Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

afvallen :(

orinoco
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 22 aug 2010 23:55

orinoco 23 aug 2010 02:19

hallo allemaal
na 3 jaar veel fietsen op tv te hebben gekeken
en zelf ook meer zijn te gaan fietsen voor het plezier
heb ik sinds een korte tijd een race fiets in mijn collectie ( koga flyer)
ondanks de pijn op me zit vlak wat denk normaal is voor iedereen die voor het eerst op een race zadel zit heb ik hier heel erg plezier van
en moet ik me zelf echt inhouden om niet te veel te fietsen
het liefst zou ik er in de morgen uit gaan een km of 30 fietsen kapot thuis komen eten rusten en er dan in de avond weer gelijk opspringen
nu heb ik hier een paar vraagjes over en volgens mij ben ik dan bij jullie bij het goeden adres

als eerst ik ben + - 178 en weeg 67 kilo en wil eigenlijk liever niet afvallen
meer eten zou je zeggen maar dat gaat in dit geval niet op ik kan eten wat ik wil al zou ik 5 weken patat kroketten en jus eten dan nog zou er niet veel bij komen wel wat acne maar das weer een ander verhaal
het gaat er dus heel moerlijk af en komt er heel moerlijk bij
meschien dat er hier iemand is die wat tips heeft
zelf zat ik te denken om wat meer koolhydraten binnen te krijgen door middel van een shake of iets


al vast bedankt


elboutero
Forum-lid
Berichten: 843
Lid geworden op: 24 apr 2009 13:49

elboutero 23 aug 2010 02:24

hoi, mooi dat fietsen je bevalt! Hoe oud ben je trouwens? Uiteindelijk zul je namelijk altijd wel aankomen met een bepaalde voedingskeuze. Is het nu niet, dan wel wanneer je een bepaalde leeftijdsgrens gepasseerd hebt
Cervelo S3D - Canyon Aeroad CF SL - Cannondale Scalpel Si-3

orinoco
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 22 aug 2010 23:55

orinoco 23 aug 2010 02:32

ik ben net de 30 gepasseerd en er zijn al wat kilo's bij een jaar of 5 geleden woog ik een kilo of 62 wat nog wel kan volgens je bmi maar ben blij dat er wat bij is gekomen
en zou het jammer vinden als het er na 3 maanden fietsen weer af is
het belangrijkste is dat ik gezond ben en als het er af gaat so be it
maar meschien kan ik er iets aan doen door bv voor een een rit wat meer koolhydraten tot me te nemen of tijdens of na
en het is altijd zo ben je dun wil je wat zwaarder zijn ben je zwaar wil je wat dunner ben je blond wil je donker ect ect

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5891
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 23 aug 2010 08:42

Ik wil niet flauw doen, hoor.
Maar heb je wel eens gehoord van leestekens?
Live fast; die young. mijn blog

orinoco
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 22 aug 2010 23:55

orinoco 23 aug 2010 10:29

ik ben al blij dat er een rood balkje onder komt op het moment dat ik het verkeerd schrijft
maar dat soort dingen heb je met dyslexie
maar volgens kan je wel redelijk begrijpen wat mijn vraag is

swoosh
Forum-lid
Berichten: 868
Lid geworden op: 31 mei 2010 23:55

swoosh 23 aug 2010 12:19

Een advies is alleen mogelijk als je zelf je voeding eerst in kaart brengt.

Post eens wat je zoal eet op een dag. Met tijdstip en hoeveelheden. (voedingsschema)
Afbeelding

-eric-
Forum-lid
Berichten: 523
Lid geworden op: 10 sep 2009 00:47
Locatie: Kop van Drenthe

-eric- 23 aug 2010 12:30

Ik zou lekker gaan fietsen en je niet te druk maken over je gewicht. Spieren zijn zwaar en ga je meer fietsen dan bouw je spieren op. Vet verbrand je, maar daar zul jij niet zoveel van hebben :-).
Zolang je niet meer dan 100 km per dag fietst kun je het met normaal gezond eten goed bij-eten. Let er op dat je 'hoogwaardig' voedsel eet, dus geen patat met mayo maar volkoren pasta met (runder)gehakt of pasta salade met ei als je vegetariër bent. Het zou mij niks verbazen als je zwaarder wordt..

Bouw het in ieder geval wel rustig op
Groet,
Eric

-4 wheels to move your body, 2 wheels to move your soul-

rezne
Forum-lid
Berichten: 1907
Lid geworden op: 09 jul 2006 16:27

rezne 23 aug 2010 18:29

[quote="orinoco"]hallo allemaal
na 3 jaar veel fietsen op tv te hebben gekeken
en zelf ook meer zijn te gaan fietsen voor het plezier
heb ik sinds een korte tijd een race fiets in mijn collectie ( koga flyer)
ondanks de pijn op me zit vlak wat denk normaal is voor iedereen die voor het eerst op een race zadel zit heb ik hier heel erg plezier van
en moet ik me zelf echt inhouden om niet te veel te fietsen
het liefst zou ik er in de morgen uit gaan een km of 30 fietsen kapot thuis komen eten rusten en er dan in de avond weer gelijk opspringen
nu heb ik hier een paar vraagjes over en volgens mij ben ik dan bij jullie bij het goeden adres

als eerst ik ben + - 178 en weeg 67 kilo en wil eigenlijk liever niet afvallen
meer eten zou je zeggen maar dat gaat in dit geval niet op ik kan eten wat ik wil al zou ik 5 weken patat kroketten en jus eten dan nog zou er niet veel bij komen
wel wat acne maar das weer een ander verhaal
het gaat er dus heel moerlijk af en komt er heel moerlijk bij
meschien dat er hier iemand is die wat tips heeft
zelf zat ik te denken om wat meer koolhydraten binnen te krijgen door middel van een shake of iets


al vast bedankt

[/quote]


Dit soort onzin lees ik wel vaker her en der en 't is echt de grootste bullshit. Kom je niet aan: dan eet je niet genoeg, val je niet af: dan eet je te veel. Energie verdwijnt niet zomaar. Enge ziektes en parasieten daar gelaten.

Vaak zijn het mensen die dit soort dingen roepen die leven zonder degelijke maaltijden en denken dat ze o zo veel eten. Vergelijk je voedingspatroon niet met dat van een inactief persoon, dat gaat nu eenmaal niet op.
Let the legs do the talking
CR1 Update
Update 2

corniel
Forum-lid HC
Berichten: 4025
Lid geworden op: 10 jun 2007 13:38
Locatie: Sleutelstad

corniel 23 aug 2010 18:36

Ik begrijp helemaal niet van het verhaal van de TS. Hij wil niet afvallen?! En het komt er bijna niet aan, en bijna niet af? Dan is er toch geen probleem?

Verder onderschrijf ik de stelling van Rezne:
[quote=""Renze""]Kom je niet aan: dan eet je niet genoeg, val je niet af: dan eet je te veel. Energie verdwijnt niet zomaar. Enge ziektes en parasieten daar gelaten.[/quote]

furk
Forum-lid
Berichten: 164
Lid geworden op: 29 aug 2007 20:14

furk 23 aug 2010 18:36

@ Rezne: Sjonge jonge. Moet er nu zo fel gereageerd worden? Met de kern van je boodschap ben ik het wel eens, maar je kan het ook wel wat aardiger formuleren.

@ Orinoco: Ik denk dat we idd wel eerst meer moeten weten over voedingspatroon van TS. Wanneer eet je wat en hoeveel. Daarnaast de dagelijkse bezigheden (kantoorbaan of zwaar lichamelijk werk).

eelcoz

eelcoz 23 aug 2010 18:44

[quote="Corniel"]Ik begrijp helemaal niet van het verhaal van de TS. Hij wil niet afvallen?! En het komt er bijna niet aan, en bijna niet af? Dan is er toch geen probleem?

[/quote]

Hoewel het misschien wat onduidelijk geformuleerd is, denk ik dat de TS bang is om af te vallen als hij gaat sporten.

Overigens ook eens met de opmerking van Rezne, heb het zelf ondervonden (dacht ook altijd niet aan te kunnen komen, maar at toch echt te weinig al die tijd).

furk
Forum-lid
Berichten: 164
Lid geworden op: 29 aug 2007 20:14

furk 23 aug 2010 19:20

Ik heb overigens het omgekeerde. Ik wil er graag nog 2 kilo af (71 kilo bij 1m78), maar dat lijkt maar niet te lukken. Door fietsvakantie (6 uur per dag fietsen op 'D2' a 'D'3 en dat drie weken lang) ben ik nog van 73kg naar 71kg gegaan, maar nu stagneert het. Ik eet nog steeds te veel blijkbaar. Ik kan je aanraden om een eens dag een kladblok mee te nemen en echt alles wat je eet op te schrijven en vervolgens in te vullen in een website van het voedingscentrum. Zo kom je erachter hoeveel calorien je tot je neemt. Zo heb je iig objectief (mogelijk) beeld van je inname. Ik kwam er zo achter dat ik gezond eet, maar wel teveel calorieen tot me neem.

Daarnaast kan het ook gewoon je bouw zijn. Ik ben redelijk geblokt word niet snel zwaarder dan 72 kg, maar val alleen af als ik regelmatig train EN goed op mijn voeding let. Voor jou geldt hetzelfde.

Zou in jouw geval iig zorgen dat je genoeg eiwitten binnenkrijgt.


link calorieenteller

Plaats reactie