Alles over vakanties op én met de fiets

Les Trois Ballons 2014

hendrikjan
Forum-lid
Berichten: 1486
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:25

hendrikjan 09 jun 2014 20:36

Ok, ik ga meteen kijken :roll:
:winkthumb:

Gebruikersavatar
rschouten
Forum-lid
Berichten: 284
Lid geworden op: 16 jun 2012 08:15

Gebruikersavatar rschouten 12 jun 2014 08:18

Ik ben er klaar voor :)

Afbeelding

Afbeelding

Hierbij het document zodat je het zelf kan afdrukken

https://docs.google.com/document/d/1zpD ... sp=sharing

Frankfiets
Forum-lid
Berichten: 189
Lid geworden op: 29 jul 2013 13:27
Locatie: Wijchen

Frankfiets 12 jun 2014 18:46

Dankje, ik heb hem geprint. Altijd handig!

Begin er toch wel zin in te krijgen. Het lijkt ook aardig fiets weer te gaan worden gelukkig.

Frankfiets
Forum-lid
Berichten: 189
Lid geworden op: 29 jul 2013 13:27
Locatie: Wijchen

Frankfiets 15 jun 2014 20:00

Ik zal maar aftrappen met het eerste korte verslagje. Zaterdag vroeg op gestaan. De start was immers om 7:15. Het weer was goed. Het fietsen ging ok en kon overal lekker omhoog. De Grand Ballons en het laatste deel waren lastig maar gingen een stuk beter dan afgelopen jaar. Het laatste vlakke stuk voor de streep zat ik in een groep die nog goed gas gaf. Uiteindelijk in een tijd van 8:12 (plaats 679) over de streep gekomen.
De verzorging was overigens veel beter dan afgelopen jaar. Erg leuk weekend gehad!

Gebruikersavatar
Robdebruin
Forum-lid
Berichten: 73
Lid geworden op: 29 feb 2012 18:53
Locatie: Hilversum

Gebruikersavatar Robdebruin 15 jun 2014 21:32

Tweede verslagje..... Doel was 8.30. Realiteit werd 8.35 uit en thuis! Erg blij mee. Na diverse cyclo's gereden te hebben kan ik toch wel aangeven dat ik deze de zwaarste vond. Voor goud moest ik 9.20 rijden, (39jr). Dat zat dus wel goed. Helaas een fietsmaat uit de bramenstruiken moeten trekken. Hij is bij de eerste afdaling rechtdoor gereden ipv met de bocht mee naar rechts. Hij was over de sloot in de bosjes gedoken. Resultaat 2 gebroken nekwervels.

We zijn met de groep erg geschrokken. Er lag op diverse plekken veel grind op de weg. Het was en is altijd oppassen in de afdalingen. Dit realiseerde onze fietsmaat zich helaas ook achteraf....

Blijft al met al een mooie tocht door een nog mooiere omgeving.

Nu erg benieuwd naar de totaalranking, deze heb ik nog niet gevonden.
2011 Cannondale Super Six Ultegra
2013 Apex Terrae Campagnolo
2009 Gazelle City Lite

jwpcycle
Forum-lid
Berichten: 431
Lid geworden op: 04 mei 2011 23:17
Locatie: Gennep

jwpcycle 15 jun 2014 21:58

Rob

Gebeurde net voor ons mijn maat zag hem vliegen.
Vorig jaar stond in exact dezelfde bocht ook al een ambulance, stijl stukje, los grind en scherpe bocht naar rechts.

Jouw ranking plaats 997

Gebruikersavatar
Robdebruin
Forum-lid
Berichten: 73
Lid geworden op: 29 feb 2012 18:53
Locatie: Hilversum

Gebruikersavatar Robdebruin 15 jun 2014 22:26

Hi, zag het nu ook. Ben er blij mee.
Hoorde later dat er daar nog een uit de bocht gevlogen is...
2011 Cannondale Super Six Ultegra
2013 Apex Terrae Campagnolo
2009 Gazelle City Lite

Frankfiets
Forum-lid
Berichten: 189
Lid geworden op: 29 jul 2013 13:27
Locatie: Wijchen

Frankfiets 16 jun 2014 08:11

Dan heb ik jou maat ook in sloot zien liggen. Of hij werd er iig uit geholpen door jou. Maar 2 gebroken nek wervels...klink ernstig. Hoe gaat het er nu mee?

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27534
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 16 jun 2014 08:14

Chapeau voor alle prestaties!

Ik maakte me nogal zorgen over een collega van me; ik kon zijn tijd niet in de uitslag vinden. Gisteravond eens gebeld naar zijn huistelefoon; geen gehoor. Kreeg ik een beetje een "niet pluis gevoel" bij.

Krijg ik vanmorgen een mailtje van 'm ; hij is bovenop de Grand Ballon gestopt rond 16:00 en heeft de bezemwagen gepakt. Het was simpelweg te zwaar voor 'm. Balen natuurlijk, maar wel heel gebleven en da's toch het belangrijkst...

Gebruikersavatar
beren040
Forum-lid
Berichten: 992
Lid geworden op: 31 mei 2011 15:39

Gebruikersavatar beren040 16 jun 2014 10:29

Kijk met veel jaloezie en respect naar de tijden hier boven.
Dat is voor mij niet haalbaar, ben met 82kg ook niet echt een klimmer, voorzichtig uitgedrukt.
Ik had als doel onder de 11 uur te blijven en dat is met 10.50 uur ook heel goed gelukt.
Met mijn 54 jaar voor het eerst iets dergelijks gereden en ben dan ook meer dan tevreden.
Voor het eerst van mijn fietsleven van de fiets gemoeten om dat het niet meer ging en er in beide bovenbenen kramp schoot. Dat was op het plateau Esmoulieres, een toetje dat erger was dan alle beklimmingen er voor....
Ik heb dit met veel plezier gefietst en kwam aan het einde tot de conclusie dat er volgend jaar toch maar een ultegra groep op de racer gaat met een achterderailleur die 30 tandjes kan schakelen of misschien wel 32....
Allard

rooi1977
Forum-lid
Berichten: 444
Lid geworden op: 09 sep 2010 17:25

rooi1977 16 jun 2014 10:33

Het is ook gewoon een heel erg zware cyclo .. maar als je om 16.00 u op de Grand Ballon bent moet je je serieus afvragen of je wel mee had moeten doen ?

Dit jaar 37 minuten (8.40 u) sneller dan verleden jaar , dik tevreden !

Verzorging was stukken beter en het weer gelukkig ook (minder warm) .

Waar kan ik de uitslag vinden ?

jehaje
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 jun 2014 10:35

jehaje 16 jun 2014 11:19

Voor mij de eerste keer 3B. Alhoewel we pas tegen 7 uur bij start aankomen en mijn fietsmaat ook nog ruim 20 minuten (!) in lange rij staat bij (enige) toilet, kunnen we toch om 7.33 uur over de startstreep rijden. Op eerste klimmetje bij Faucogney is het erg druk en moeten we filerijden. Dat voorkomt wel dat je jezelf over de kop rijdt op die eerste klim-kilometers.
De gevaarlijke afdaling hebben we gelukkig de dag ervoor al verkend, daar geen risico nemen en rustig afdalen naar de eerste serieuze klim van de dag (Col des Chevrères).
Hier worden de benen echt getest en moet de ketting voor het eerst op de 29 (ik rij relatief licht). Bovenop de top even gepauzeerd om daarna aan de "echte" cols te beginnen. Dit zijn allemaal "lopers", die goed te doen zijn. Op de Grand Ballon wordt het wel wat zwaarder omdat deze toch serieus lang (ruim 15 km) is. Ook wordt het daar kouder en lijkt de lucht steeds donkerder te worden. Gauw naar beneden om de warmte op te zoeken in het dal van Kruth.
De col d'Oderen loopt echt makkelijk omhoog en even heb je het idee dat het een makkie wordt vandaag. Toch zit het venijn in de staart van de 3B. Na bijna 200 km (inclusief inrijden vanaf parking) mag je nog even een "muur" (Champ Jaillet) beklimmen. Gelukkig blijkt deze zo onregematig dat er voldoende herstel-momenten zijn op de 2,1 km lange beklimming. Eenmaal boven moet je niet denken dat je er al bent. Ook op het plateau krijg je nog aantal venijnige stijgingen, die vooral lastig zijn door alle voorgaande inspanningen.
Uiteindelijk komt dan toch de afdaling en het laatste rechte vlakke stuk naar Raddon, waar nog even het gas erop gaat.
Met een netto tijd van 8 uur en 42 minuten (bruto hebben we het niet over; is teveel tijd verspeeld met verzorgingsposten van organisatie) dik tevreden.
Positief bij tocht: goede signaalgevers (ook later op de dag), mooie route,bevoorrading met power-bar repen en pasta party. Minder goed: drankvoorziening (onhandig en vaak alleen water).
Laatst gewijzigd door jehaje op 16 jun 2014 19:47, 2 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie