Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Schoen kleur dilemma (1st world problem)

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8548
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 11 apr 2014 17:16

giantjan schreef:Ik vind de gele ook het mooiste, zelf heb ik witte schoenen alleen die zijn lastig schoon te houden.
Gewoon op 40gr in een kussensloop.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

Gebruikersavatar
loos
Forum-lid
Berichten: 3602
Lid geworden op: 21 mei 2010 21:09
Locatie: Bergschenhoek

Gebruikersavatar loos 11 apr 2014 17:38

flores schreef: Goed idee die popcorn. Aangezien het misschien een eentweetje wordt met jou en mij, graag de zoete :mrgreen: Ik zal voor de drankjes zorgen. Sangriaatje?
Gezellig, en daar kan ik mee leven. Zelf ga ik over op Jamon Iberico en kaasjes als je het niet erg vindt.
Een Priorat mag ook i.p.v. Sangria. :mrgreen:
Afbeelding

Gebruikersavatar
TumTumTum
Forum-lid
Berichten: 3224
Lid geworden op: 26 jul 2012 23:19
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar TumTumTum 11 apr 2014 17:43

Ik heb een vergelijkbaar 1st world non-probleem; ik ben aan het sparen voor nieuwe schoenen want mijn oude afgetrapte mountainbikeschoenen gaan echt niet meer, ze zitten vol tochtgaten. Het zijn nu niet eens meer de Velomenati die zeuren maar onderhand mijn fiets zelf die protesteert.:)

Heb bij de FM relatief betaalbare mooie raceschoenen gezien, met ook nog verzonken plaatjes. Keuze kleur; rood, zwart of wit. Merk? Geen idee, dacht Sidi en Spiuk...met clubkorting komen ze voor mij net boven de 100 euro. En meer wil ik er ook niet aan uitgeven.

Rood; voordeel, het is eens wat anders, nadeel...ik draag bijna nooit rode kleding en het past ook niet bij mijn fiets.
Wit; voordeel, het is eens wat anders dan altijd maar zwart, nadeel, 1 x keer fietsen in de regen en ze zijn waarschijnlijk grauw/grijs/bruin?
Zwart; voordeel, het kan overal bij en de kleur gaat lang mee. Nadeel; saaaai.

Mijn vraag; blijven jullie witte schoenen langdurig wit?
Veni. Vidi. Fietsie.

giantjan
Forum-lid
Berichten: 172
Lid geworden op: 09 mar 2014 10:39

giantjan 11 apr 2014 18:03

tum tum tum: witte schoenen zijn nog wel weer schoon te krijgen met een doekje, alleen die naadjes, of hoe je dat noemt, die touwtjes die de delen bij elkaar houden, zijn wel lastig schoon te krijgen, maar ik las net

nijkie schreef:
giantjan schreef:Ik vind de gele ook het mooiste, zelf heb ik witte schoenen alleen die zijn lastig schoon te houden.
Gewoon op 40gr in een kussensloop.
Maar ik weet nog niet of ik dit ga proberen.

Gebruikersavatar
loos
Forum-lid
Berichten: 3602
Lid geworden op: 21 mei 2010 21:09
Locatie: Bergschenhoek

Gebruikersavatar loos 11 apr 2014 18:04

TumTumTum schreef: Mijn vraag; blijven jullie witte schoenen langdurig wit?
Ze blijven niet langdurig wit, maar zijn wel langdurig weer wit te maken. :ugeek:
(borsteltje, wasmachine)
Afbeelding

evilhomer
Forum-lid
Berichten: 961
Lid geworden op: 24 jul 2007 10:38

evilhomer 11 apr 2014 18:33

En de Crono's?

Afbeelding

Die zijn hip én redelijk betaalbaar ;-) Ook verkrijgbaar in wit en rood trouwens.
t.a.f.k.a.e.h.

DeletedUser05
Forum-lid
Berichten: 2285
Lid geworden op: 20 jan 2011 23:40
Locatie: barcelona
Contact

DeletedUser05 11 apr 2014 19:03

Afbeelding

Ik moet zeggen dat ik inmiddels geheel Fluor af ben, en dat ik deze Giro's wel erg mooi vind. Echter kan ik ze nergens online vinden in 47 (ik geloof dat de maatvoering hetzelfde is als Sidi).

Gebruikersavatar
flores
Forum-lid
Berichten: 1500
Lid geworden op: 21 jun 2009 01:44

Gebruikersavatar flores 11 apr 2014 19:46

Ze zijn er wel maar niet vaak in alle maten omdat ze model 2013 zijn. Maar alstublieft > http://jedi-sports.de/Shoes/Road/Giro-F ... pjc93sb1k2
Wel zijn de kosten van de postbode wat hoog om ze naar Spanje te brengen...
Wie de raceschoen past... trekt hem aan.

DeletedUser05
Forum-lid
Berichten: 2285
Lid geworden op: 20 jan 2011 23:40
Locatie: barcelona
Contact

DeletedUser05 11 apr 2014 19:56

Ik heb altijd de optie dat ik het naar mijn ouders kan laten sturen in NL ;-)

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8548
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 11 apr 2014 20:36

giantjan schreef:tum tum tum: witte schoenen zijn nog wel weer schoon te krijgen met een doekje, alleen die naadjes, of hoe je dat noemt, die touwtjes die de delen bij elkaar houden, zijn wel lastig schoon te krijgen, maar ik las net

nijkie schreef:
giantjan schreef:Ik vind de gele ook het mooiste, zelf heb ik witte schoenen alleen die zijn lastig schoon te houden.
Gewoon op 40gr in een kussensloop.
Maar ik weet nog niet of ik dit ga proberen.
Mijn vrouw heeft ze al 3 maal gewassen voor mij en komen spierwit terug en passen nog steeds.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

Suntoro
Forum-lid
Berichten: 1311
Lid geworden op: 06 apr 2012 13:35

Suntoro 11 apr 2014 22:42

TumTumTum schreef:Mijn vraag; blijven jullie witte schoenen langdurig wit?
Witte schoenen zijn zeker niet optimaal. Afgelopen zondag voor het eerst met mijn nieuwe mtb schoenen in de regen beland. Was droog op de Posbank, maar het begon te regenen, dus lekker vies geworden door de modder. Thuis gelijk schoongemaakt onder de kraan en douche... En ze zien er op zich weer ok uit...

Afgelopen dinsdag ben ik nog een rondje op de racefiets gaan doen met een maatje. Positief als ik was zonder regenkleding mee en overschoenen over mijn witte schoenen. Ik baalde dan ook flink toen het begon te regenen en ik toch wel best wat kilometers van huis was. We gingen even kort schuilen, maar omdat alles toch nat werd gingen we toch maar verder fietsen... Vond de regen ook niet eens meer vervelend. Maar uiteindelijk alles ook zeiknat, dus thuis gelijk mijn schoenen afgespoeld en ook mijn racefietsschoenen zien er weer als nieuw uit.

Omdat ik zowel mijn racefietsschoenen als mijn mountainbikeschoenen nog niet lang heb heb ben ik er nog zuinig uit. Zodra ze vies zijn maak ik ze gelijk schoon. Mijn ervaring is dat ik er steeds makkelijker in wordt en na een jaar zijn zullen ze niet meer zo mooi zijn als ze nu nog zijn. Al met al ligt het maar aan onder welke weersomstandigheden je gaat fietsen. Als er veel synthetisch materiaal in de schoenen zit verwerkt zal dat makkelijker schoon te maken zijn als natuurlijke produkten. Witte stiksels krijgen op den duur een andere kleur.

JoostG
Forum-lid
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 okt 2013 21:38

JoostG 12 apr 2014 10:31

Dat zijn nog eens echte wereldproblemen…… Net zoals ik een 'slecht weer' fiets heb, heb ik ook 'slecht weer' schoenen. Dat klinkt natuurlijk erg decadent, en dat is het ook, maar in feite zijn mijn 'slecht weer' schoenen gewoon mijn oude schoenen…. Verder gebruik ik bijna altijd overschoenen als ik verwacht dat het gaat regenen. Problem solved.
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

Plaats reactie