 12 jan 2005 22:48

rien 03 mar 2016 10:44

Van Nicholas heeft een crash replacement policy. Nieuw frame voor 50%.
Is er contact geweest met Van Nicholas?

knutmo
Forum-lid
Berichten: 1138
Lid geworden op: 15 jun 2011 11:03

knutmo 03 mar 2016 10:46

VN heeft een crash-garantie:

Article 4 - Crash Replacement Warranty

4.1 If a Van Nicholas Titanium frame is damaged and is not covered by our manufacturer warranty, Van Nicholas will provide a replacement frame for 50% of current retail. This additional warranty is for individuals who have damaged their frame due to crashes or accidents. No dealer wholesale; this program deals directly with the consumer. Dealers can charge for labor to swap parts from the damaged frame to the replacement. This warranty only applies for the first owner with the original invoice or a second hand owner with a proof of recertification, as stated in article 5.

Oftewel, Bokkie kan een vervangend frame van VN krijgen voor de helft van de prijs. Dat lijkt mij zeer redelijk.

Plaats reactie