Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

waar fietsen in de vogezen

limburgia
Forum-lid
Berichten: 79
Lid geworden op: 17 aug 2009 18:00
Contact

limburgia 24 apr 2014 22:38

Ik ga in september de ventoux doen. Hooggebergte is onbekend voor mij dus zit nu in training.
ik ben 53 jaar, momenteel 87 kg tegen 1.83 . Daar moet dus nog wat vanaf.
Mijn opbouwschema is: tot nu toe vooral km's maken, mei: limburg+ardennen rijden
in juni wil ik een weekje in de vogezen gaan fietsen.
Vraag dus: kennen jullie geschikte gebieden/omgeving/accomodaties ?

Verder zijn alle tips meer dan welkom.
Wielrennen imiteert het leven zoals het zou zijn zonder de corrumperende invloed van de beschaving

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16241
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 24 apr 2014 23:35

Vorig jaar in La Bresse gezeten. Vanaf daar zijn de meeste cols in de regio goed te bereiken en er zijn veel gps routes te vinden die vanuit La Bresse vertrekken.
Campagnolo Ultra Dork

PaulvdVen
Forum-lid
Berichten: 48
Lid geworden op: 08 mar 2012 22:06

PaulvdVen 25 apr 2014 00:04

La bresse is inderdaad een mooie uitvalsbasis. Zitten 2 fijne campings en zijn ook huisjes te huur. Vanuit La bresse is wel alles bergachtig welke kant je ook op rijdt. Ik heb vorig jaar ook een keer op een hele fijne camping in Cernay gezeten. Ligt aan de zuidkant van de Vogezen. Rijd je naar het noorden, ga je klimmen., naar het zuiden kun je ook vlak rijden. Als je niet van ooievaars houdt, moet je hier niet heengaan. Zitten er ongeveer 60 in het dorp en ook op de camping. Je rijdt vanaf de camping zo de Grand Ballon op.

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 25 apr 2014 00:22

Wij zitten ook in juni voor de 2e keer in la Bresse, van daaruit is zo een beetje alles met naam te bereiken binnen 100km heen en terug.
Ik zou me niet drukmaken over het feit dat alles bergen is in la Bresse, vlak kun je thuis genoeg rijden.
Afbeelding

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5892
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 25 apr 2014 07:41

+1 voor la Bresse
Ik heb daar ook ooit een weekje getraind. Alle drie de balonnen (Serveance, Grand en Alsace) zijn vanuit laBresse te doen.
Live fast; die young. mijn blog

meuk
Forum-lid
Berichten: 1105
Lid geworden op: 06 sep 2010 14:58

meuk 29 apr 2014 15:38

Ik heb in Kruth (Camping Du Schlossberg) gezet en dat vond ik ook een zeer mooie uitvalsbasis.

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5688
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 29 apr 2014 17:10

La bresse heeft 1 nadeel: het kan er slecht weer zijn terwijl je 30kms verder in de Elzas volop zon hebt!
Zelfs twee keer meegemaakt La bresse 8 ° en regen, in Munster en Colmar 20° en volle zon.
Vanuit Gueswiller ( Elzas) vertrokken in volle zon, langs de andere kant van de grand ballon een uur staan schuilen vor regen en onweer. Na dat uur toch doorgereden en toen bleek dat het onweer gewoonweg bleef hangen ter plaatse want na 5 minuten weer in het goede weer terecht gekomen.

Ten slotte: staat dit topic wel op de goede plek?=> toertochten e.d.?
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

i-mac

i-mac 29 apr 2014 17:39

Als het een hotel mag zijn: Les Chatelmines. Ligt ietsje buiten La Bresse, maar zeer goede prijs/kwaliteit. De fietsen staan in een afgesloten gedeelte van de kelder.

Gebruikersavatar
fietser1972
Forum-lid
Berichten: 551
Lid geworden op: 25 sep 2009 15:50

Gebruikersavatar fietser1972 29 apr 2014 18:55

Ik heb voor mei een week een apartement gehuurd in het centrum van Colmar. Biedt ook voor mijn vriendin die meegaat maar niet meefietst, een leuke omgeving.
Scott Addict 10 | Specialized Sequioa | Specialized Roubaix | Van Nicholas Mistral

limburgia
Forum-lid
Berichten: 79
Lid geworden op: 17 aug 2009 18:00
Contact

limburgia 30 apr 2014 13:32

Dank voor alle info tot nu toe. Hier kan ik dus wat mee :)
@fiedoo: staat dit topic wel op de goede plek? --> ook trainingstips vwb mijn voorbereiding naar de Ventoux toe zijn welkom, evenals tips voor trainingsrondjes in de vogezen.
Wielrennen imiteert het leven zoals het zou zijn zonder de corrumperende invloed van de beschaving

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5688
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 30 apr 2014 15:09

limburgia schreef:Dank voor alle info tot nu toe. Hier kan ik dus wat mee :)
@fiedoo: staat dit topic wel op de goede plek? --> ook trainingstips vwb mijn voorbereiding naar de Ventoux toe zijn welkom, evenals tips voor trainingsrondjes in de vogezen.
Als je me laat weten wat je juist wenst tijdens je vakantie (hoeveel bergop, hoe lang moeten de ritten zijn, landelijke wegen gewenst of vind je dit niet echt nodig, moet er een beetje cultuur bij, de mooie stadjes in je toertochten verweven of niet ? en geef ik je wel een paar tips.
't kan zelfs zijn dat ik volgende maand zelf een paar dagen ga fietsen in de vogezen wel met verblijf in de Elzas ( wschlk Gueswiller, Turckheim of kaysersberg)
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
edwin01
Forum-lid
Berichten: 1777
Lid geworden op: 25 mei 2006 17:02

Gebruikersavatar edwin01 30 apr 2014 16:49

Kaysersberg is geweldig.... Leuk dorp met fijne uitspanningen waar je bv. een Sans Culotte kunt drinken, maar niet zo achterlijk druk/toeristisch als Turckheim of Riquewihr.

Plaats reactie